Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
roald18
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 januari 2011
Contacteer:

Bestelling van klant klopt niet

03 januari 2014

Hallo!

Ik heb een artikel aan een klant verkocht, nu heeft de klant deze ontvangen en geeft aan dat het artikel afwijkt van de foto.

Nu heeft de klant hierin gelijk, echter kan deze afwijking heel klein en kan deze niet storend zijn.

Echter geeft de klant aan dat deze het artikel kapot heeft laten vallen en het een nieuwe wil.

Nu is het zo dat het artikel tijdelijk niet mee leverbaar is en ik alleen de bestelling eventueel kan crediteren.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Bestelling van klant klopt niet

03 januari 2014

Kapot laten vallen is toch de verantwoordelijkheid van de klant?

Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

03 januari 2014

Had deze klant eerder wat besteld en heb je klantenhistorie?
Uit coulance zou ik eventueel een nieuwe sturen, afhankelijk van de kostprijs natuurlijk.
Maar is niet mogelijk geeft topicstarter dus al aan. Lastige beslissing zonder verdere context. Op basis van wat je hier prijsgeeft, zou ik duidelijke foto's van het gebroken artikel opvragen en vervolgens het aankoopbedrag terugstorten denk ik.
 
dborneman
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 december 2011
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

04 januari 2014

Ik zou het bij een laag aankoop bedrag ook terugstorten. Wanneer het echter gaat om een duur artikel en de klant laat het kapot vallen dan zou ik het niet zomaar terugstorten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

04 januari 2014

Als je klant zelf al zegt dat hij het kapot heeft laten vallen dan is het naar mijn idee een simpel verhaal; de klant kan een nieuwe bestellen.

Dat het artikel afweek van wat je aanbood doet naar mijn idee niet meer ter zake omdat de klant het artikel al beschadigd heeft.
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

04 januari 2014

Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Bestelling van klant klopt niet

05 januari 2014

Ik sluit me aan bij Wouter, je kam heel ver gaan met je klantenservice, maar er is toch zeker ergens een grens.
Mee eens!
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

05 januari 2014

+1
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
paraplu
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 november 2011

Re: Bestelling van klant klopt niet

28 januari 2014

ik zou toegeven dat het artikel op een klein punt niet overeen komt met de foto en dat de klant het artikel, in originele staat, kosteloos mag retour sturen... Uitleggen over de levertermijn en optie bieden om het geld terug te betalen...

dat de klant het artikel kapot heeft laten vallen is jammer, heel jammer voor de klant, want dan gaat het bovenstaande verhaal niet meer op... pech, hebben we allemaal wel eens...
Think again!
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Bestelling van klant klopt niet

28 januari 2014

Zou het niet zo zijn dat de klant ná het kapot laten vallen pas besloten heeft dat het niet aan de verwachtingen voldeed?

Als je iets wil retourneren of ruilen, moet je het product in goede staat terugzenden. En dat gaat nu niet lukken. Ik ben het helemaal eens met Wouter.