Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Welke laptop voor bouwen webwinkel?

25 september 2014

Beste ondernemers,

ik ben op zoek naar een (niet al te dure) laptop die ik kan gebruiken voor het inrichten en onderhouden van mijn webwinkel.
Mijn vereisten zijn een:
aparte videokaart
ssd cache geheugen
windows 8.1
en een verlicht toetsenbord

Hebben jullie suggesties en/of goede ervaringen?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
AstridAspect
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 september 2014

Re: Welke laptop voor bouwen webwinkel?

25 september 2014

Dell kun je apart laten assembleren, ben ik altijd tevreden over geweest.

Ik heb tegenwoordig een Medion (!!!) maar hij werkt nog beter dan mijn Dell. Wel met top of the line specs, hij is inmiddels 1,5 jaar oud maar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ze zijn goed betaalbaar. Volgens mij verkoopt de Mediamarkt ze tegenwoordig ook? Die van mij komt van een actie bij de Aldi. Ik ben een redelijke ICTer en had nooit gedacht dat ik een notebook bij de Aldi zou kopen, maar nog geen seconde spijt gehad. Destijds iets van 600-700 betaald.

Succes!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke laptop voor bouwen webwinkel?

25 september 2014

Ik werk al jaren tevreden met verschillende laptops van HP. Vijf om precies te zijn en de laatste twee heb ik bij de laptopshop van Coolblue gekocht (aan te bevelen voor de service).

Als je er dagelijks uren mee wilt werken, zou ik een groter formaat desktop-vervanger kiezen. Een groter 17 inch scherm is geen overbodige luxe als je urenlang achter een scherm zit. Bovendien heb je bij dat formaat een volwaardige qwerty-toetsenbord, met toetsen op de juiste maat en afstand plus een apart blok numerieke cijfertoetsen.

Zo'n ding neem je alleen niet makkelijk mee op reis, maar daarvoor kun je een tablet gebruiken. Dat is voldoende voor e-mail en het dagelijks beheer van je webwinkel (e-mailen en orders verwerken met name).
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Welke laptop voor bouwen webwinkel?

25 september 2014

niet te duur en een aparte videokaart staan meestal tegenover elkaar...

Aparte videokaart ga je vanzelf richting mid/high-end.
Ingebouwde videokaart kun je tegenwoordig ook heel goed mee uit de voeten, tenzij je films wilt renderen of de nieuwste CoD op high-res wilt spelen.

Aangezien dit niet echt noodzakelijk is voor een webwinkel snap ik je eisen niet helemaal. Photoshop draait overigens prima op ingebouwde kaart met genoeg werkgeheugen.

Chromebook is overigens ook een leuke optie; maar hou wel in de gaten dat sommige dingen niet (of lastig) mogelijk zijn. Perfect voor on-the-go.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: Welke laptop voor bouwen webwinkel?

25 september 2014

Oké, ik zal even kijken bij Dell.
Ja, de service van Coolblue schijnt super te zijn!
En die aparte videokaart had ik als tip gekregen ivm geheugen, maar als dit mij gelijk richting duurdere laptops stuurt moet ik misschien maar voor shared gaan.
Bedankt voor de reacties.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht