E-commerce wetten betreft leveren bij niet betalen

1
Beste lezer,

Ik vraag me af wat de wetten zijn betreft het leveren aan de bezoeker bij het niet betalen.
Wij zijn van plan om na een week een betalingsherinnering te sturen en willen dan als er na 3 dagen niet is betaalt de bestelling annuleren.

Mag dit wettelijk gezien?

Ik hoor graag van jullie! (uiteraard indien voorhanden het liefst met een referentie naar een wetsartikel, maar is niet noodzakelijk).

Re: E-commerce wetten betreft leveren bij niet betalen

3
PaulG schreef:Wettelijk kun je ze al niet verplichten alles vooruit te betalen dus annuleren ligt dan ook lastig. :wink:
Wettelijk mag je 50% aanbetaling eisen en 50% bij levering, rembours bijv.

Wij hebben er ook mee te maken en als we na 2 weken geen betaling krijgen, sturen we een mail dat de order 1 week daarna geannuleerd wordt. Meestal betalen ze of krijgen we te horen annuleren.

Of het wettelijk mag ? We hebben er nooit een probleem mee gehad en nog nooit een klant die er een rechtszaak van gemaakt heeft.

Re: E-commerce wetten betreft leveren bij niet betalen

4
Neem het op in je algemene voorwaarden. Ik zie niet direct een reden waarom je een order niet zou mogen annuleren. Ook denk ik dat weinig consumenten er problemen mee hebben. Ze hebben gekozen voor een vooruitbetaalmethode, als ze dan niet betalen dan mag je naar mijn idee de order gerust annuleren.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: E-commerce wetten betreft leveren bij niet betalen

5
Je moet een achteraf betaal methode in je shop hebben. Dus heb je rembours voldoet je aan de eisen. Echter kiest de klant voor vooraf betalen dan moet deze natuurlijk ook vooraf betaald worden. Bij particulieren zou ik het zeker niet doen achteraf betalen per bank maar aan bedrijven is het geen probleem. Tot nu toe alles altijd binnen gehad.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl