Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Censuur

24 september 2010

Ik probeer weinig te verwijderen op het forum want wat ik onzin vind, vinden andere mensen soms juist weer interessant. Toch heb ik vandaag zomaar zeker 5 berichten zitten verwijderen omdat het reacties waren als "Dat vroeg je in een ander topic ook al." of "moet je even de zoekfunctie gebruiken, die vraag is eerder gesteld." of omdat ik het idee kreeg dat de reacties persoonlijk waren en niet inhoudelijk. Ik weet dat er mensen zijn die veel posten op andere forums maar Webwinkelforum heeft niet dezelfde regels als bijv. Higherlevel. Ik vind dat forum vrij strict op reclame waar ik niet zo moeilijk over doe. Van mij mogen mensen best hun website noemen of hun diensten aanbieden als dat relevant kan zijn voor die ontvanger, zolang het maar relevant en inhoudelijk blijft. Doe ik zelf nl. ook.

We zijn hier ondernemers, geen stichtingen, dus als een beetje reclame sommige mensen helpt iets actiever te zijn of ze het idee geeft dat ze iets meer tijd kunnen investeren in Webwinkelforum, vind ik dat alleen maar mooi. Zonder links en reclame lopen we denk ik goede leden mis! Want zeg nou zelf. Jij zit hier toch ook voor hulp en business, en ook niet omdat het je zo'n fijn gevoel in je buikje geeft als je iemand goed advies mag geven?

Daarnaast moderaten we volgens mij redelijk actief en verplaats ik topics zeker wel dus het is niet nodig te reageren dat het een verkeerd forum is, of dat die vraag al eens is gesteld. Dan verwijderen we toch t.z.t. een topic. Het moderaten wordt wel iets actiever dus mogelijk hebben we t.z.t een extra moderator nodig, maar volgens mij zijn er wel wat mensen die dat zouden kunnen of willen dus daar ben ik niet zo bang voor.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

24 september 2010

Opzich prima als men voor eigen parochie preekt vind ik, maar ik vind dan wel dat men duidelijk moet vermelden dat ze reclame voor zichzelf maken. Bijvoorbeeld hier wordt iemand geadviseerd om zich op een site aan te melden en aan 'de beheerder' te vragen voor korting oid. Terwijl 'de beheerder' gewoon degene is die die post daar geplaatst heeft.
Zulke dingen vind ik eigenlijk niet kunnen. Zo lijkt het alsof iemand goedbedoeld 'advies' geeft terwijl de enige die er echt beter van zal gaan worden diegene is die het 'advies' geeft.

Ik vind dat er dan gewoon gezegd moet worden "ik heb een bedrijf of dienst X en kan je daarmee misschien helpen" in plaats van "ga naar deze site en vraag hen X" als dat je eigen site is.

Wat vinden jullie daarvan?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24 september 2010

Helemaal eens. Als je dat soort voorbeelden ziet, geef me maar een PB dan pas ik het berichtje aan. Heb ik nu dan ook gedaan.

Mag dit wel van je Wouter?
4. Sommige van je teksten lijken geschreven door een kind van 12. Laat deze maar eens kritisch door een Neerlandicus uit je vriendenkring nakijken. Als externe kan ik je www.onlinetekstschrijvers.nl aanraden, simpelweg omdat die tekstschrijvers bij mij op kantoor zitten.
Staat hier.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

24 september 2010

Higherlevel is inderdaad heel strict in het verwijderen van reclameberichten. Dat is een gekozen lijn die duidelijk gecommuniceerd wordt in de gebruiksvoorwaarden.

In het verlengde daarvan wordt vrij specifiek gestuurd op ondernemersvragen. Hierdoor worden bijvoorbeeld stagevragen, studievragen en werknemersvragen uitgesloten.

Dat zijn keuzes die in de loop van de tijd gemaakt zijn om te voorkomen dat HL (=HigherLevel) vol komt te staan met spam. We zijn als higherlevel ook iets groter dan WWF (no offense) en hebben dus meer met dat soort zaken te maken.

De spamproblematiek waar wij dagelijks mee te maken hebben en dus dagelijks meerdere berichten om verwijderen speelt hier veel minder.

Ieder forum maakt daarin zijn eigen keuzes. Zolang reclame niet de overhand krijgt, én duidelijk vermeld wordt dat je reclame maakt voor je eigen toko cq. meldt dat het bedrijf van jezelf is, heb ik er niet zoveel moeite mee.

Frans
(Voor de volledigheid: Ik ben naast mijn dagelijkse werk met o.a. lockershop één van de admins van Higherlevel)

PS: Het geciteerde bericht hierboven kan wat mij betreft gewoon blijven staan hoor.
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

25 september 2010

Ik heb tot nu toe nauwelijks commentaar gezien op de manier van modereren hier... dus ik denk dat het redelijk snor zit.

Scheelt inderdaad dat dit een relatief klein forum is vanwege de niche waarin het opereert.

HL is heel breed en behoeft daardoor ook een striktere vorm van modereren.

Maar ik sluit me aan bij de admin... zie je iets wat niet klopt stuur gerust een pb.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Re: Censuur

26 september 2010

We zijn hier ondernemers, geen stichtingen, dus als een beetje reclame sommige mensen helpt iets actiever te zijn of ze het idee geeft dat ze iets meer tijd kunnen investeren in Webwinkelforum, vind ik dat alleen maar mooi. Zonder links en reclame lopen we denk ik goede leden mis! Want zeg nou zelf. Jij zit hier toch ook voor hulp en business, en ook niet omdat het je zo'n fijn gevoel in je buikje geeft als je iemand goed advies mag geven?
Wat mij betreft sla je hier in elk geval de spijker op z'n kop :wink:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!