Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

02 oktober 2014

Binnenkort hoeft voor geen enkele soort cookies ondubbelzinnige toestemming te worden gegeven.
Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

Dat bleek donderdag bij een Tweede Kamer-debat over het wijzigingen van de telecomwet, waar de zogenoemde cookiewet onderdeel van is.
Kees Verhoeven van D66 verzocht minister Henk Kamp (Economische Zaken) in de wet op te nemen dat voor cookies die impact hebben op privacy expliciet toestemming moet worden gevraagd. SP was het daarmee eens, maar VVD en PvdA niet. Kamp wees het voorstel dan ook van de hand.

Lees verder:
http://www.nu.nl/internet/3893252/geen- ... okies.html
Zijn we eindelijk van de 'JA, ik accepteer coockies' pop-ups af???
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

02 oktober 2014

Binnenkort hoeft voor geen enkele soort cookies ondubbelzinnige toestemming te worden gegeven.
Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

Dat bleek donderdag bij een Tweede Kamer-debat over het wijzigingen van de telecomwet, waar de zogenoemde cookiewet onderdeel van is.
Kees Verhoeven van D66 verzocht minister Henk Kamp (Economische Zaken) in de wet op te nemen dat voor cookies die impact hebben op privacy expliciet toestemming moet worden gevraagd. SP was het daarmee eens, maar VVD en PvdA niet. Kamp wees het voorstel dan ook van de hand.

Lees verder:
http://www.nu.nl/internet/3893252/geen- ... okies.html
Zijn we eindelijk van de 'JA, ik accepteer coockies' pop-ups af???
Nee zo lees ik het niet. De melding moet nog steeds komen alleen 'geen antwoord = automatisch ja' toegestaan. Ze werk het in de praktijk nu ook al. Zelfs in de 2e ronde falen ze dus weer keihard met hun wetgeving.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

02 oktober 2014

Nee zo lees ik het niet. De melding moet nog steeds komen alleen 'geen antwoord = automatisch ja' toegestaan. Ze werk het in de praktijk nu ook al. Zelfs in de 2e ronde falen ze dus weer keihard met hun wetgeving.
Over het wetsvoorstel, op initiatief van D66, wordt dinsdag gestemd. Onder de nieuwe wet hoeft voor een een stuk minder cookies toestemming te worden gevraagd. Nu moet voor alle cookies toestemming worden gevraagd, behalve technische cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van een site.
In het voorstel van Kamp worden cookies die niet noodzakelijk zijn, maar ook geen of nauwelijks invloed hebben op de privacy van de consument, vrijgesproken van een toestemming. Dit moet zorgen voor minder cookiemeldingen.
Sowieso zal het nog wel even duren voordat alles rond is... 2020 (???) en dan krijgen we vast de discussie over wat privacy gevoelig is en wat niet... :|
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

02 oktober 2014

Zal allemaal best, ik vertik het om zo'n melding weer te geven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen expliciete toestemming nodig voor cookies

02 oktober 2014

Zal allemaal best, ik vertik het om zo'n melding weer te geven.
Same here :D Er wordt bij mij volgens mij alleen een cookie geplaats met de inhoud van je winkelmandje en iets voor google-analytics. Geen van beide koppel ik aan een persoon. Daarvoor ga ik geen gruwelijk irritante banner op mijn site zetten. Laat de overheid zelfs maar eens zijn eigen cookie beleid toepassen :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht