Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roel123
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mei 2014

Webshop plan, weinig ervaring.

22 mei 2014

Hallo,

Ik heb vrijwel geen ervaring met het onderhouden of starten van een webshop.
Momenteel volg ik een opleiding web development, hierdoor weet ik hoe ik een uitgebreide webshop kan maken en hoe ik deze hoog in de lijst van zoekmachines kan krijgen.
Op mijn stage heb ik verschillende webshops opgezet voor ondernemers, tot mijn verbazing was hun omzet hoger dan ik had verwacht, daardoor heb ik interesse om zelf ook een webshop te beginnen, natuurlijk weet ik dat het niet zo gemakkelijk is als het lijkt, maar het is het proberen waard.
Het probleem is dat ik nog maar een student ben en dus geen vetpot heb om te investeren...
Maar ik heb een idee waardoor ik dat niet hoef, alleen vraag ik mij af of dat volgens de wet mag en of dit zou kunnen gaan werken.
Een of meerdere contracten afsluiten met lokale winkels, en hun producten aanbieden op mijn webshop, zodra er een product wordt besteld zal de winkel dat product direct of via mij opsturen naar de koper, en zal ik het bedrag van het product (verzendkosten) uitbetalen aan de winkel, als dit goed zou lopen zou ik na een tijd een deel van de omzet die de winkel maakt via mijn webshop kunnen eisen, of een vast bedrag per maand.

Dit is slechts een idee, en ik zal vast niet de eerste zijn , maar ik vraag mij af in hoe verre het mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Roel
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Webshop plan, weinig ervaring.

22 mei 2014

Lijkt mij een prima plan; en zie niet in waarom het niet kan.

Vraag is waarom winkels dit zouden doen, en hoe je dit logistiek gaat doen.
Ga je bij alle winkels langs om de bestellingen op te halen; naar jouw locatie te brengen, in te pakken, en vervolgens te versturen?