Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

1
De knoop is doorgehakt. Een geschikt gevonden e-fulfilment bedrijf verzorgd sinds enige tijd de logistiek.

Dit bedrijf wil in het kader van een nieuwe en de zoveelste klant een foto van mij maken en vervolgens aanvullen met een leuk stuk tekst en op hun website en FB zetten.

In eerste instantie reageerde ik enthousiast...

Inmiddels komen er toch ook wel wat nadelen in mijn gedachten. Zoals:

- Met volledige naam en foto op het internet.
- Fulfilment snoept marge, dat weet ook de klant. Duur imago? een lui imago wellicht?

De vraag moet denk ik zijn: Wat is mijn voordeel hierbij? Daarop zou ik kunnen antwoorden dat het stuk tekst er voor zou kunnen zorgen dat het mij meer omzet oplevert. Door het slim plaatsen van dit bericht op FB, in de shop etc.

Wat zouden jullie doen?

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

2
mike1212 schreef:De knoop is doorgehakt. Een geschikt gevonden e-fulfilment bedrijf verzorgd sinds enige tijd de logistiek.

Dit bedrijf wil in het kader van een nieuwe en de zoveelste klant een foto van mij maken en vervolgens aanvullen met een leuk stuk tekst en op hun website en FB zetten.

In eerste instantie reageerde ik enthousiast...

Inmiddels komen er toch ook wel wat nadelen in mijn gedachten. Zoals:

- Met volledige naam en foto op het internet.
- Fulfilment snoept marge, dat weet ook de klant. Duur imago? een lui imago wellicht?

De vraag moet denk ik zijn: Wat is mijn voordeel hierbij? Daarop zou ik kunnen antwoorden dat het stuk tekst er voor zou kunnen zorgen dat het mij meer omzet oplevert. Door het slim plaatsen van dit bericht op FB, in de shop etc.

Wat zouden jullie doen?
Lang niet elke klant begrijpt dat het marge kost, daarnaast voorkom je er ook risicovolle grote investeringen mee en kun je laten zien dat je wel degelijk meetelt.

Qua imago zou ik het meer gooien op: doen waar je goed in bent. Jouw kwaliteiten liggen nou eenmaal ergens anders dan die van de doosjesinpakker.

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

3
We hebben de fulfilment ook uitbesteed, dus ik begeef me hier op bekend terrein.

Ik zou het wél doen. Fufilment is in de eerste plaats een partnership met een duidelijke taakverdeling. Als het goed gaat met je zakenpartner, is dat meestal ook goed voor jou. Een hogere bezettingsgraad van het fulfilmentbedrijf is gunstig voor de verdeling van de kosten over alle aangesloten webwinkels en andere bedrijven.
mike1212 schreef:- Fulfilment snoept marge, dat weet ook de klant. Duur imago? een lui imago wellicht?
Dat weet de gemiddelde consument echt niet.

En een koper die het wél weet, begrijpt dat er altijd kosten worden gemaakt voor opslag, orderpicken, verpakken en verzenden. Breng je dat onder bij een specialist, dan zijn die kosten juist lager, dus ik zie het nadeel niet.

Wat het imago betreft, zie ik het probleem ook niet. Wil je als consument dat je bestellingen op zolder of in een klamme garage worden ingepakt en daarna bij een Primera achter de toonbank belanden? Of zou vakwerk vanuit een professioneel opgezet distributiebedrijf door (in ons geval) dames die de hele dag niets anders doen niet toch beter zijn?
StoreCore.io

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

4
Het is juist slim om te laten zien dat je professioneel bezig bent. Zoals Ward al aangeeft moet je dat juist wel willen uitstralen.

Een ander voorbeeld wat op het zelfde neerkomt; alweer even geleden hebben wij een bedrijfspresentatie in een video online gezet. Eigenlijk veel te lang (5 minuten) te saai (1 lang shot) en een nog saaier stuk erin van de inpakruimte.

En wat denk je; het deel waarin je kunt zien hoe we het logistiek georganiseerd hebben wordt ook goed bekeken!

Oftewel; er zijn zoveel amateurs online dat het uitstralen van een stuk professionaliteit juist in je voordeel werkt.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

5
Duidelijke reacties! Bedankt daarvoor.

Inzetten op een succesvol partnership en de voordelen voor de klant benadrukken.

Met foto heb ik nog wel wat problemen. Het is niet zo dat de lens spontaan barst als mijn hoofd in de buurt van de camera komt, maar nu wordt prive en zakelijk toch wat meer gemixt dan ik wens.

Ik vind het wel interessant om te weten hoe jullie als collega webwinkeliers hierover denken. Maak je een duidelijk onderscheid tussen deze mix-zone of word er meer gehandeld naar 'alles voor de omzet'.

Hoe gaan jullie om met je eigen afbeelding in combinatie met zakelijke gerichte activiteiten?

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

6
Als de tekst het karakter van een interview heeft, hoort er eigenlijk wel het smoel van de ondernemer bij. Is een portret iets te "confronterend" naar je smaak, dan kan het op een afstandje, zittend achter je bureau bijvoorbeeld.

Voor andersoortige promotie kun je allerlei kanten op, bijvoorbeeld met een "werkvloer"-foto van jullie assortiment in het magazijn of met een Photoshop-collage van een deel van je assortiment.

Als je niet in een 18+-hoek zit, zie ik eigenlijk zelden of nooit een goede reden om je als ondernemer te verbergen. Sterker nog, veel succesvolle ondernemers verkopen vooral ook zichzelf. Klanten en zakenrelaties kloppen dan niet meer aan voor bedrijf X alleen, maar speciaal voor meneer Y.
StoreCore.io

Re: Fulfilment en media... Goed of slecht voor imago?

7
In deze ben ik niet onpartijdig, maar dag had je misschien al gezien ;-)

In de sales is een bekende volgorde: eerst de vent, dan de tent. Oftewel het gaat toch vaak om je eigen toegevoegde waarde.

Alles voor de omzet? Denk het niet. Maar wil je omzet is het wel belangrijk om onderscheidend te zijn.

Daarbij; met alle toepassingen is 'alles' toch al open en transparant. Als je een stenen winkel heb zien mensen je ook; wat is een webwinkel dan anders dat je niet transparant zou kunnen/willen zijn?

Zo, systeem is weer klaar met weer een stuk renderen :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren