Verwijdering (oud-)bericht van google lijst

1
Onze website is ten onrechte op een oplichtingssite komen te staan omdat een deelnemer verdachtmakingen had geuit, maar deze waren volledig uit de lucht gegrepen. De beheerder van deze oplichtingssite heeft het bericht inmiddels verwijderd en het lid gewaarschuwd.
Echter, indien ik nu op google naar onze bedrijfsnaam zoek, duikt het thema nog steeds op in de lijst. Maar als ik er op klik zegt het systeem dat het bericht is verwijderd. De beheerder heeft het bericht dus wel verwijderd maar google laat de oude berichtgeving nog steeds in de lijst zien.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de entry uit de google lijst verwijderd ?
De beheerder van de oplichtingssite zegt dat ik google om een re-crawl moet vragen. Is dit juist ? En hoe doe ik dat ?
Dank voor alle tips. Mvg, wwusales

2
Google haalt het er vanzelf uit. Dit is geautomatiseerd en afhankelijk van de website en het aantal keer dat deze gecrawled wordt. Dat kan ergens tussen een uur en 3-4 dagen liggen.

Je kunt om een recrawl vragen, maar meestal helpt dit niets. Gewoon 2-3 dagen wachten dus!

Dank u wel !

3
Dirkjan schreef:Google haalt het er vanzelf uit. Dit is geautomatiseerd en afhankelijk van de website en het aantal keer dat deze gecrawled wordt. Dat kan ergens tussen een uur en 3-4 dagen liggen.

Je kunt om een recrawl vragen, maar meestal helpt dit niets. Gewoon 2-3 dagen wachten dus!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dirkjan schreef:Google haalt het er vanzelf uit. Dit is geautomatiseerd en afhankelijk van de website en het aantal keer dat deze gecrawled wordt. Dat kan ergens tussen een uur en 3-4 dagen liggen.

Je kunt om een recrawl vragen, maar meestal helpt dit niets. Gewoon 2-3 dagen wachten dus!
Bedoel je nou dat Google cache slechts een paar dagen blijft staan? Ik sta nl. al meer dan een maand in google cache en heb geen idee wanneer dit gaat verdwijnen :|

6
hhh schreef:Bedoel je nou dat Google cache slechts een paar dagen blijft staan?


Sommige content of links update Google nog veel sneller, soms elk uur. Geloof maar dat grote nieuwswebsites met extreem grote regelmaat gecrawled en ververst worden. Dit forum wordt geloof ik na enkele dagen compleet ververst en nieuwe topics staan binnen 24 uur meestal in Google.

Als na maanden nog het resultaat er staat, weet je dan zeker dat de pagina (de oorspronkelijke content) wel is weggehaald? En dat er geen links met die anchortekst naar verwijzen?

7
Dirkjan schreef: Als na maanden nog het resultaat er staat, weet je dan zeker dat de pagina (de oorspronkelijke content) wel is weggehaald? En dat er geen links met die anchortekst naar verwijzen?
Dat laatste weet ik zeker. Gaat om een whois lookup site, die zullen wel anders gepingt worden dan andere sites.

8
Zit me net te bedenken. WAt gebeurt er als je die specifieke pagina opnieuw bij google aanmeldt via www.google.nl/addurl/

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop