Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Memento
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 juli 2010

Te lage prijs, product toch leveren

28 september 2010

Vorige week heb ik voor een bedrag van 168,- euro een Brother A3 printer (MFC-6890cdw) besteld bij de webshop www.comcom.nl. Het bedrag is betaald en de order is aangemaakt.
Nou heb ik vandaag een mail gekregen waarin staat dat er een prijsverschil is opgetreden van 120,- euro, waarmee de nieuwe prijs uitkomt op 288,- euro. Hierin werd ook de vraag gesteld of ik de order wil annuleren of dat ik het prijsverschil bijbetaal.

Nou is mijn vraag, of zij verplicht zijn de printer voor het bedrag van 168,- euro te leveren of dat ik dus toch die 120,- euro moet bijbetalen.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

28 september 2010

Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, zou je daar niet eens een mail naar toe sturen.

Denk wel dat je een kans maakt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

28 september 2010

De wet en ook Thuiswinkel handelt hierin wat jij kon verwachten. Een grijs gebied dus. Als ze een TV aanbieden voor 1 euro, kun jij als consument verwachten dat het een foutje is. Als het een TV is van 600 euro, die eigenlijk 700 had moeten zijn, had jij als consument dit nooit kunnen weten, en is er een leveringsverplichting.

Hoeveel scheelt deze prijs met de meest extreme prijzen die je hier en daar tegenkomt voor hetzelfde product? Als je via vergelijkingssites vergelijkbare prijzen tegenkomt, moeten ze leveren. Als het echt enorme verschillen zijn, had jij als klant kunnen begrijpen dat het een foutje was.

Komt wel vaker voor. Zie ook deze op Hyped.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

28 september 2010

Ik denk dat ze het wettelijk gezien gewoon moeten leveren. Je kunt hierover evt. contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering of ICTrecht.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

29 september 2010

Ik denk dat je achter het net vist.

De prijs van 168,- is veel te laag en dat had je kunnen weten.
Net als Dirkjan schreef, was de prijs 248,- geweest dan is het verschil te gering en had je kunnen denken dat het een aanbieding was maar 168,- is gewoon veel te goedkoop.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Memento
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 juli 2010

30 september 2010

Ik heb de vraag ook voorgelegd aan webwinkel waarborg en die kwamen met het volgende antwoord:

'Een webshop kan niet zomaar de prijzen wijzigen.
Echter, er is een uitzondering en dat is de kennelijke vergissing
Het prijs verschil is wel erg groot in dit geval en als het apparaat ook niet bij bijvoorbeeld: ‘actie’ of ‘prijsknaller’ heeft gestaan, groot op de website.
Dan kan een webshop inderdaad een beroep doen op de kennelijke vergissing.

Helaas, ik heb de order inmiddels geannuleerd en een goedkoper model besteld.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht