Beste medewebwinkelhouders (wat een woord),
Sinds enige tijd (nu toch al een dik halfjaar) ben ik naarstig aan het werk om mijn eigen webwinkel op poten te zetten.
Het resultaat daarvan komt binnen dit en een aantal weken in de daartoe bestemde rubriek te staan om de test van jullie kritische blikken (hopelijk) met verve te doorstaan :-p.
Soit, de webwinkel is voor een groot deel gericht op particulieren. Het is echter ook de bedoeling dat ik op zaterdag ten velde trek om mijn gamma aan producten te verkopen (of beter voor te stellen) aan professionelen (het gaat over interieurgerei dus ik spreek nu over verfwinkels, interieurzaken, kinderwinkels, meubelzaken, etc....).
Tevens heb ik een aantal huismerken die eventueel door andere webwinkels kunnen erkocht worden.
Ik ga er immers vanuit dat de uitbouw van een doorverkopersnet een zekere onderstroom aan orders voortbrengt (en daar doen we het tenslotte voor).
Mijn vraag is echter, hoe krijg ik dit in de webwinkel gegoten?
Momenteel heb ik een B-2-B button, waarlangs men informatie kan aanvragen (indien ik de bezoeker in kwestie niet zelf pro-actief heb benaderd natuurlijk) en kunnen wederverkopers een code krijgen (die vasthangt aan hun log-in) waarmee ze tegen een bepaalde korting kunnen aankopen.
Nu, ik vind dat een dergelijk systeem wel de nodige gevaren met zich meebrengt (wat als er misbruik wordt gemaakt van die codes zoals doorgeven aan derden, bestellen voor vrienden etc.).
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bovenstaande modus operandi of zijn er hier mensen die een andere werkwijze hanteren?
Met vriendelijke groeten,
Filip