Domeinnamen parkeren, gebruiken en hosting blogpagina

1
IVM startup van mijn eigen bedrijf wil ik alvast eea onderzoeken inzake genoemde items. Ik hoop hier een aantal goede tips mee te krijgen.

--> Domeinnamen registeren en parkeren.
Zoals ik het nu zie wil ik 6 tot 10 namen registeren. Enkele daarvan wil ik echt actief gaan gebruiken; anderen omdat ze qua spelling dichtbij liggen en nog enkele voor de toekomst.
Waar zal ik dit doen? Bij mijndomein.nl ben ik €9,- per jaar kwijt; zeg dat ik dan een €90,- kwijt zal zijn. (zitten we nu bij)
Vandaag getipt over Versio. Vraagt voor de eerste 2 nu 0,87 en de opvolgende 3,49 Wat is wijs?

--> Domeinnaam gebruiken om door te verwijzen naar bv een Google+ of Youtube pagina. Maakt dan toch eigenlijk niet uit waar ik de naam parkeer?

--> Hosting persoonlijke webpagina. Ik heb nog geen keus gemaakt welk systeem hiervoor te pakken; komt nog. (wordpress?)
Dan is een snelle hosting denk ik wel relevanter; hoewel er niet bijzonder veel (zware) content gebruikt zal gaan worden. Is Versio dan een optie of is wat meer geld uitgeven aan mijndomein.nl dan slimmer?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Domeinnamen parkeren, gebruiken en hosting blogpagina

3
Sowieso webhosting niet bij mijndomein, mijn ervaring is daarmee dat het nogal oudbollig werkt en de logica om phpMyAdmin te gebruiken was helemaal raar en ze zijn gewoon duur voor wat je krijgt.

Om hosting te gebruiken voor een site kan ik Neostrada aanraden. Ze hebben ook een goede service en alles is zo geregeld.

Ik heb nog een blog bij Versio, dat gaat immers nog goed, maar al het nieuwe host ik daar niet meer, maar ik heb daar wel al mijn domeinnamen (uiteraard ook genoeg geparkeerd).
Zit denk sinds 2008 of zo bij Versio en wat ik wel prettig vind is dat ik daar ook alles zelf kan regelen. Bij Leaseweb bijvoorbeeld moet ik een e-mail sturen om gewoon paar nameservers te laten wijzigen, dat kan ik bij Versio zelf doen en ook DNS instellen.

Als je natuurlijk bezig bent en je wilt een naam toch koppelen, dan wil je dat nu doen en niet dat je een e-mail moet sturen. Hoe dat zit bij Neostrada weet ik niet, omdat de domeinnamen daar duurder zijn en ik daar dus niet afgenomen heb.

En ik profiteer dus soms ook van de acties bij Versio door dan een domeinnaam weer vast te leggen voor minder dan een euro.

WordPress moet je inderdaad goed onderhouden, maar met installatron kun je het zelfs zo instellen dat het automatisch gebeurt het updaten. Blogger (van Google) is ook te doen, domeinnaam koppelen en klaar, je hebt er ook leuke templates voor.

Het is dus maar net wat je wil. Maar hosten bij Versio zou ik laten.

Re: Domeinnamen parkeren, gebruiken en hosting blogpagina

4
Tnx voor de reacties.
het is maar het wat je wil
Geen gedoe aan onderhoud, wil ik liefst zo weinig mogelijk tijd aan kwijt zijn.
Goede integratie met Google+ en Youtube.
Modern; responsive; begrijpbare editor; goed vindbaar; flexibel.

Ik ben een uurtje met Blogger aan het spelen tot nu toe; goede kans dat dit een prima oplossing voor mijn wensen is.
En dat je dan overgeleverd bent aan de nukken van Google; dat weegt me zoals het nu is wel op tegen de integratievoordelen out_of_the_box.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Domeinnamen parkeren, gebruiken en hosting blogpagina

5
Jan Speelgoedboer schreef:Tnx voor de reacties.
het is maar het wat je wil
Geen gedoe aan onderhoud, wil ik liefst zo weinig mogelijk tijd aan kwijt zijn.
Goede integratie met Google+ en Youtube.
Modern; responsive; begrijpbare editor; goed vindbaar; flexibel.

Ik ben een uurtje met Blogger aan het spelen tot nu toe; goede kans dat dit een prima oplossing voor mijn wensen is.
En dat je dan overgeleverd bent aan de nukken van Google; dat weegt me zoals het nu is wel op tegen de integratievoordelen out_of_the_box.
Ik kan je zeggen dat de Blogger van nu al 100x beter is dan de Blogger van vroeger en er gerust genoeg bloggers zijn die vandaag de dag er nog steeds mee bloggen. Al zijn er ook genoeg die overstappen, maar ligt dan vaak ook aan je eisen die je er aan stelt.