Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik vraag me af hoeveel euro je minimaal nodig hebt voor een standaard shop. Een shop in fitness supplementen bijvoorbeeld.

Ik kan pas bij leveranciers inkopen als ik eenmaal begonnen ben maar ik wil weten hoeveel euro ik erin moet steken.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik zou eerst eens goed kijken of het uberhaupt haalbaar is. We kunnen hier wel een bedrag noemen maar hoe denk je tegen de concurrentie op te boksen? Er zijn op dat gebied namelijk nogal wat grote spelers. Wat ga jij bieden wat de grote spelers niet hebben zodat mensen bij jou kopen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Laat dat maar aan mij over. Ik zou echt heel graag een bedrag willen horen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Vanaf circa € 50.000 voor een serieuze webwinkel, grofweg verdeeld als:

- € 5.000 software en design;
- € 5.000 branding en reclame;
- € 40.000 voorraden.

Als je denkt in termen van tientjes of enkele honderden euro's, moet je geen webwinkel willen beginnen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

40.000 euro aan voorraden? Moet ik de hele wereld gaan onderhouden of zo? Klinkt niet echt plausibel.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Via mijnwebwinkel/biedmeer/strato kan je voor een paar tientjes per maand een webshop beginnen. Dan heb je een eenvoudige webwinkel met standaard template.

Als je het serieus wilt aanpakken, zijn de genoemde bedragen door Ward zeker reëel!
Voorraad verschilt per branche, de grootte van je assortiment en de levertijden van je leverancier!

Ben overigens wel benieuwd hoe je de markt gaat veroveren, als je nog geen leverancier hebt...

Suc-6 met de opzet en uiteraard benieuwd naar het resultaat!

Gr. Mick
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik ben met een startkapitaal van 10.000 begonnen, helft zelf gefinancierd, andere helft via crowdfunding. Als ik het opnieuw zou moeten doen was ik met een groter startkaptiaal gestart. Zodat ik meteen groter kon inkopen. Op dit moment ben ik 10 maanden bezig dus ik heb het aardig ingehaald ondertussen. Startkapitaal is toch echt sterk afhankelijk van welk soort software je kiest, wat je moet aanhouden kwa voorraaden, verpakkingsmaterial, evt. opslag/magazijn/bedrijfspand etc. etc.
 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik ben met een startkapitaal van 10.000 begonnen, helft zelf gefinancierd, andere helft via crowdfunding. Als ik het opnieuw zou moeten doen was ik met een groter startkaptiaal gestart. Zodat ik meteen groter kon inkopen. Op dit moment ben ik 10 maanden bezig dus ik heb het aardig ingehaald ondertussen. Startkapitaal is toch echt sterk afhankelijk van welk soort software je kiest, wat je moet aanhouden kwa voorraaden, verpakkingsmaterial, evt. opslag/magazijn/bedrijfspand etc. etc.
Dus 10.000 euro voor je vintage kleding webshop? Dat zijn grote bedragen zeg. Dan moet ik nog een tijdje gaan sparen. Hoelang duurde het jou om aan een bedrag van 10.000 te komen als ik vragen mag.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik beb het met Ward eens.

Het hangt heeeeeel erg af van je branche en de concurrentie. Met vintagekleding kan je, bij wijze van spreke natuurlijk, met een paar kledingstukken voldoen. Iemand vind een kledingsstuk mooi of niet. Zelfde geld voor mij. Ik ben begonnen met 2 leveranciers en enkele tientallen. Inmiddels heb ik er 10 en honderden beelden.

Maar voor de branche van TS geld dat je gewoon een met een uitgebreid assortiment moet beginnen. Tenzij je met iets heel aparts komt wat niemand anders heeft moet je gewoon heel veel aanbod hebben. Mensen willen keuze hebben.

Ik raad TS ook aan om iets genuanceerd te reageren. Met opmerkingen als 'laat dat maar aan mij over' en 'moet ik de hele wereld onderhouden' kom je niet ver.

Het feit dat je hier al met zo'n algemene vraag komt die wij onmogelijk kunnen beantwoorden zegt al iets over jou voorkennis. Als jij denkt dat je met 20 soorten pilletjes en 20 soorten poedertjes een begin kan maken dan zie je het echt verkeerd. Je zal fors in voorraad, met korte houdbaarheid' moeten investeren. Met een klein assortiment lok je geen kopers. Je zal ook moeten investeren in een goede naam en een goed betrouwbaar uiterlijk. Je verkoopt toch o.a. voedingssupplementen en je zal mensen moeten overtuigen dat je echt en goed spul verkoopt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik ben met een startkapitaal van 10.000 begonnen, helft zelf gefinancierd, andere helft via crowdfunding. Als ik het opnieuw zou moeten doen was ik met een groter startkaptiaal gestart. Zodat ik meteen groter kon inkopen. Op dit moment ben ik 10 maanden bezig dus ik heb het aardig ingehaald ondertussen. Startkapitaal is toch echt sterk afhankelijk van welk soort software je kiest, wat je moet aanhouden kwa voorraaden, verpakkingsmaterial, evt. opslag/magazijn/bedrijfspand etc. etc.
Dus 10.000 euro voor je vintage kleding webshop? Dat zijn grote bedragen zeg. Dan moet ik nog een tijdje gaan sparen. Hoelang duurde het jou om aan een bedrag van 10.000 te komen als ik vragen mag.
Wat is dat zou weer voor domme vraag. Dat hangt ervan af wat iemand verdient en wat die uitgeeft... Als je bij de AH werkt en iedere avond naar de kroeg gaat 20 jaar. Als je bankdirecteur bent verdien je het al terwijl je op het toilet zit.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik ben met een startkapitaal van 10.000 begonnen, helft zelf gefinancierd, andere helft via crowdfunding. Als ik het opnieuw zou moeten doen was ik met een groter startkaptiaal gestart.
Indien je (na maanden/jaren) een succesvolle webshop hebt is het makkelijk om terug te kijken en te zeggen dat je beter met het 5 dubbele startbedrag was begonnen.

Het is nu echter eenmaal zo dat je een risico loopt; en als dit je eerste webshop is kun je beginnen met kleine voorraadden en een scherp beheer. Dit kost je meer tijd, maar kan je initiele kosten wel lager houden.

Denk vooral goed na voordat je je in de schulden gaat steken.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ik had al een stenen winkeltje met voorraden die ik ook via een webwinkel ging verkopen. Dat was een kleine 15 jaar geleden en de voorraad was toen vast meer dan een ton in guldens, dus 40.000€ is dan zo gek nog niet.
 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Hoe doen al die jonge ondernemers het dan? Ook allemaal 40.000 op de bank? Ik denk paar duizend euro om klein te beginnen is voldoende. Maar ik kijk wel.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Ook jonge ondernemers doen het over het algemeen met een redelijk start kapitaal. Paar duizend kom je nergens mee.

Ik startte met 25000 en ben het met Ward eens, ik had ongeveer 2 keer zoveel nodig gehad om het goed te doen. Dat is 4 jaar geleden. Bij mij was het 100% eigen vermogen. Uit eigenwijsheid nam ik dit soort adviezen ook niet aan en heb ik destijds niet meteen een starters krediet aangevraagd. Als je dan je 3 opstart jaren (verlies, verlies, klein beetje winst) moet voorleggen om alsnog krediet aan te vragen, vang je overal bot. Had ik maar... :)

Ik was 24 toen ik op mezelf begon. Tel ik dan nog mee als jong ondernemer of is 24 daar te oud voor?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

20 juli 2014

Het hangt van vele factoren af:
Branche, assortiment, voorraad, concurrentie en wat je met de shop wilt doen!

Is het hobby/interesse en wil je wat bijverdienen, dan zijn er voldoende mogelijkheden om voor een paar tientjes een webshop op te zetten, wellicht red je het dan ook met een voorraad van een paar honder tot duizend euro.

Als je serieus met de markt mee wilt draaien en je boterham ermee wilt verdienen, dan zul je ook serieus moeten investeren!
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Hoe serieus wil je ermee bezig zijn? Wil je er over een aantal jaren van kunnen leven of zie je het meer als 'leuk voor erbij'?

Ik zelf heb een webwinkel opgezet naast mijn studie, ik heb een voorraad ingekocht van ongeveer €500 en een webwinkel onder licentie gemaakt wat me €5 per maand koste. Het was nooit mijn intentie om er goed aan te verdienen, en dat doe ik nog steeds niet. Wel houd ik er maandelijks een bedragje aan over wat toch leuk is.

Wil je er echt voor gaan dan zul je zeker in die branche wel een aardig kapitaal nodig hebben.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Je kunt natuurlijk wel met een paar duizend spaargeld beginnen en het dan uitbouwen, maar dat betekent dat je jarenlang de winst weer in de zaak moet steken om verder te komen. In die jaren houd je er geen inkomen aan over en moet je brood ergens anders vandaan komen. Niettemin: veel succes!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

DeckMann is er allang vandoor nadat hij doorhad dat hij met 25 euro toch niet zover kwam als verwacht.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

DeckMann is er allang vandoor nadat hij doorhad dat hij met 25 euro toch niet zover kwam als verwacht.
Haha grapjas. Ik heb ook een leven. Maar sinds jij zo mondig bent, wil ik je wat vragen. Stel je investeert 50.000 euro. Wat krijg je ervoor terug dan? Hoeveel omzet per maand.(Een willekeurig webshop).
 
DeckMann
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Bedankt voor jullie reacties allemaal trouwens.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Hoe doen al die jonge ondernemers het dan? Ook allemaal 40.000 op de bank? Ik denk paar duizend euro om klein te beginnen is voldoende. Maar ik kijk wel.
Mijn zoon is de afgelopen maanden bezig geweest met een ondernemingsplan.
Meer dan 50 pagina,s
Alles heeft hij meegenomen, van kassa tot reclame, van voorraad tot enquêtes op straat .
Hij weet bijna op de euro nauwkeurig wat hij moet lenen bij de bank.
En hij gaat het nog voor elkaar krijgen ook.
En dat gaat om meer dan 40.000
Als jij een ondernemingsplan had gemaakt en gedegen onderzoek had je ook geweten wat je nodig had gehad.

En verkijk je niet op de voorraad.
Door de jaren heen heb ik het opgebouwd maar ik heb wel voor meer dan 50K voorraad staan.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Stel je investeert 50.000 euro. Wat krijg je ervoor terug dan? Hoeveel omzet per maand.(Een willekeurig webshop).
Onmogelijke vraag! ;-)

Te veel verschillende factoren die dit beinvloeden!
product/branche/concurrentie/promotie/etc.

Je kan een supermooie website ontwerpen met een knallende advertentie campagne voor 'roze fietsventiel dopjes' maar als er geen interesse in het product is, zal je je hoofd niet lang boven water kunnen houden...

Of als jij via je webshop 'roze fietsventiel dopjes' aanbiedt en er zijn 10 collega's die ze in verschillende maten, vormen en alle kleuren van de regenboog aanbieden, zal je eveneens weinig klanten aantrekken.

Inmiddels is (bijna) alles is online verkrijgbaar, als je via een webshop inkomsten wilt genereren heb je een uniek product, unieke aanpak of een groot budget nodig!
Zo niet wordt het erg lastig om als 'nieuwkomer' op de markt te komen!

Overigens staat er een webshop met fitnessartikelen te koop:

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=13159

Suc-6

Gr. Mick
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Overigens staat er een webshop met fitnessartikelen te koop:

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=13159

Suc-6

Gr. Mick
Volgens mij is dat wat anders dan TS zoekt.
supplementen kun je opeten, waar jij de link van plaatst moet je aan trekken en douwen :lol:
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Je vragen zijn erg algemeen en onmogelijk exact te antwoorden. En dus krijg je ook algemene antwoorden in de zin van 'het hangt er vanaf'

De genoemde bedragen hier zijn best correct. Maar goed, dat heb je niet te besteden denk ik. En ook heb ik het gevoel dat je niet zo maar van iedereen wilt aannemen dat je dat ook echt nodig hebt. Ok, een beetje eigenwijsheid is ok.
In jouw geval zou ik dan gewoon beginnen met een paar duizend euro. Zodat je ervaring kunt opdoen. Maar stel je verwachtingen wel bij. Je gaat er voorlopig niet van kunnen leven. En zoals gezegd, je zult voorlopig je verdiensten weer moeten herinvesteren omdat je met een kleine investering begint. Is dat ok wat jou betreft, ga er dan voor.

Maar denk wel goed na over de branche waarin je wilt starten. Sommige branches zijn inmiddels echt vrijwel onmogelijk zonder grote investeringen...neem witgoed en consumenten electronica. Sommige branches zijn overbevolkt en daarmee erg lastig...niemand zit op de zoveelste telefoon hoesjes webwinkel te wachten.
- Zoek een niche die groot genoeg is maar ook klein genoeg zodat je aantal concurrenten beperkt is en de markt niet interessant genoeg is voor de grote spelers.
- bepaal of die niche identificeerbaar en benaderbaar is: Dus kun je bepalen wie je gebruikers zijn en kun je ze benaderen/ kunnen zij jou vinden? via SEO, Adwords, blogs, forums, etc. Een branche waar een fanatieke user community voor is, is een stuk makkelijker te benaderen dan bv interieur artikelen voor de vrouw van 25-45
- kijk of je marge goed genoeg is. Waar kun je voor inkopen en welke prijs kun je vragen?

De branche die je kiest bepaalt ook heel erg je benodigde investering in voorraad: Zijn het dure of relatief goedkope artikelen om in te kopen? Heb je een breed assortiment nodig om je (niche) markt te kunnen bedienen of kun je met een smal assortiment heel precies je doelgroep targeten?

Succes
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

DeckMann is er allang vandoor nadat hij doorhad dat hij met 25 euro toch niet zover kwam als verwacht.
Haha grapjas. Ik heb ook een leven. Maar sinds jij zo mondig bent, wil ik je wat vragen. Stel je investeert 50.000 euro. Wat krijg je ervoor terug dan? Hoeveel omzet per maand.(Een willekeurig webshop).
Ook dat is een niet te beantwoorde vraag. Sommige mensen worden vervolgens rijk en andere mensen gaan falliet. 1000 facturen spelen mee.\

Overigens heb ik ook een leven maar ik ben dan ook een vrouw. Ik post hier terwijl ik een klant telefonisch tewoord sta en met mijn andere hand ben ik avondeten aan het koken 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

21 juli 2014

Overigens heb ik ook een leven maar ik ben dan ook een vrouw. Ik post hier terwijl ik een klant telefonisch tewoord sta en met mijn andere hand ben ik avondeten aan het koken 8)
Multitasken? Dat is pas oneerlijke concurrentie, daar kan geen startkapitaal tegenop! :D
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

23 juli 2014

Ik vraag me af hoeveel euro je minimaal nodig hebt voor een standaard shop. Een shop in fitness supplementen bijvoorbeeld.

Ik kan pas bij leveranciers inkopen als ik eenmaal begonnen ben maar ik wil weten hoeveel euro ik erin moet steken.
Iets voor jou? http://www.sitedeals.nl/websites/275519 ... eding.html
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

23 juli 2014

Ik denk dat het inderdaad ook voor een groot deel ligt aan hoe je er zelf instaat. Wil je (veel) geld verdienen? Wil je goed vindbaar zijn? Wil je een goede marketingstrategie? Dan moet je ook veel investeren zoals Ward zegt, en denk dan aan geld maar ook tijd. Wil je gewoon wat bijverdienen en zie je het meer als hobby, nou de rest spreekt voor zich.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

23 juli 2014

In 1998 begonnen met 35.000 gulden startkapitaal, geleend van ouders en vrienden. Bij de bank geloofden ze toen nog niet zo in een webshop. De leningen zijn al lang afbetaald en ik leef er nog steeds van.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

23 juli 2014

Het hangt voornamelijk van je product, omloopsnelheid en levertijd van de leverancier af.

Als je leverancier binnen een dag kan leveren kun je in feite toe met minder voorraad (of je het moet willen is een tweede). Wij moeten doorgaans 3-4 weken wachten op producten en verkopen ook nog relatief dure producten. We moeten dus zorgen dat we voorraad hebben voor die 4 weken.

Sommige producten zijn bij ons al verkocht voor ze binnen komen, anderen liggen enkele maanden op de plank. Van te voren (zeker in het eerste jaar) is lastig in te schatten wat je gaat verkopen je voorraad is in verhouding tot de omzet dan relatief hoog. Ik weet wel dat producten die we niet op voorraad hebben bijna niet verkocht worden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht