Groothandel voor woonaccessoires

1
Hallo,

Ik zou graag een eigen webwinkel willen beginnen met woonaccessoires.
Echter vind ik het lastig om een groothandel e.d. te vinden waarbij je niet gelijk een partij van 200 hoeft te kopen.

Hebben jullie misschien een idee waar ik dit kan inkopen?

Thanks alvast! :D

Re: Groothandel voor woonaccessoires

4
Als ik denk aan woonaccessoires is €200,- niet eens veel. In de beautybranch waarbij producten toch vaak onder de €20,- of zelfs €10,- liggen willen sommige zelfs pas leveren vanaf €350,-.

Wil je anders van ieder product maar 1 op voorraad hebben? Of pas bestellen als er besteld is door de klant? Ik weet niet hoe het in de woonbranche gaat, maar denk dat het wel lastig is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Groothandel voor woonaccessoires

7
Geen woonaccessoires trouwens. Ik vraag me wel af in hoeverre er nog een boterham te verdienen is in die branche. Er zijn ontelbaar veel webshops die het aanbieden, en volgens mij koopt het grootste deel van de mensen toch echt in een gewone winkel.

Re: Groothandel voor woonaccessoires

8
Hoe wil je uberhaupt iets gaan verkopen... dus uitproberen, als je geen fysieke voorraad wilt gaan hanteren? Dan heb je levertijden waar de meeste potentiële klanten al door gaan afhaken. Omdat ze het op een andere shop wel binnen 2 dagen geleverd krigjen. Waardoor je dus geen realistisch beeld krijgt wat je kunt omzetten.

Daarnaast zou ik toch eens wat research gaan doen in deze 'woonaccessoires' branche. Deze is heel erg verzadigd, en alles wat je bij Nederlandse groothandels kan kopen, zal ook al in veel webshop te koop zijn. Hoe kan jij je dan onderscheiden? Ik denk niet dat wat jij wilt op dit moment realistisch is en zou dan ook met klem eerst eens een paar weekjes research gaan doen als je echt een webshop wilt gaan starten. Want er komt ook wel wat meer bij kijken dan wat inkopen. Als je maar 200 euro wilt spenderen max aan voorraad zit je in zo'n branche verkeerd.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Groothandel voor woonaccessoires

9
Je kunt hier meer lezen over het vinden van een groothandel of leverancier al gaat dit niet direct over woonaccessoires. Je kunt ook zoeken naar bestaande webshops en kijken of die niet samen willen werken. Als je een paar van dat soort shops hebt die voor jou verzenden en inkopen (jij krijgt dan een bepaald percentage van de winst) is er misschien nog wat uit te halen. Anders geef ik je weinig kans. Het is een hele moeilijke markt!

Re: Groothandel voor woonaccessoires

10
Hallo Smittje,

Ik ben handelsagent voor de zakelijke markt en distributeur voor de particuliere markt m.b.t. huishoudelijke artikelen / woonaccessoires.
Als mensen zakelijk willen inkopen "kan" dat inderdaad rechtstreeks bij SAUVIC Spanje.
Het probleem is dan inderdaad dat je een volle pallet moet afnemen en de transportkosten vanaf Barcelona moet je ook incalculeren.
Wil jij kleine orders plaatsen of weining producten op voorraad houden?
Dan kun je bij voorkeur per mail contact opnemen -als je leuke producten vindt - en kan ik inkoopsprijzen regelen.
Uiteraard zijn er wel andere kortingen als je 20 of 2 stuks besteld.
Bij een verzending t/m 30 kg bedragen de verzendkosten € 5,14 exclusief BTW verzendkosten.

Met vriendelijke groet,

Marcel
http://www.sauvic.nl
http://www.webshophousehold.com

Re: Groothandel voor woonaccessoires

12
Er zijn zeker wel groothandels te vinden waar je ook met kleine afnames woonaccessoires kunt bestellen. Hier vind je er een paar. Al is het lastig om alleen daarmee een goede omzet te maken. Nederland is al aardig verzadigd met landelijke woonaccessoires waardoor het moeilijk wordt je te onderscheiden.

Ik ben gestart met Brocante uit Frankrijk wat bijzonder goed loopt. Ik rijdt bijna wekelijks richting Frankrijk en kom elke keer met een volle bus mooie spullen terug.

Eind dit jaar open ik een sfeervolle woonwinkel in Duitsland want in Duitsland zijn de landelijke woonwinkels schaars. De Duitsers komen het veel in Nederland kopen, vandaar mijn keuze om in Duitsland te starten. Vele Duitsers reageren zeer positief dat er een landelijke woonwinkel komt.

Succes !

Groet R. besselink.   http://www.trizor.nl