pauwke schreef:Is deze constructie die klanten zouden gebruiken niet onlogisch??
een klant besteld voor bijv. €100,- om voor gratis verzending in aanmerking te komen. Vervolgens stuurt hij voor €30,- aan goederen terug.
Voor deze terug zending betaald de klant toch zelf de verzendkosten??
Dus wat schiet diegene er mee op om meer te bestellen zodat het gratis wordt bezorgt om vervolgens te betalen voor een gedeelte terug te sturen (kosten voor retour hoef je immers niet te vergoeden)? of ben ik nu gek?
Als de retourzending in een envelop past dan kan het zijn dat het goedkoper is om de producten terug te sturen.
De punten die aangevoerd zijn door RicardoV, Droomjuweeltjes en GoedeShampoo kan ik begrijpen. Sterker nog, vroeger -toen wij nog veel hogere verzendkosten rekenden- deden wij dat ook.
Echter kan het ook uitgelegd worden als dat je kosten in rekening brengt voor retourzendingen, en dat mag dan weer niet. Op de factuur staat immers dat de verzendkosten 0 euro waren.
Zelf bekijk ik het positief; voor hetzelfde geldt hadden ze alles teruggestuurd. Dan had jij ook de eventueel aan jouw betaalde verzendkosten terug moeten storten en had je 0 euro omzet terwijl je wel kosten gemaakt heb. Nu heb je in elk geval nog (een deel van) je omzet behouden.