Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

31
BertB schreef:MyParcel werkt via het PostNL netwerk!
Is mij bekend. Ik ben er echter niet van overtuigd dat er een beter alternatief is voor pakketbezorging dat voor zowel mij als mijn klanten handig is.

Als ik hebt goed begrepen heb, zijn pakketten die je via een organisatie als My Parcel verstuurt vooraangemeld. Precies hier gaat het mis met pakketzegels momenteel: de pakketten verdwijnen al voordat ze in de track & trace zitten. Verder hoop ik dat MyParcel bij problemen een grotere stem heeft richting PostNL. En niet te vergeten een leuke korting.

De meeste zendingen gaan bij mij via brievenbuspost en dat gaat over het algemeen goed. Ik heb af en toe een pakket en maar een paar keer per jaar een heleboel, dus voor mij is het handiger om naar het servicepunt op 2 minuten lopen te gaan waar ik toch moet zijn, dan om een pakket te laten ophalen.

Zolang andere vervoerders nog niet overal servicepunten hebben, lijkt het mij prettiger voor de klant om met PostNL te werken. Iemand andere ervaringen wat dat betreft?
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

32
Cardexchange.com schreef:Als ik hebt goed begrepen heb, zijn pakketten die je via een organisatie als My Parcel verstuurt vooraangemeld. Precies hier gaat het mis met pakketzegels momenteel: de pakketten verdwijnen al voordat ze in de track & trace zitten.
Gebeurt dat zelfs bij een PostNL business point? Dat is anders misschien een alternatief: als je hier een pakket afgeeft aan de balie, wordt het direct gescand en krijg je ter bevestiging een geprint ontvangstbewijs mee.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

33
Ik heb nu een pakket welke op 05-11-2013 al is aangeboden bij PostNL en nog steeds niet is geleverd. Op 08-11-2013 stond er ''Definitief manco''. Wat denken jullie zijn ze hem kwijt? Ik dacht dat ze mogelijk wat vertraging hadden, maar dit duurt toch wel lang nu :?

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

34
Ward schreef:Gebeurt dat zelfs bij een PostNL business point? Dat is anders misschien een alternatief: als je hier een pakket afgeeft aan de balie, wordt het direct gescand en krijg je ter bevestiging een geprint ontvangstbewijs mee.
Dat gebeurt precies hetzelfde bij het servicepunt. Verder is het businesspunt veel verder weg. Dat kost me teveel tijd.

En ja hoor, nog een pakket zoek van dezelfde datum. De pakketten worden dus ingescand bij het servicepunt en worden opgehaald om gesorteerd te worden, maar de volgende scan op het distributiecentrum, waarna ze zichtbaar worden in track & trace, vindt nooit plaats en de pakketten worden nooit bezorgd.

Voorlopig even alles als aangetekend pakket verzenden en verder op zoek naar andere mogelijkheden.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

35
Cardexchange.com schreef:
Ward schreef:Gebeurt dat zelfs bij een PostNL business point? Dat is anders misschien een alternatief: als je hier een pakket afgeeft aan de balie, wordt het direct gescand en krijg je ter bevestiging een geprint ontvangstbewijs mee.
Dat gebeurt precies hetzelfde bij het servicepunt. Verder is het businesspunt veel verder weg. Dat kost me teveel tijd.

En ja hoor, nog een pakket zoek van dezelfde datum. De pakketten worden dus ingescand bij het servicepunt en worden opgehaald om gesorteerd te worden, maar de volgende scan op het distributiecentrum, waarna ze zichtbaar worden in track & trace, vindt nooit plaats en de pakketten worden nooit bezorgd.

Voorlopig even alles als aangetekend pakket verzenden en verder op zoek naar andere mogelijkheden.
Please leg dit neer bij PostNL! Je kunt hier je beklag doen, maar als PostNL het niet weet dan houdt het op. Waarschijnlijk zit er gewoon een graaier tussen en als ze precies weten wie wat waar en wanneer ophaalt dan kunnen ze de persoon erop aanspreken/ontslaan. Alles wordt bijgehouden (niet voor niets is alles traceerbaar).

Of de servicepoint heeft dan een probleem.

Maar wat mij opvalt is dat er ook wordt gelogen over tijden. PostNL, maar Bruna/AKO en consorten zeggen dat de PostNL bus/vrachtwagen langskomt om 18:00. Nou ik heb een keer een pakket weggebracht om 17:40 ongeveer en dan mag ik dan wel verwachten dat het dezelfde dag meeging. Maar de volgende dag begon de klant te klagen, dat de T&T niet werkte en ik zag dus dat er niets was meegegeven.
Later hoorde ik dus dat de vrachtwagen om 17:30 al kwam en dat elke dag! Als ik 17:30 niet meer red dan rijd ik dus door naar de businesspoint die tot 18:30 open is, omdat ik dan weet dat het zeker nog de volgende dag geleverd wordt.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

37
Cardexchange.com schreef:
Zyra schreef:Please leg dit neer bij PostNL!
Check. Eerste onderzoek reeds afgerond met als uitkomst: helaas pindakaas, had u maar voor verzekerd pakket moeten kiezen. Ook deze weer gemeld. Ben benieuwd of er nu wel wat mee gedaan wordt.
Dat is klinklare onzin! Je hebt T&T :S heb je al geklaagd op Twitter of als dat ook kan via Facebook? Daar gaan ze totaal anders met klachten om. De vieze spelletjes daar vragen ze uiteindelijk zelf om.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

39
Cardexchange.com schreef:Binnen 3 uur hebben ze het onderzoek afgerond: wederom helaas pindakaas, we kunnen niks voor u doen. Kijken wat ik verder nog kan doen en ondertussen op zoek naar een goede alternatieve manier om mijn pakketten te verzenden.
DHL? Moet zeggen met DHL en DPD heb ik qua bezorging wel goede ervaringen mee. UPS niet echt, dat duurt heel lang en is zelfs een pakket zoek geraakt (pakket was verzonden naar mij).

Maar knap dat ze met 3 uur gewoon klaar kunnen zijn.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

40
Er gaat bij ieder bedrijf wel eens wat mis .. De één is super tevreden over Postnl , de ander heeft er alleen maar gezeik mee. De één is super tevreden over DPD en de ander heeft er alleen gezeik mee .. Eigenlijk is het altijd wel wat ...

Eerlijk gezegd heb ik sinds 2 jaar geen enkel pakketje gehad wat kwijt is geraakt, wel 1 pakketje waarvan de koker gebroken was. Alles wordt op dit moment verzonden met Postnl ..

Wij hebben juist wel enkele slechte ervaringen met DPD , maar volgens mij ligt dat aan de persoon zelf ... :

Eerst komt hij te laat op het bedrijf van mijn vriend ( waren dus gesloten ). Pakketbezorger tekent wel af op de lijst (zet dus valse handtekening) dat de pakketten zijn ontvangen ... Vervolgens belt mijn vriend de volgende dag op laat in de middag waar de pakketten blijven, DPD geeft dus aan ja die heeft u ontvangen .. Niet dus ... Staat even later die pakketbezorger aan de deur met veel excuses ... Hij had zijn vrouw gevraagd om dus die ochtend de pakketten langs te komen brengen en vrouw was het vergeten ... en omdat dat vroeg zou gebeuren had ie zelf de dag ervoor maar even getekend ...

Zelfde pakketbezorger belt hier thuis aan .. met pakketjes voor 20 ( !!!! ) deuren verder .. of ik deze aan wil nemen omdat er verder niemand thuis is .. Ik zeg gewoon erg lief en rustig dat ik dat niet doe , ik ken die mensen niet ... Vervolgens gaat diezelfde kerel hier voor de deur uit zijn plaat dat ik het wel MOET aannemen en hij anders wat mis loopt ....

Alleen dus wel jammer dat na klagen .. ( meerdere klagen over hem ) hij gewoon nog vrolijk in zijn DPD busje hier door het dorp scheurt ...
Muurstickers & Sjablonen

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

42
Zyra schreef:Als ik 17:30 niet meer red dan rijd ik dus door naar de businesspoint die tot 18:30 open is, omdat ik dan weet dat het zeker nog de volgende dag geleverd wordt.
Bij een Business Point kan het ook gebeuren dat de post ineens eerder opgehaald wordt. Ik informeer daarom regelmatig of de afhaaltijd nog hetzelfde is. Bij feestdagen moet ik ook altijd zelf informeren. Soms komt de chauffeur dan eerder. Het zou makkelijker zijn als PostNL haar klanten zelf informeert.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

43
Voordeel van via bijv. MyParcel verzenden is dat zij tot op heden bij iedere vermissing direct aanboden dit te regelen. Zo ver zelfs dat ze aangaven dat wij een nieuw pakket mochten zenden, en zij zowel het pakket als de verzendkosten zouden vergoeden. Ze hebben eenmaal zelfs diverse afleverpunten in België voor ons opgebeld. Tot op heden was ieder pakket toch te traceren door hun. Daarnaast moet ik ook vermelden dat ik geen fan ben van PostNL voor de envelopzendingen, maar ik duizenden pakketten tot op heden pas 1 of 2x een beschadiging heb gehad, en nog nooit een definitieve vermissing. Afkloppen!
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

44
Jeroen__ schreef:
Zyra schreef:Als ik 17:30 niet meer red dan rijd ik dus door naar de businesspoint die tot 18:30 open is, omdat ik dan weet dat het zeker nog de volgende dag geleverd wordt.
Bij een Business Point kan het ook gebeuren dat de post ineens eerder opgehaald wordt. Ik informeer daarom regelmatig of de afhaaltijd nog hetzelfde is. Bij feestdagen moet ik ook altijd zelf informeren. Soms komt de chauffeur dan eerder. Het zou makkelijker zijn als PostNL haar klanten zelf informeert.
PostNL zegt zelf dat ze om 18:00 langs de winkels zoals Bruna en AKO langs gaat, wat dus niet klopt.

En klopt soms is de vrachtwagen eerder, maar komt er later nog één omdat er dan nog meer pakketten opgehaald moeten worden. Gaat al zo'n 1,5 jaar hetzelfde bij Staples (PostNL Business Point) en onderlaatst was het nog dat +/- 18:15 voor de 2e keer nog opgehaald werd. Heb zelfs meegemaakt dat de vrachtwagen zelfs moest wachten.

Natuurlijk kan je er altijd nog naast zitten, maar 17:30 of 18:15 is toch een aardig verschil. Als ik 17:15 niet meer ga redden rijd ik dus door naar Staples voor alle zekerheid.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

46
Bij De Primera bij mij om de hoek mag de PostNL chauffeur volgens de afspraken niet eerder afhalen dan 17.30u. Gelukkig is hij/zij meestal iets later, maar soms staat er om 17.25u een vroege chauffeur een beetje chagrijnig te wachten tot de Primera-dames hem geen seconde eerder dan 17.30u toestemming geven in te laden wat intussen nog binnen is gekomen (en rond die tijd is het natuurlijk het drukst). Vroeger kon ik altijd tot 18.30u alles droppen bij het postkantoor. Gelukkig gaat de bulk aan pakketten nu met DPD en wordt de brievenbus pas na 18.00u geleegd.

Re: WTF is er met PostNL aan de hand!

47
BertB schreef:Bij De Primera bij mij om de hoek mag de PostNL chauffeur volgens de afspraken niet eerder afhalen dan 17.30u. Gelukkig is hij/zij meestal iets later, maar soms staat er om 17.25u een vroege chauffeur een beetje chagrijnig te wachten tot de Primera-dames hem geen seconde eerder dan 17.30u toestemming geven in te laden wat intussen nog binnen is gekomen (en rond die tijd is het natuurlijk het drukst). Vroeger kon ik altijd tot 18.30u alles droppen bij het postkantoor. Gelukkig gaat de bulk aan pakketten nu met DPD en wordt de brievenbus pas na 18.00u geleegd.
De brievenbus heeft voor mij geen nut! Zo had ik er altijd 2 in de buurt, die zijn weg en staat er alleen nog 1 bij het winkelcentrum, waar een Bruna zit. Dus dan kan ik het net zo goed ergens in 1x dumpen.