Re: Aliexpress.nl ervaringen?

3
Prachtig. 181 reviews met een gemiddeld cijfer van een 3.

Typisch voorbeeld van een site die de hebberigheid van de mens aanspreekt. Het is goedkoop en meteen wordt de credit card te voorschijn gehaald en dan klagen dat goedkoop toch duurkoop blijkt te zijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

5
Ik heb zelf wat kleine gadgets besteld bij Ali-express. De kwaliteit is mij op 1 uitzondering na tegen gevallen. Het goedkope maar mooi uitziende horloge ging bijvoorbeeld al heel snel stuk (bandje brak). Toen maar een Casio gekocht bij de Kijkshop.

Misschien gewoon een proef bestelling doen (?). Bezorging e.d. was wel altijd prima.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

6
ik heb ook een vraag.
ik heb aantal dingen gevonden die ik wil bestellen.
maar bij "Schip mijn bestelling (en) naar" staat Nederland er niet tussen.
betekend dit dat ik het dan niet kan bestellen?

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

7
Ik heb een slechte ervaring met aliexpress sowieso wil ik alleen via paypal betalen andere middelen heb ik niet en zou ik ook niet vertrouwen.

Ik heb laatst 3 jurkjes besteld en een paar keer heen en weer gemaild met de chinese verkoopster.

Na 2 weken heb ik er 2 binnen gekregen en mailde waar de derde is gebleven.

Ze zei zou wel een fabrieksfout zijn geweest ik stuur je de derde op wil je er nog meer bestellen doe ik dat er gelijk bij.

Ik zei nou ik wil alleen die derde waar ik voor betaald heb maatje xl want de maten zijn daar 2 maten kleiner.

Na weken wachten en gedoe heb ik het binnen gekregen maatje L dat is dus niet de goeie maat dus ik ben woest.

Hoe dom zijn ze daar in china ik heb haar een boze mail gestuurd dat ik diep teleurgsteld ben en boos dat ik de eerste keer wat uit china bestel en gelijk alles fout gaat.
En wat ze eraan gaat doen anders wil ik gewoon dat geld terug van 1 jurkje en dan bestel ik ergens anders.

Ik heb nog 3 kledingstukken bij 3 verschillende leverancies besteld hopelijk komt dat wel, goed en hebben ze de goeie maat gestuurd stelletje dombo,s

Dit heb ik nog nooit in nederland gehad zo een stomme fout na fout,

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

10
Heb een t-shirt en een blousje besteld: t-shirt maat xxl maar voor maatje 42 nog erg krap. Stof erg slechte kwaliteit. Op het bloesje zaten vlekken die niet te verwijderen zijn. Maat ook erg krap en voor dat geld ga ik geen moeite doen het terug te sturen.
Ook een handtas besteld: volgens verwachting redelijke kwaliteit, alleen de ritsen in de tas zijn na 1x gebruik stuk.
Bloemzaden: enkele zijn uitgekomen en een aantal niet.
Op al de bestellingen ongeveer 6 weken moeten wachten.
Mijn advies. Geen kleding bij Ali bestellen.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

13
Beste Renata,

Heb vaker producten besteld op Ali express en ben zeer tevreden. De verzendtijd kan soms wel een maand zijn en het is misschien niet het allerbeste kwaliteit maar in verhouding met de prijs die je voor de producten betaald mag je echt niet klagen haha! 

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

14
Ik heb er een fototoestel gekocht en aangeleverd gekregen na 3 weken.
Echter bij het opstarten werkte het toestel niet, geen beweging in te krijgen.
Ik heb dan op hun website een klacht ingediend, echter heeft dit 4 weken op en neer geduurd van boodschappen en vragen, ook werd mij een filmpje gevraagd en deze hen op te sturen, echter konden ze deze nooit openen al had ik het filmpje ook op Youtube geplaatst.
op het laatste hebben ze mij gevraagd voor een akkoord om 10$ te mogen terugstorten totaal bedrag was 48$, ik ben daar niet mee akkoord gegaan, echter hebben de chinezen hun gedacht gedaan en mij 10$ teruggestort met de melding dat hun winstmarge veel te klein zijn om een procedure op gang te plaatsen voor het terugnemen van het oud toestel en een nieuw op te sturen.
Het was mijn 1e ervaring met Aliexpress en nooit meer.
Nu heb ik een niet werkend fototoestel en 38$ armer. Goede raad koop niets technisch of met garantie, je hebt enkel de garantie dat je opgelicht bent.
Liever 10€meer betalen in ons thuisland dan 38$ te verliezen aan de chinezen.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

16
Bij webwinkelforum zou ik als consument ook snel kunnen denken dat ik hier iets kon posten m.b.t. webwinkels. Webwinkeleigenarenforum.nl of iets dergelijks zou deze verwarring iets meer voorkomen ;)

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

17
frafra schreef:Bij webwinkelforum zou ik als consument ook snel kunnen denken dat ik hier iets kon posten m.b.t. webwinkels. Webwinkeleigenarenforum.nl of iets dergelijks zou deze verwarring iets meer voorkomen ;)
Ja of anders http://www.alleenvoorwebwinkeleigenaren ... enforum.nl? Wel weer beetje lange URL, dan bekt webwinkelforum.nl net even lekkerder ;)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

18
Bij het registreren wellicht even vragen of de potentiële poster een ondernemer is of een consument (en in het laatste geval doorsturen naar Radar/Kassa/Opgelicht/Kanniewaarzijn/watdiesmeerzij)

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

20
Bij de helpdesk van de post vragen ze dat ook: bent u een zakelijke klant toets 1 (word je doorverbonden) Ben je een consument: toets 2, krijg je een preek dat je alles op de website www.enz.nl kunt vinden.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

21
BertB schreef:Bij de helpdesk van de post vragen ze dat ook: bent u een zakelijke klant toets 1 (word je doorverbonden) Ben je een consument: toets 2, krijg je een preek dat je alles op de website http://www.enz.nl kunt vinden.
Vorige week belde ik AfterPay met de vraag wanneer ze mijn creditnota uit gingen keren. Bleek dat ze door een foutje per ongeluk te laat waren met uitkeren. Als zakelijk klant dus. In het keuze menu van hun speciale zakelijke nummer was er een 'optie 4: heeft u vragen over uw nota of factuur?'. Ik druk optie 4 in. Krijg je te horen 'bel voor vragen over uw factuur naar onze consumentenlijn 0900-... de verbinding wordt nu verbroken'. Soms slaan die keuzemenu's dus wel een beetje de plank mis.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

22
Je kunt zelf de reviews op Aliexpress lezen, deze zijn veelal representatief. Aliexpress is het (kleine broertje van Alibaba). Verkoopwaar is doorgaans afkomstig van Huaqiangbei. De gigantische overdekte markt in Shenzhen voor een impressie adviseer ik Bekijk op Youtube

Bij het kopen van kleding is het handig om in het achterhoofd te houden dat de maatvoering over het algemeen niet klopt.  Aanvullend: getoonde prijzen zijn excl. BTW.  Tot 22,- worden er geen BTW en invoerrechten gerekend. Bereken vanuit TARIC database de invoerrechten.
https://www.petgets.nl Online dierenwinkel - Alles voor huisdieren.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

23
Goedkope chinese troep welke niet werkt, en je toch geen geld terug krijgt

Mooie gelikte USB hub loopt continu vast op de computer, Een “dispute” geopend op Aliexpress, maar “het bewijs wat je hebt geleverd is onvoldoende” en de klacht wordt gesloten.

Weg geld!

Je kan nog beter bij de Action winkelen ( wel kassabon bewaren ) daar weet je tenminste wat je koopt en krijg je zonder gezeur je geld terug.

Bij Aliexpress komen artikelen, die als 2 druppels water op elkaar lijken, van verschillende vage fabrikanten, en in mijn geval was na het indienen van de klacht, die volgens de winkel onterecht was, die hele fabrikant ook ineens onvindbaar in de winkel.

Ra ra.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

24
Hoe eens men het op dit forum wellicht met uw klacht ook is, consumentenzaken horen hier niet thuis, maar bij AVROTROS Radar, bij de Consumentenbond of bij BNNVARA Kassa. Dit is een forum voor NL/BE webwinkeliers.

Re: Aliexpress.nl ervaringen?

25
Wat BertB ook al zei, klagen over Aliexpress als consument is niet de bedoeling op dit forum. Dit forum is niet bedoelt voor consumenten. Consumenten mogen hun beklag doen op forums die bedoelt zijn voor consumenten.

Op dit topic gaat een slotje want het trekt te veel consumenten aan.