Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Filemon
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 september 2010
Contacteer:

kortingen voor doorverkopers

28 september 2010

Beste medewebwinkelhouders (wat een woord),

Sinds enige tijd (nu toch al een dik halfjaar) ben ik naarstig aan het werk om mijn eigen webwinkel op poten te zetten.
Het resultaat daarvan komt binnen dit en een aantal weken in de daartoe bestemde rubriek te staan om de test van jullie kritische blikken (hopelijk) met verve te doorstaan :-p.

Soit, de webwinkel is voor een groot deel gericht op particulieren. Het is echter ook de bedoeling dat ik op zaterdag ten velde trek om mijn gamma aan producten te verkopen (of beter voor te stellen) aan professionelen (het gaat over interieurgerei dus ik spreek nu over verfwinkels, interieurzaken, kinderwinkels, meubelzaken, etc....).
Tevens heb ik een aantal huismerken die eventueel door andere webwinkels kunnen erkocht worden.

Ik ga er immers vanuit dat de uitbouw van een doorverkopersnet een zekere onderstroom aan orders voortbrengt (en daar doen we het tenslotte voor).

Mijn vraag is echter, hoe krijg ik dit in de webwinkel gegoten?
Momenteel heb ik een B-2-B button, waarlangs men informatie kan aanvragen (indien ik de bezoeker in kwestie niet zelf pro-actief heb benaderd natuurlijk) en kunnen wederverkopers een code krijgen (die vasthangt aan hun log-in) waarmee ze tegen een bepaalde korting kunnen aankopen.

Nu, ik vind dat een dergelijk systeem wel de nodige gevaren met zich meebrengt (wat als er misbruik wordt gemaakt van die codes zoals doorgeven aan derden, bestellen voor vrienden etc.).

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bovenstaande modus operandi of zijn er hier mensen die een andere werkwijze hanteren?

Met vriendelijke groeten,

Filip
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kortingen voor doorverkopers

28 september 2010

Beste medewebwinkelhouders (wat een woord),
Webwinkeliers, webwinkel eigenaren, ondernemers... het kan ook makkelijker hoor. :-)

Ik zou hier inderdaad mee oppassen omdat het de nieuwe klanten het idee kan geven dat ze duur uit zijn, en dus op zoek gaan naar de mogelijkheden van een reseller account. Ook is het verkopen van verschillende producten (je noemt nogal wat) soms verwarrend op webwinkels. Soms kun je beter een heel specifieke doelgroep en assortiment hebben, om het duidelijk te houden.

Maar een B2B button waar staat dat er mogelijkheden zijn bij grote en regelmatige volume aankopen, lijkt me geen probleem.
 
Filemon
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 september 2010
Contacteer:

Re: kortingen voor doorverkopers

28 september 2010

Beste medewebwinkelhouders (wat een woord),
Webwinkeliers, webwinkel eigenaren, ondernemers... het kan ook makkelijker hoor. :-)

Ik zou hier inderdaad mee oppassen omdat het de nieuwe klanten het idee kan geven dat ze duur uit zijn, en dus op zoek gaan naar de mogelijkheden van een reseller account. Ook is het verkopen van verschillende producten (je noemt nogal wat) soms verwarrend op webwinkels. Soms kun je beter een heel specifieke doelgroep en assortiment hebben, om het duidelijk te houden.

Maar een B2B button waar staat dat er mogelijkheden zijn bij grote en regelmatige volume aankopen, lijkt me geen probleem.
Dag Dirkjan,

Dat was snel :D .

Soit, ik begrijp wat je bedoeld met de spreekwoordelijke 'doorn in het oog' voor particuliere klanten.

Nu, buiten de B-2-B button zijn er geen aanduidingen op de website te vinden die duiden op 'kortingen' voor handelaren.
De angst die ik heb is meer dat de handelaren zelf andere mensen vriendendienstjes willen bewijzen of codes doorgeven....

Waarom werken met codes denk je dan mischien? Wel, deze zijn ingevoerd om het programma zelf de korting te laten berekenen en om de handelaar de mogelijkheid te geven via de webshop te kopen.
Ik kan ze natuurlijk per telefoon of per fax laten bestellen (the good-old days) en zelf mijn kortingen berekenen maar ja....dan verlies je een pak aan service en USP natuurlijk.

Vandaar mijn vraag of hier mischien 'mouwen' aan te passen zijn (fille, stop met u figuurlijk taalgebruik :lol: ).
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kortingen voor doorverkopers

28 september 2010

Stel nu dat handelaren dat doen, dan heb je dus een werkelijke web 2.0 marketing toepassing te pakken. Jouw klanten doen jouw marketing! Ze zorgen zelf voor meer klanten en promotie! Ze sparen jou je marketingkosten uit! Zolang die marketingkosten normaal gesproken hoger liggen dan de korting die je geeft aan handelaren, een win-win situatie!

Maar er zijn oplossingen hoor.
1. Zorgen dat elke gebruikersnaam maar 1x kan inloggen (zodra hij nog eens inlogt knikkert hij de vorige eruit. Zeer irritant kan ik je uit ervaring vertellen).
2. Het echt scherp spelen door een IP-log bij te houden en klanten maximaal 2-3 IPnummers te laten claimen. Heeft een klant ingelogd vanaf 10 verschillende IPnummers? Dan eens controleren wat hier aan de hand is!
3. Controleer verzendadressen. Een klant kan op kantoor, thuis of mogelijk bij een verhuizing bij een tweede kantoor laten leveren, maar heeft echt geen twintig leveringsadressen.
4. Controleer betalingsopties. Betaalt de klant met 20 verschillende rekeningsnummers en creditcards? Dan ga je even bij hem informeren hoe dit komt!

Volgens mij loopt het wel los.
Vandaar mijn vraag of hier mischien 'mouwen' aan te passen zijn (fille, stop met u figuurlijk taalgebruik :lol: ).
No comment. :-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Filemon
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 september 2010
Contacteer:

28 september 2010

Dank u wel Dirkjan, ik ga hier alvast mee aan de slag!

Tot binnenkort in de feedback & ervaringen rubriek!
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

Re: kortingen voor doorverkopers

28 september 2010

Beste medewebwinkelhouders (wat een woord),
Webwinkeliers, webwinkel eigenaren, ondernemers... het kan ook makkelijker hoor. :-)
Pas gelezen: e-detaillisten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht