Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

mail naar zeelandnet wordt gebounced

15 september 2010

Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus ik doe het maar even hier. Het is niet echt webshop gerelateerd maar dit is het enige forum waar ik op het moment (een beetje) aktief ben dus vandaar. :)

Ik krijg nu toevallig in 3 dagen een vraag per email van iemand die een mailadres heeft bij zeelandnet.nl Het zijn dus 2 verschillende personen. Mijn reaktie op die mails krijg ik dus gebounced terug. Bij de eerste negeerde ik het maar onder het motto "zal wel, jammer dan", echter nu gaat het bij de 2e dus ook mis. Ik krijg onderstaande bericht binnen met de bounce. Weet iemand wat ik hiermee moet? Het lijkt alsof ze mijn mails zien als spam???! Het zijn doodnormale mailtjes als antwoord op een vraag... (ik heb de naam natuurlijk weggekruist van de persoon).


----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxxxx@zeelandnet.nl>
(reason: 550 5.7.1 <xxxxx@zeelandnet.nl>: Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get removed from DNSBLs)
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: mail naar zeelandnet wordt gebounced

15 september 2010

Mail appeared to be SPAM or forged.
Je IPnummer kan negatief zijn. Check bijv. publieke SPAM filters als http://www.barracudacentral.org/lookups om te zien of je IPnummer mogelijk als SPAM verzender wordt gezien. Heb je shared webhosting?
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: mail naar zeelandnet wordt gebounced

15 september 2010

Mail appeared to be SPAM or forged.
Je IPnummer kan negatief zijn. Check bijv. publieke SPAM filters als http://www.barracudacentral.org/lookups om te zien of je IPnummer mogelijk als SPAM verzender wordt gezien. Heb je shared webhosting?
Ik heb nog zitten googlen op dnsbl (geen idee wat dat was namelijk) en vond deze site: http://www.dnsbl.info/dnsbl-database-check.php

Overal kom ik er netjes met een Ok vanaf.

Mijn webshop loopt bij biedmeer maar dat staat hierbuiten. Onze domeinnaam staat ergens anders geregistreerd en alle mail gaat gewoon via mijn internetprovider XS4ALL (met mail forwarding). Misschien xs4all maar even contacteren.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

15 september 2010

Een alternatief is om de persoon even tijdelijk (meestal ben je er na een dagje automatisch weer af) een mailtje te sturen via Gmail of een ander alternatief e-mail adres.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht