Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Pary
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 juli 2014

Artikel 8 - algemene voorwaarden Thuiswinkel.org

25 juli 2014

Kan iemand mij even toelichten, wat dit lid van het ondervelmelde artikel inhoudt?

Algemene voorwaarden Thuiswinkel.org
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

6.Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Artikel 8 - algemene voorwaarden Thuiswinkel.org

26 juli 2014

Dat is echt niet te lezen dit zeg....

Uhhh in denk dat er ondernemer recht heeft op een vergoeding van de tot dan toe gemaakte kosten bij annuleren van een dienst in de afkoelingsperiode

Maar pin me er niet op vast....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Alfatrion
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 juli 2012

Re: Artikel 8 - algemene voorwaarden Thuiswinkel.org

26 juli 2014

Als je klant een dienst van je afneemt en je als gevolg daarvan al iets hebt gedaan (dat niet gemakkelijk ongedaan is te maken) voordat de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht dan heb je recht op een evenredige vergoeding. Dus als je tien muren zou behangen en je hebt daarvan 5 gedaan dan heb je recht op de 50% van het afgesproken bedrag.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!
 
Pary
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 juli 2014

Nog een reactie bij artikel-8 thiswinkel.org

27 juli 2014

Hallo allemaal,

1- Ik denk dat dit meer voor diensten geldt. Het geldt niet voor de producten.

2- Bovendien ergens bij Artikel 10 van de algemene voorwaarden van Thiuswinkel.org staat:

Bij (artikel 10- Uitsluiting Herroepingsrecht) staat dat uitsluiting herroeping recht geldt voor de uitvoering van de dienstenovereenkomsten na volledig uitvoering van de dienst.

Volgens mij: Hier bedoelt men niet gedeeltelijke uitvoering maar volledige uitvoering.
Bij gedeeltelijke uitvoering kan volgens deze algemene voorwaarden de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maar hij of zij een bedrag verschuldigd is aan de ondernemer van de webwinkel voor de gedeeltelijke uitvoering van de dienst.

Met vriendelijke groeten
Pary
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Pary
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 juli 2014

Forum- algemene voorwaarden

27 juli 2014

Hi,

Ik heb tot nu toe, 2 vragen gesteld en goede reacties gehad.
Het blijkt nuttig te zijn. Want mijn vragen zijn beantwoord.
Alleen denkt ik dat van 200 bekeken berichten, twee reacties te weinig zijn. Ik blijf onderzoeken over algemene voorwaarden en ik kom meer vragen tegen. Vast wel...

Nogmaals bedankt