Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gerhard
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 maart 2012

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

04 augustus 2014

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt en hoe groot je het wil aanpakken, als je met de grote jongens mee wilt doen dan ben je tientale duizenden euro's kwijt. Echter als je klein wilt beginnen voor de hobby en langzaam wilt uitbreiden kan dat in mijn ogen al vanaf een paar honderd, uiteraard houd je daar geen maandloon van over of überhaupt winst maar je kan dan wel een webshop runnen met een kleine voorraad.

Geschreven in mijn achterhoofd een webwinkel te beginnen met t-shirts (klein assortiment), wanneer je producten hebt als wasmachine's gaat bovenstaande niet op.
 
Jeenyus
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 februari 2012

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

04 augustus 2014

gewoon lean beginnen. 100 euro.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

18 augustus 2014

Ik sta er van te kijken hoe grote bedragen er worden ingestoken. Met een groot bedrag heb je misschien een grotere kans op succes maar ook een groter risico op schulden als het geleend geld is. Kort samengevat meer risico is grotere kans op succes. Uiteraard er vanuit gaande dat je de zaak goed runt.

Iedereen kent het verhaal van 1 euro maak je 2 euro. Daar koop je weer iets voor terug enz enz.
Zo ben ik zelf begonnen. Ik had een wifi-adapter nodig. Dus keek op een site in China. Toen ik de lage prijzen zag had ik er 3 besteld. 1 voor mezelf en 2 voor de doorverkoop op marktplaats. Die verkocht en er 10 gekocht. Daarna 150Mbps en 300Mbps stickjes besteld. Na 1,5 jaar had ik een voorraad van 1500 euro met veel verschillende producten opgebouwd. Hiermee ben ik de webshop begonnen. Ik heb gekozen voor mijnwebwinkel omdat ik zelf niet zoveel verstand hebt van het bouwen ervan en deze best goed je site vindbaar maakt in google. Je loopt wel tegen beperkingen aan. De kosten laag houden en goed kijken waar je adverteert.

Vanaf februari 2014 officieel begonnen en nu ruim 13000 euro voorraad opgebouwd. Alle winst gaat direct besteed worden aan uitbreiding en vergroting van de voorraad. Per maand is de groei 30% en de laatste 2 maanden 45% en 50%. Een flinke stijging. Mn site ziet er zeker niet professioneel uit. Maar zorg wel dat de foto's oke zijn. Ik maak ze bijna allemaal zelf.

De vraag is natuurlijk als is niet op marktplaats was begonnen maar er gelijk 1500 euro in had gestopt was is dan ook zover gekomen? Ik denk het niet. Bedrijven die geld erin pompen voor snelgroei kunnen ook hard achteruit gaan.

Let wel op. Ik heb nog geen inkomen uit de shop. En dit zal ook nog wel even duren. Als ik nu een inkomen ervan zou gaan halen remt het de groei van de shop.

Tips voor goedkoop starten,

Kant en klare webshop. Ik heb gekozen voor mijnwebwinkel omdat deze niet met modules werken. 1 Prijs en klaar.

Voor de boekhouding heb ik Acumulus Goedkoop en ook geen modules. All-in prijs. Ik heb ook geen boekhouder.

Geen adwords gebruiken bij kleine voorraad/assortiment. Het is natuurlijk slecht om je product te promoten,clicks te betalen en uiteindelijke het product niet op voorraad is.

En dan zoeken door het web van leveranciers die wat anders aanbieden als anderen. Zoek gunstige prijzen en onderscheid je van de rest. Probeer de bron te achterhalen waar het product uiteindelijk vandaan komt. Iedereen die het in zijn handen heeft wil er geld aan verdienen. Probeer dit te voorkomen. Bied jou concurrent het goedkoper aan? Waarom is dit. Hij zal zeker niet voor niets werken. Achterhaal hoe hij eraan komt.

Je zal zeker fouten maken. Maar daar leer je van. Zo heb ik 200 euro aan telefoonboek.nl betaald voor op de eerste pagina van google te staan. NOT. Weggegooid geld.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

18 augustus 2014

wow bedragen links rechts ene advies na het andere.

We hebben het hier over een webwinkel.
Wat je eerst zal moeten bekenden voordat je over al het andere nadenkt is hoe denk je mensen naar jou shop te kunnen trekken.
Heb je eenmaal bezoekers waarom zouden ze bij jou moeten kopen.

Je kan een mooie dikke shop hebben, alles op voorraad maar zonder bezoekers die converteren verdien je helemaal niets.

Adwords brengt je op korte termijn veel bezoekers maar kost geld. Je zou moeten kijken wat 1 order jou aan adwords kost. Adwords zal in het begin je voornaamste kostenpost zijn.
Je kan trouwnes bij keywords zoeken eens kijken hoe vaak er op jou steekwoorden gezocht wordt. Dat kan je een ideel geven van eventueel te verwachten bezoekers. Hou er rekening mee dat adwords in veel gevallen vaak meer kan kosten dan het opbrengt.

Je kan kijken voor een kant en klaar shop. Leuk om te beginnen, op de lange termijn eigen gehoste shop.
Voorraad, leuk maar wil je minder investeren zou een dropshiper als die er is.
Kan ook een nadeel zijn als de levering dan 2 dagen is i.p.v de volgende dag.

Hoeveel je moet investeren, hang dus van veel zaken af.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

19 augustus 2014

Valt helemaal niets over te zeggen, omdat dit helemaal afhankelijk is van je plannen. Maak dus een begroting en neem daarin kosten op voor:

* Webwinkel bouw / pakket
* Hosting domeinnaam
* Software waaronder eventuele klantenservice software, adminstratie, etc.
* Voorraad
* Drukwerk en visitekaartjes?
* Marketing!
* Telefoon, inpakmateriaal, etc.
* Administratiekosten en belastingen
* Etc.

Ik denk dat het verstandig is om circa 5.000 te hebben om een simpele webwinkel te starten. Het kan echter ook met €0,-. Helemaal afhankelijk van je plannen. Een grote beginnersfout is echter geen budget hebben voor marketing.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
inge denise
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 augustus 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

29 augustus 2014

Wat een belachelijke bedragen allemaal

Zelf heb ik een budget en wil dat met verkoop gaan opsparen en met dat geld uitbreiden.
In deze tijd is het niet handig bij de bank te gaan lenen en jezelf in de schulden werken.

webwinkels kun je simpel beginnen lijkt me.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

29 augustus 2014

Wat een belachelijke bedragen allemaal

Zelf heb ik een budget en wil dat met verkoop gaan opsparen en met dat geld uitbreiden.
In deze tijd is het niet handig bij de bank te gaan lenen en jezelf in de schulden werken.

webwinkels kun je simpel beginnen lijkt me.
Dat kan, als je van een uitkering of de inkomsten van je man kan leven. Dat is niet voor iedereen het geval. Als je daadwerkelijk geld moet verdienen om rekeningen te betalen, kan het niet op die manier.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

29 augustus 2014

Wat een belachelijke bedragen allemaal
Zwart bijverdienen op Marktplaats is een andere tak van sport dan het starten van een webwinkel.
 
inge denise
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 augustus 2014

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

31 augustus 2014

Ja logisch .

Persoonlijk heb ik een partner die goed verdient.
Hoef dus geen riant inkomen er aan te verdienen.
 
Pop-Shop
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 september 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Hoeveel euro startkapitaal webwinkel

02 september 2014

Vanaf circa € 50.000 voor een serieuze webwinkel, grofweg verdeeld als:

- € 5.000 software en design;
- € 5.000 branding en reclame;
- € 40.000 voorraden.

Als je denkt in termen van tientjes of enkele honderden euro's, moet je geen webwinkel willen beginnen.

Klopt, enkele tientjes of honderden euro's zal niet zo snel werken,
het ligt er ook maar aan hoeveel tijd en kennis er zelf kan worden geïnvesteerd.

40K aan voorraad is wel vrij veel om te starten,
\wellicht doen sommige leveranciers ook aan dropshipping.
Zo kan je de producten op de website plaatsten en verkopen
terwijl deze niet op voorraad is en er hoeft pas betaald te worden
nadat het product is verkocht. Dit scheelt een hoop.

Veel bedrijven zijn de laatste tijd flexibel, kijk eens rond.
Student | Trade Management Asia @ University of Applied Sciences
Some company websites: http://www.pop-shop.nl | http://www.ipraves.com |
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht