Aanpassingen forums

1
En weer een paar grote aanpassingen. Enkele a.d.h.v. suggesties van het nieuwe lid Wouter Hol maar daarna ben ik zelf ook nog eens kritisch het forum doorgelopen.

1. Veilig winkelen & betalen is eigenlijk een ding. Veiligheid is met name belangrijk bij de betaling, dus dat forum bleef redelijk leeg. Ik heb ze maar samengevoegd.

2. Webwinkel promotie is misschien beter verwoord als marketing. Het verspreiden van een foldertje mag dus ook in dat forum.

3. Er is een nieuw forum voor logistiek. Veel vragen in het forum Ondernemen gingen over het verzenden van producten dus misschien is een eigen forum beter op zijn plaats.

Door het samenvoegen en het openen van een nieuw forum heb ik aardig wat onderwerpen verplaatst (dus niet verwijderd!) dus mocht je wat kwijt zijn, even de hypermoderne zoekfunctie gebruiken.

Een aanpassing die ik nog wil doen is alle software forums samenvoegen. Ik twijfel nog tussen een forum, of wel de keuze tussen open source en de licentie software. Dat ik startte met het forum had ik verwacht dat er veel vragen zouden komen over software, dus vandaar al die forums, maar aangezien oscommerce, zen-cart etc allemaal al eigen forums hebben zullen die nooit heel actief worden op dit forum. Tenminste dat denk ik nu. Goed idee?

2
hee,
die aparte forums van software vind ik wel makkelijk.
Ik weet al wat ik wil gaan gebruiken, dus ik zelf vind het dan onnodig om een bericht te lezen in een andere software forum.
Alleen als ik genoeg tijd heb kijk ik de andere software forum.

3
We zijn weer bezig met een paar aanpassingen. O.a. de vormgeving gaan we komende week waarschijnlijk even mee stoeien. Niet direct schrikken, we proberen het waarschijnlijk live en als het niets is, zetten we het gewoon weer terug. Eerst alles op een demo domein zetten is voor mietjes, toch?

Andere aanpassingen:
1. We hebben erg veel bezoekers, zo'n 500 per dag, maar een handvol inschrijvingen. Dus we gaan even kijken of we voor mensen die niet zijn ingelogd, een iets duidelijkere registratie button of functie kunnen verzinnen.

2. Zoals eerder ergens besproken maken we een lijstje met de 25 laatste berichten. Hopelijk incl. RSS functie zodat het forum wat makkelijker te volgen is via mobiel of RSS readers.

3. In het profiel vragen we om een Yahoo of AIM ID. Beetje onzin want volgens mij heeft niemand dit meer? Dus we passen dit even aan, aan bijv. een Twitter, Linkedin of Facebook account. Ik wil die webwinkeliers wel es zien!

4. Zoals ergens als suggestie was genoemd: Data van vandaag of gisteren even veranderen in vandaag en gisteren i.p.v. het noemen van de gehele datum. Maakt het waarschijnlijk wat overzichtelijker.

Iemand nog andere goede suggesties?

4
admin schreef: Andere aanpassingen:
1. We hebben erg veel bezoekers, zo'n 500 per dag, maar een handvol inschrijvingen. Dus we gaan even kijken of we voor mensen die niet zijn ingelogd, een iets duidelijkere registratie button of functie kunnen verzinnen.
3 keer forum bezoeken zonder account aan te maken = ban! :lol:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik snap dat je meer bezoekers wilt converteren in leden. Zou een A/B splittestje opzetten :)

Even serieus: Kijk niet vreemd op van een klein deel dat lid wordt en zie het niet per definitie als een tekortkoming in de forumfunctie/lay-out.

Het is bij ons (ik ben moderator van higherlevel.nl) niet anders en ook andere fora hebben met hetzelfde te maken: De stap van meelezen naar lid worden is heel groot. De stap van lid naar actief lid ook.

Neemt niet weg dat je moet verbeteren waar je kunt natuurlijk. Ben benieuwd

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop

6
Euhm.. wat heb je met de achtergrond gedaan? :(
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

7
A. Loomans schreef:Euhm.. wat heb je met de achtergrond gedaan? :(
Zoals ik schreef, werk in uitvoering. We waren niet helemaal blij met de oude achtergrond en gaan er vandaag mee verder. Het was opeens 6 uur zeg maar. :-) Maar jij vond die oude wel mooi dus?

8
De oude was niet bijzonder mooi maar wel fijner om het forum te lezen dan met deze witte achtergrond. Toen ik het gister voor het eerst zag had ik echt zoiets van "oef.. wat fel"

Misschien dus de tip om de achtergrond niet #FFFFFF te maken, ik kom straks nog wel eens terug om te kijken wat geworden is ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

11
Klopt het dat ik niet meer kan zien wie er allemaal online zijn? :(

12
hhh schreef:Klopt het dat ik niet meer kan zien wie er allemaal online zijn? :(
En dat zegt iemand die zijn eigen online status onzichtbaar hield....

13
admin schreef:
hhh schreef:Klopt het dat ik niet meer kan zien wie er allemaal online zijn? :(
En dat zegt iemand die zijn eigen online status onzichtbaar hield....
Yup :wink:

14
Kun je aub weer terugplaatsen wie er online is? Dat is nu echt wel een gemis en ik snap niet dat je dat weggehaald hebt :P

Ik snap niet wat je daar niet handig aan vindt? Als ik zie dat iemand waar je op dat moment mee aan het 'dicussieren' bent nog online is of niet is superhandig. Dat hoort bij een forum. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

15
AmerikaanseWinkel schreef:Kun je aub weer terugplaatsen wie er online is? Dat is nu echt wel een gemis en ik snap niet dat je dat weggehaald hebt :P
Het probleem wat ik er zelf mee had is dat hier ongeveer de helft onzichtbaar wenste te zijn. Blijkbaar willen mensen het misschien wel weten van anderen maar niet zichzelf openbaar maken. Daarnaast zie je niet wie er online is, je ziet wie er in de laatste 5 minuten een actie op het forum had uitgevoerd. Ik vond het niet helemaal kloppen zeg maar.

De optie om te zien wie er online is, vind ik wel interessant. Ik vraag me alleen af of er daarvoor niet handigere opties zijn.

16
Dirkjan schreef: 1. We hebben erg veel bezoekers, zo'n 500 per dag, maar een handvol inschrijvingen. Dus we gaan even kijken of we voor mensen die niet zijn ingelogd, een iets duidelijkere registratie button of functie kunnen verzinnen.
Hier hadden we wat voor gevonden maar is uiteindelijk niet uitgevoerd. De laatste tijd is het percentage inschrijvingen al wat beter. In ieder geval meer dan de gemiddelde conversie bij webwinkels. Ik denk dat we het hier maar even bij laten. Iemand moet die Google advertenties zien om het forum ook nog een beetje geld te laten genereren tenslotte. :-)
Dirkjan schreef: 2. Zoals eerder ergens besproken maken we een lijstje met de 25 laatste berichten. Hopelijk incl. RSS functie zodat het forum wat makkelijker te volgen is via mobiel of RSS readers.
Zie het bovenste menu. Een RSS feed is toegevoegd!
Dirkjan schreef: 3. In het profiel vragen we om een Yahoo of AIM ID. Beetje onzin want volgens mij heeft niemand dit meer? Dus we passen dit even aan, aan bijv. een Twitter, Linkedin of Facebook account. Ik wil die webwinkeliers wel es zien!
Is aangepast! Dus iedereen die zin heeft, graag even je profiel updaten!
Dirkjan schreef: 4. Zoals ergens als suggestie was genoemd: Data van vandaag of gisteren even veranderen in vandaag en gisteren i.p.v. het noemen van de gehele datum. Maakt het waarschijnlijk wat overzichtelijker.
Is aangepast. Ik moet er zelf nog een beetje aan wennen maar volgens mij is het wel een vooruitgang.

Iemand nog andere goede suggesties?

Re: Aanpassingen forums

18
Forum is geupdate naar een nieuwere versie om wat extra opties te kunnen toevoegen. We hebben geprobeerd alles hetzelfde te houden dus er staan heel wat nieuwe opties uit, en er zijn wat oude opties zelf ingebouwd.

Graag reacties als je bugs tegenkomt of als je graag je mening deelt wat je van de verandering vindt.

Re: Aanpassingen forums

19
Als je op de index bent is er iets met de paginatitel.

En ik blijf niet ingelogd terwijl ik dat wel aangeef. Heeft waarschijnlijk met cookies te maken. Beheerdersmenu, algemeen en dan staat er linksonder cookies. Daar staat misschien iets verkeerd?

En mijn avatar is foetsie?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Aanpassingen forums

22
Ik vind het vervelend dat de topics die je bewust overslaat nu op ongelezen blijven staan, zo zie je niet in welke topics er daadwerkelijk iets nieuws staat sinds je laatste bezoek.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Aanpassingen forums

23
A. Loomans schreef:Ik vind het vervelend dat de topics die je bewust overslaat nu op ongelezen blijven staan, zo zie je niet in welke topics er daadwerkelijk iets nieuws staat sinds je laatste bezoek.
Hoe was dat dan eerst? Onderaan kun je nog steeds op de tekst " Alle forums als gelezen markeren " klikken.

Re: Aanpassingen forums

24
Eerst werden alle topics in een topiclijst gemarkeerd als "gezien" wanneer die topiclijst werd opgevraagd denk ik. Zo werkt het tenminse op alle andere fora.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Aanpassingen forums

26
Dirkjan schreef:
Verkoper schreef:Niet onbelangrijk, naar mijn mening: Als ik nu een url open uit een bericht, wordt die in hetzelfde venster geopend ipv een nieuwe.
Vreselijk irritant. Gaan we vandaag zeker iets aan doen.
---------------------------------
ja daar had ik ook last van
maar het is weer goed gelukkig:)


Als ik die topic bekijk wil ik altijd weer terug naar de begin van de forum.
Zeg maar wat je linksboven hebt staan WEBWINKELFORUM
dat zou je misschien dezelfde kleur kunnen maken als regristreren, over ons , profiel enz

Maar daar kunnen de meningen over gedeeld zijn want nu staat het er ook wel leuk. maar Ik denk als je de lettersgrootte evengroot laat en dan ook die rode letters dat het dan evenmooi is.
en inieder geval veel duidelijker