Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ineke
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 februari 2010
Locatie: Steenderen
Contacteer:

Waarschuwing (oplichter)

17 oktober 2010

Waarschuwing:

Een paar dagen geleden werd ik opgebeld door een Meneer uit Londen die gebrekkig Engels sprak.

Meneer wilde een order plaatsen. Niets bijzonders zou je zo zeggen. Maar het ging om een 70 tal tassen. Dat is voor mij al niet normaal. Hij wilde de tassen zo snel mogelijk ontvangen. Per Express Delivery. Ik zou maar even een offerte maken. Hij mailde de artikelnummers wel even door. En inderdaad er volgde al heel snel een mail. Ik heb hem teruggemaild met de offerte. Weer belde hij op. De prijs was in orde, we moesten het maar snel rond maken. De accountant zou mijn een bewijs sturen dat het geld overgemaakt was. Tot die tijd had ik geen betalingsinformatie e.d. gemaild.

Ergens weet je dat er iets niet klopt.

Dus toch maar eens even op Google gekeken en oh schrik dit is dus een ordinaire oplichter. Hij heeft al meerdere webwinkels belazerd.

Wat was ik blij dat ik het even nagetrokken heb.

Uiteraard heb ik meteen alle contact met hem verbroken.

Maar hieruit blijkt weer dat je gevoel vaak wel goed is. Dit was ook te mooi om waar te zijn.

Dus wees gewaarschuwd.

Ineke
www.mooietaskopen.nl
 
Ineke
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 februari 2010
Locatie: Steenderen
Contacteer:

17 oktober 2010

Nog even een kleine aanvulling. Naam en adres en telefoonnummer is bij mij bekend. (voor zover dat wat waard is)

Ineke
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

17 oktober 2010

Dat mensen hier het lef voor hebben he? Goed opletten idd altijd!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Ineke
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 februari 2010
Locatie: Steenderen
Contacteer:

17 oktober 2010

Ja dat begrijp je toch niet.

Ik had ook nog op Google Analytics gekeken of deze man echt uit Engeland, Londen kwam. En dat klopte wel.

Het zal je maar gebeuren en je spullen kwijt en geen centen gebeurd. Au dat doet wel heel zeer.

Ineke
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

17 oktober 2010

Daar trap je toch ook niet in? Pas als het geld op je rekening staat stuur je het op.
 
Ineke
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 februari 2010
Locatie: Steenderen
Contacteer:

17 oktober 2010

Nee natuurlijk stuur ik niets op voordat ik het geld binnen heb.

Ben niet .......

Maar ik vond het toch de moeite waard om dit even in de groep te gooien.

Ineke
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

17 oktober 2010

op "higher level" kwam hetzelfde voor bij een webwinkel die champagne verkocht.
 
Ineke
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 februari 2010
Locatie: Steenderen
Contacteer:

17 oktober 2010

Ja dat klopt helemaal dat is dezelfde figuur.

Het had me ook verbaast als er niet meer mensen zouden zijn die er mee te maken hebben gehad.

Ineke
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Waarschuwing (oplichter)

10 november 2010

Ik ontvang zo af en toe weer eens een mail van iemand die ook een 'grote' order wil plaatsen.

Na wat heen en weer e-mailen willen ze eerst gratis een aantal proef producten ontvangen. Ook dan weet je dat het eigenlijk al mis moet gaan. Helemaal als de KVK e.d. niet blijkt te kloppen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html