Ook pakjes versturen wordt duurder

1
http://www.nu.nl/beurs/3814081/acm-keur ... -goed.html

Eerst iedere paar maanden de postzegels duurder. Nu iedere paar maanden ook de pakketten?

Alsof de aandeelhouders nog niet genoeg winst maken en de service wordt steeds slechter. Vergelijk het eens met 2-3 jaar geleden. Bijna alle PostNL punten zijn verdwenen en vervangen door minimumloon supermarkt medewerkers die er helemaal niks mee hebben. De salarissen van postbezorgers zijn uitgekleed door de vaste mensen eruit te gooien en zo goedkoop mogelijk ZZP-ers aan te nemen (ik had ooit een vaste bezorger. Nu zie ik iedere keer weer een nieuw gezicht) Steeds vaker kapotte zendingen etc etc.

7 euro voor een pakket is toch wel heel veel geld. Maar ik zie de concurrentie zijn service steeds verder verbeteren. Hopelijk is er snel een partij een echt alternatief voor PostNL. Eindelijk concurrentie op de B2C postmarkt. Tot nu toe (helemaal voor post) heeft PostNL gewoon een monopoly en daar zijn de prijzen nog nooit van omlaag gegaan.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

2
Het Varaantje schreef:Alsof de aandeelhouders nog niet genoeg winst maken en de service wordt steeds slechter.
Dat is de typische onderbuikreactie van iemand die zelf geen aandelen bezit.

In het eerste kwartaal van 2014 boekte PostNL op een omzet van 1.033 miljoen een winst van 54 miljoen. Dat is een schamele 5,2% en dan moet je als aandeelhouder nog maar afwachten hoeveel daarvan daadwerkelijk als dividend wordt uitgekeerd.
StoreCore.io

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

4
We versturen met z'n alle steeds minder brieven, omdat we dit veel vaker via e-mail doen. Dat zie je overal in terug. Internet heeft alleen het aantal verzonden pakketjes doen stijgen.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

6
frafra schreef:Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Gevolg is dat PostNL wel overal moet snijden en het service niveau niet al te hoog is.
Voor 70 dubbeltjes wil ik idd op de eerste rang zitten ja
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

8
Postbezorging is wellicht aan de ene kant een molensteen om de nek van PostNL. Aan de andere kant hebben ze daardoor ook een monopolie positie die ze maar bitter weinig creatief uitbuiten.

PostNL wil het aantal brievenbussen drastisch terugbrengen. Dat is misschien begrijpelijk, maar men wil tegelijkertijd ook het aantal servicepunten drastisch verminderen. Als je beiden doet, komt er een punt waarop je dienstverlening zo slecht wordt, dat het geen waarde meer heeft. Je werpt alleen maar drempels op om post te versturen, en werkt dus zelf mee aan neergang van de postmarkt.

Erger nog, PostNL snijdt zichzelf in de vingers door hiermee ook haar pakketpost service aan te tasten. Daar waar de groei vandaan moet komen. Waar alle concurrenten fors investeren in verhoging van het aantal service punten, verlaagt PostNL het aantal alleen maar. Je hoeft geen genie te zijn om te zien waar dat heen gaat.

PostNL heeft jaren lang geleefd van haar monopolie positie op de postmarkt. En nu die omlaag gaat, moeten ze het steeds meer van de pakketten hebben. Maar daar zijn ze uiteindelijke gewoon te klein voor.
Pakketbezorging zal steeds meer een internationaal karakter krijgen. Het is op dit moment absurd dat het duurder is om een pakket door bv DHL van Venlo naar Keulen te versturen, dan van Venlo naar Groningen. Door een Duits bedrijf notabene, met open grenzen. Dat zal en moet ongetwijfeld veranderen en dan is de bescheiden omvang van PostNL en beperkte internationale aanwezigheid een groot probleem.

Ik ben heel benieuwd waar het heen gaat en of ze creatievere oplossingen kunnen vinden om un positie veilig te stellen dan wat we nu zien.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

9
Alfatrion schreef:We versturen met z'n alle steeds minder brieven, omdat we dit veel vaker via e-mail doen. Dat zie je overal in terug. Internet heeft alleen het aantal verzonden pakketjes doen stijgen.
Onzin! Weet je ik kreeg vandaag mijn pakketje van de leverancier door de brievenbus! Brievenbuspakketje! Ik ken heel veel webshops die versturen via de post en leeglopen op postzegels! En vorig jaar ook behoorlijk ingeslagen hebben voordat de verhoging in ging.

En kon vandaag ook nog 5 enveloppen oprapen. Er wordt zat verstuurt, maar we geven gewoon marketingtechnisch de E-MAIL de schuld.

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

10
Zyra schreef:
Alfatrion schreef:We versturen met z'n alle steeds minder brieven, omdat we dit veel vaker via e-mail doen. Dat zie je overal in terug. Internet heeft alleen het aantal verzonden pakketjes doen stijgen.
Onzin! Weet je ik kreeg vandaag mijn pakketje van de leverancier door de brievenbus! Brievenbuspakketje! Ik ken heel veel webshops die versturen via de post en leeglopen op postzegels! En vorig jaar ook behoorlijk ingeslagen hebben voordat de verhoging in ging.

En kon vandaag ook nog 5 enveloppen oprapen. Er wordt zat verstuurt, maar we geven gewoon marketingtechnisch de E-MAIL de schuld.
Nog zo'n 15 tot 20 jaar terug kreeg ik 6 dagen in de week meestal elke dag een stapeltje post. Nu zijn er altijd meerdere dagen (in de werkweek) dat er helemaal niets komt en veel post wat er wel komt is dan ook nog eens via sandd verstuurd.

Ik schat dat ik nog maar zo'n 3 of 4 brieven via postnl per week krijg (misschien nog minder). Dat was vroeger dus zeker elke dag.

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

11
Kaart schreef: Nog zo'n 15 tot 20 jaar terug kreeg ik 6 dagen in de week meestal elke dag een stapeltje post. Nu zijn er altijd meerdere dagen (in de werkweek) dat er helemaal niets komt en veel post wat er wel komt is dan ook nog eens via sandd verstuurd.
Ja, dat er veel minder en steeds minder post verstuurd wordt is wel een feit. Maar Zyra heeft wel een punt: Die zelfde postbezorging wordt ook gebruikt voor alle webwinkel bestellingen die door de brievenbus passen. Als ze die service nog veel verder uithollen dan...

DHL doet ook aan brievenbuspakjes. Voor heel lichte zendingen is PostNL natuurlijk goedkoper via brievenbuspost (ik betaal €2,60), maar voor de notitieboeken die we veel versturen, loopt het gewicht snel op. Ik dacht dat een brievenbuspakje bij PostNL tussen de €2,50 en €3,84 kost?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Ook pakjes versturen wordt duurder

12
sjoerdk schreef:
Kaart schreef: Nog zo'n 15 tot 20 jaar terug kreeg ik 6 dagen in de week meestal elke dag een stapeltje post. Nu zijn er altijd meerdere dagen (in de werkweek) dat er helemaal niets komt en veel post wat er wel komt is dan ook nog eens via sandd verstuurd.
Ja, dat er veel minder en steeds minder post verstuurd wordt is wel een feit. Maar Zyra heeft wel een punt: Die zelfde postbezorging wordt ook gebruikt voor alle webwinkel bestellingen die door de brievenbus passen. Als ze die service nog veel verder uithollen dan...
Inderdaad dan is het leed niet meer te overzien.
DHL doet ook aan brievenbuspakjes. Voor heel lichte zendingen is PostNL natuurlijk goedkoper via brievenbuspost (ik betaal €2,60), maar voor de notitieboeken die we veel versturen, loopt het gewicht snel op. Ik dacht dat een brievenbuspakje bij PostNL tussen de €2,50 en €3,84 kost?
brievenbuspakje kost ongeacht het gewicht €3,84 bij PostNL.