Duurzaamheid in E-fashion

1
Beste winkeliers en online shoppers,

De afgelopen jaren is steeds meer kleding via internet gekocht. De individuele belevering en het hoge retourspercentage zorgen voor extra transportbewegingen op de weg. Dit heeft grote gevolgen voor filevorming en het milieu. Via onderstaande link kom je bij een enquête, die me help om verwachtingen van de branche in kaart te brengen. De vragenlijst is volledig anoniem en kan binnen 5 minuten worden ingevuld. Iedere reactie helpt!

https://docs.google.com/forms/d/1QrNV1E ... =send_form

Bij voldoende animo schrijf ik een artikel over de duurzaamheid in de e-fashion, dat ik zal posten.

Re: Duurzaamheid in E-fashion

2
Heel goed dat je je hiermee bezig houdt.
Ik zie e-commerce als een mogelijke ontwikkeling om juist te zorgen voor een besparing op het milieu en de belasting van de wegen; maar dan moet het wel efficient gebeuren.
De retouren in de kleding-branche doen dit eventuele voordeel volledig teniet..

Ben benieuwd naar de resultaten!
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Duurzaamheid in E-fashion

3
GoedeShampoo schreef:Heel goed dat je je hiermee bezig houdt.
Ik zie e-commerce als een mogelijke ontwikkeling om juist te zorgen voor een besparing op het milieu en de belasting van de wegen; maar dan moet het wel efficient gebeuren.
De retouren in de kleding-branche doen dit eventuele voordeel volledig teniet..

Ben benieuwd naar de resultaten!
De spijker op z'n kop. Er wordt vaak gepraat over duurzaamheid in de productie van kleding, maar distributie wordt vaak achterwege gelaten.

Oproep:
Als je ook geïnteresseerd bent in een betrouwbaar advies, vul dan de enquête in!

Re: Duurzaamheid in E-fashion

4
Enquete ingevuld. Een actueel onderwerp waar veel mensen over kunnen leren.

1 puntje, er staat in de enquete een logo met de tekst: duurzame kleren, ik zou hier persoonlijk duurzame kleding van maken.

Succes met het uitwerken van je onderzoek.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Duurzaamheid in E-fashion

7
Axeldekker schreef:Enquete ingevuld! Goede opties en ik vond hem lekker vlot gaan. Goede punten ook m.b.t. het meer betalen voor mensen die regelmatig retourneren.

Wellicht een ideetje opgedaan voor een bedrijfje dankzij deze enquete!
Bedankt voor het invullen!

Nu maak je me wel nieuwsgierig wat je dan voor idee hebt opgedaan.. :wink:

Re: Duurzaamheid in E-fashion

8
tja ach, meer vervoer over de weg geeft weer duurzaamheid aan de auto- en brandstofindustrie en werkgelegenheid.

Als het om het millieu gaat, dat winnen we voorlopig toch niet van de grootste vervuiler die ook nog eens de spelregels bepaalt en bepaalt hoeveel wij moeten betalen. De regering.
Minder vervoer over de weg en schoon vervoer zal een drama brengen als dat te snel gaat.

Alles of veel kan per trein, dan vrachtwagens die op schone brandstoffen rijden.... kost de regering wel een paar miljoen per dag aan inkomsten.

Dat verlies gaan ze dan ergens anders weer vandaan halen.

Re: Duurzaamheid in E-fashion

9
Heb hem ingevuld en ben benieuwd naar de resultaten.

Retourpercentages van 50 tot 70% zijn bij bepaalde winkels normaal, dat is ook de reden waarom ik nooit een winkel in deze branche zou starten.

Ik denk dat de grootste besparing in goede voorlichting zit.
Hand geknoopte karper onderlijnen http://www.karperrigs.nl/