Klarna

1
Heeft iemand ervaring met Klarna? Ik heb het nu een jaar op mijn shop maar er wordt heel weinig gebruik van gemaakt. Zit eraan te denken om het op te zeggen. Wat vinden jullie?

Re: Klarna

2
Als er weinig gebruik van wat wordt gemaakt zou ik het opzeggen, want volgens mij heb je er dan alleen maar kosten aan (abonnementskosten).

Re: Klarna

3
Ja zover was ik ook al... :wink: Maar voordat ik het opzeg wil ik weten of ik misschien nog even geduld moet hebben of dat het bij meer mensen niet werkt... Vandaar mijn vraag hier...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klarna

6
Sorry dat mijn antwoord even duurde, maar wat zijn de kosten verbonden aan dat afterpay?
Bij Klarna betaal je vast €29,- per maand... En dan nog de provisie.. Maar vooral bij een retour wordt het kostbaar, want dan ben je iets van €5,- aan Klarna kwijt + natuurlijk je verzendkosten (wij verzenden gratis)

Re: Klarna

7
RobertVerhoef schreef:Sorry dat mijn antwoord even duurde, maar wat zijn de kosten verbonden aan dat afterpay?
Bij Klarna betaal je vast €29,- per maand... En dan nog de provisie.. Maar vooral bij een retour wordt het kostbaar, want dan ben je iets van €5,- aan Klarna kwijt + natuurlijk je verzendkosten (wij verzenden gratis)

Ik zou als ik jou was even een belletje plegen naar AfterPay ;-)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

11
HorseTopShop schreef:Wij hebben Klarna. Ongeveer 65% van de bestellingen wordt bij ons betaald via Klarna.
O, dat is dan de moeite waard. heb je inzicht in patronen hierin? Zoals of het vooral bij grote of juist kleinere bedragen gebruikt wordt bijvoorbeeld. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Klarna

12
HorseTopShop schreef:Wij hebben Klarna. Ongeveer 65% van de bestellingen wordt bij ons betaald via Klarna.
Zo'n percentage zou ik niet vrolijk van worden. Dat betekend wel heel veel openstaande debiteuren ten allen tijden en hoge transactie kosten. Allicht is het toevoegen van beoordelingen en / of een keurmerk hier een goed plan? Dat wekt misschien het vertrouwen om mensen te motiveren vooruit te betalen?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

14
Dennis1 schreef:Volgens mij vallen die openstaande debiteuren wel mee hoor.
De verkoop en het ontvangen van de betaling is gegarandeerd op het moment dat Klarna de order goedkeurt.

Diegene die de openstaande debiteuren heeft is Klarna zelf volgens mij.
Ik heb geen ervaring met Klarna, maar betalen die meteen uit? Zelfs veel ideal providers betalen in badges uit. Daarbij is AfterPay een partij die 30 dagen na facturatie aan de klant pas uitbetaald...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

16
Dennis1 schreef:Klarna betaald ook in badges uit.
Niet instant, maar 14 dagen later. Maar wel altijd, ook al hebben zij problemen met het innen.

Daarvoor betaal je ze ook natuurlijk.
Bedoel je 14 dagen na facturatie?

Als iemand AfterPay kiest, dien jij als verkoper als alles geleverd is de facturatie vrij te geven. Dan wordt de klant binnen enkele dagen gefactureerd. Zodra het is gefactureerd, komt de nota op de credit die ik van AfterPay ontvang. Elke dinsdag ontvang je een creditnota van de vooraf gaande week. Alles wat in die voorafgaande week gefactureerd is staat daar op. Dus bijvoorbeeld als jij iets vrijdag vrij geeft. Wordt het pas maandag aan de klant gefactureerd en komt het pas de week daar op bij de credit vanuit AfterPay te staan.

Dan vervolgens hebben de creditnota's bij AfterPay een vervaltermijn van 30 dagen.

of de klant wel of niet betaald, heeft geen invloed op de uitbetalingen.

Werkt Klarna ook ongeveer zo, maar dan met een vervaltermijn van 14 dagen?

Ik vraag dit, omdat een veel kortere debiteuren termijn voor mij een overweging kan zijn over te stappen naar Klarna. Ik vindt het openstaande bedrag aan debiteuren wat ik altijd heb erg hoog... Daardoor kan ik dan vervolgens minder voorraad inslaan.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

17
Ongeveer wel.

Wij versturen ook met Klarna.
Order komt binnen, en bij het versturen van de order geef ik binnen Klarna aan (kan automatisch ook nog) dat de betreffende order verstuurd is. Deze order word dan dus vrijgegeven.
De klant word dan gefactureerd door Klarna.

Wij ontvangen 14 dagen later altijd de betaling.
Klarna verzameld alle betalingen en keert deze iedere woensdag uit.
In de badge van die woensdag zitten dus de orders die we 14 dagen eerder vrijgegeven hebben.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

18
IK zie er alleen maar voordelen in. Je krijg gegarandeerd je geld. Ook als de klant niet betaald. En we hebben er meer bestellingen door gekregen. Natuurlijk betaal je meer dan met bijvoorbeeld iDEAL. Maar de bestellingen zijn er bij ons ook door omhoog geschoten. Dus de omzet is ook omhoog gegaan.

Mensen vertrouwen het niet meer zo om via internet te kopen, omdat er zoveel oplichters zijn.
Met Klarna heeft de klant de zekerheid dat ze hun spullen krijgen. Of de zekerheid dat als ze hun spullen niet krijgen, ze niet hun geld kwijt zijn.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Klarna

19
sjoerdk schreef:
HorseTopShop schreef:Wij hebben Klarna. Ongeveer 65% van de bestellingen wordt bij ons betaald via Klarna.
O, dat is dan de moeite waard. heb je inzicht in patronen hierin? Zoals of het vooral bij grote of juist kleinere bedragen gebruikt wordt bijvoorbeeld. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Het is heel verschillend. Zowel kleine als grotere bedragen.
Er is maar 1 nadeeltje en dat is dat de bestellingen maar geplaatst kunnen worden tot € 250,- als ze met Klarna willen betalen.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Klarna

21
Kan je de order dan niet in 4 stukken opdelen? Gaat lastig als het om een artikel van 250+ euro gaat maar als het om meerdere producten gaat gewoon meerdere bestellingen laten plaatsen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klarna

22
Het Varaantje schreef:Kan je de order dan niet in 4 stukken opdelen? Gaat lastig als het om een artikel van 250+ euro gaat maar als het om meerdere producten gaat gewoon meerdere bestellingen laten plaatsen.
Klantvriendelijk ook :wink:

Wij doen het trouwens zo nu en dan, op rekening leveren dus, daarbij dragen we zelf het risico. Ik zie dat afterpay 3.65% transactiekosten rekent en je het geld dan pas na 30 dagen hebt.

Afhankelijk van de order vragen we een rapport op bij Graydon, Google helpt ook veel trouwens.

Re: Klarna

23
HorseTopShop schreef:IK zie er alleen maar voordelen in. Je krijg gegarandeerd je geld. Ook als de klant niet betaald. En we hebben er meer bestellingen door gekregen. Natuurlijk betaal je meer dan met bijvoorbeeld iDEAL. Maar de bestellingen zijn er bij ons ook door omhoog geschoten. Dus de omzet is ook omhoog gegaan.

Mensen vertrouwen het niet meer zo om via internet te kopen, omdat er zoveel oplichters zijn.
Met Klarna heeft de klant de zekerheid dat ze hun spullen krijgen. Of de zekerheid dat als ze hun spullen niet krijgen, ze niet hun geld kwijt zijn.

Daar ben ik het allemaal mee eens. Echter is 65% achteraf betalen wel absurd hoog. Bij mij betaald schat ik 1 op de 7 klanten achteraf. De rest gewoon vooruit. Ik denk dat voor jou dus beoordelingen en een keurmerk zich terug betalen in minder transactie kosten. Klanten zullen dan allicht sneller vooruit betalen. Om nog te zwijgen over het feit, dat je simpelweg een hogere conversie krijgt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

25
NOP Webdesign schreef:
HorseTopShop schreef:IK zie er alleen maar voordelen in. Je krijg gegarandeerd je geld. Ook als de klant niet betaald. En we hebben er meer bestellingen door gekregen. Natuurlijk betaal je meer dan met bijvoorbeeld iDEAL. Maar de bestellingen zijn er bij ons ook door omhoog geschoten. Dus de omzet is ook omhoog gegaan.

Mensen vertrouwen het niet meer zo om via internet te kopen, omdat er zoveel oplichters zijn.
Met Klarna heeft de klant de zekerheid dat ze hun spullen krijgen. Of de zekerheid dat als ze hun spullen niet krijgen, ze niet hun geld kwijt zijn.

Daar ben ik het allemaal mee eens. Echter is 65% achteraf betalen wel absurd hoog. Bij mij betaald schat ik 1 op de 7 klanten achteraf. De rest gewoon vooruit. Ik denk dat voor jou dus beoordelingen en een keurmerk zich terug betalen in minder transactie kosten. Klanten zullen dan allicht sneller vooruit betalen. Om nog te zwijgen over het feit, dat je simpelweg een hogere conversie krijgt.
Ik denk niet dat dat het is.
De meeste kiezen voor Klarna Account. Ofwel: Betalen in termijnen.

Wij hebben voorheen Kiyoh gehad. Waarbij we aan iedereen vroegen om een referentie en maar 1 op de 38 dit deden. Daar zijn we mee gestopt.

Een keurmerk geloof ik niet in. In de online paardenwereld zijn er volop problemen met webwinkels die een keurmerk hebben.
We hebben ooit een enquête gehouden en daarbij kwam uit dat vrijwel niemand kijkt of de webwinkel een keurmerk heeft.
De paardenwereld is klein zeggen ze. En dat klopt. Mond op mond reclame werkt hier nog het beste.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Klarna

26
Het ligt inderdaad aan per branche of een keurmerk werkt of niet. En inderdaad ook ik heb de ervaring van 1 op de 20 of meer die dan een beoordeling niet invullen.

Re: Klarna

27
Betaling via Klarna: als retailer/webshophouder moet u dat zelf gaan bepalen.
MAAR! Als klant heb ik er alleen maar problemen mee!

Klarna bepaalt (via een extern bedrijf die ze niet willen noemen) voor de klant wat het maximaal te bestellen bedrag is! Gaat het bedrag over de door hun gestelde limit, dan wordt de bestelling niet geaccepteerd, door Klarna!! Voor mij is het limiet €95,=!!!
(PS: ik heb geen betalings achterstanden, openstaande facturen, creditcard of lening, mocht dit voor Klarna een reden zijn van het niet accepteren)

Wil je klantvriendelijk zijn dan zou ik geen Klarna voor betalings verkeer in mijn webshop willen hebben maar hou het bij Ideal.

Mvg. Ancilla
(naast retailer ook klant)

Re: Klarna

29
Stel je kan daadwerkelijk maar voor 95 euro achteraf betalen, en je wilt iets van 200 euro kopen.
Klarna weigert jou.

Wat dan te doen? Klarna's goed recht om te weigeren. Maar de webshop moet aan de wet voldoen, ten minste 50% achteraf betalen.

Re: Klarna

30
Ik heb inmiddels 3 maanden klarna en nog geen enkele bestelling ontvangen met klarna factuur.

Best een kostelijke zaak hoor om je aan het webwinkel keurmerk te houden ivm achteraf betalen.

Ik zie het niet meer zitten om klarna na een jaar nog aan te bieden als mijn contract voorbij is. Elke Nederlander betaalt gewoon met iDeal in mijn webwinkel!