Ik, als dropshipper, moet met mijn leverancier afspraken maken zoals, in het geval van annuleren. Ik moet vaststellen of mijn leverancier bereid is om het product terug te nemen. Of afspraken maken over wanneer de klant niet betaald en dat wie gaat de verantwoordelijkheid op zich nemen, de leverancier of de dropshipper en de afspraken over de garantie enzovoort.
Ik heb twee oplossingen:
A- Of met de leverancier een aparte contract in de vorm van B2B overeenkomst sluiten.
B- Of met de leverancier een agentschapscontract sluiten dat ik over de zaken als “bedenktijd”, “herroepingsrecht”, “als de klant niet betaalt or laat betaald” , “garantie” geen verantwoordelijkheden op zich kan nemen, maar dat ik alleen als de agent van de leverancier gaan opereren. Als ik mijn leverancier vertegenwoordigt, kan ik alle verantwoordelijkheden verschuiven naar de leverancier.
1- Kennen jullie betaalbare juristen die mij bij het opstellen van beide contracten zou kunnen helpen?
2- Als ik een contract zelf gaan opstellen, kan de jurist het contract nakijken en corrigeren. Dat zal goedkoper zijn. Hebben jullie ervaringen mee?
3- Of is er een site die goede modelcontracten heeft voor de dropshippers?
Jullie kunnen ook een privé bericht opsturen…