Hoe zit het met foto's of afbeelding op internet?

1
Beste ondernemers,

ik ben bezig met logo ontwerp en huisstijl voor mijn website. Nu had ik wat in gedachten en kom daar een afbeelding van tegen op internet (geen foto, maar getekend). Mag ik dit zomaar gebruiken, moet ik toestemming vragen en hoe achterhaal ik wie de eigenaar is van deze afbeelding?
Ps. iemand of ideeën waar ik inspiratie op kan doen qua kleurencombinaties etc?

Alvast bedankt voor de reacties.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe zit het met foto's of afbeelding op internet?

9
serviesonline schreef:Kijk inderdaad heel goed uit met foto,s gebruiken van internet.
Ik heb ooit een foto van 100X100 pixels gebruikt als verduidelijking van de optie "wij pakken het voor u in"
Ik heb hem 3 maanden kunnen gebruiken en toen kreeg ik van een stockbureau een factuur van 1500 euro. :shock: :?
Hmmm.... Misschien moet ik volgende keer ook gewoon een gepeperde factuur sturen als een conculega onze afbeeldingen gebruikt! :twisted:

Re: Hoe zit het met foto's of afbeelding op internet?

11
Nicky1973 schreef:Haha, ja, mooie, extra bijverdiensten!
Vraag me dus af, iedere website die gebruikt maakt van foto's, dat zijn dus betaalde foto's? Of goede fotografen in de omgeving?
Product foto's en reclame materiaal ontvangen we van de leveranciers of maken we zelf!
Pictogrammen e.d. via free downloads of stock foto's

De banners en zelf gemaakte product foto's komen we regelmatig bij conculegas en zelfs leveranciers tegen... :?

Re: Hoe zit het met foto's of afbeelding op internet?

12
Je kan bij google images ook zoeken op rechten en rechtenvrij te gebruiken.
Je krijg dan alleen foto's te zien die je mag gebruiken.
Check echter altijd de website, maak er een kopie van dat dat er staat zodat je achteraf mochten er problemen komen kan laten zien waar het vandaan komt.

Re: Hoe zit het met foto's of afbeelding op internet?

16
Mick schreef:
serviesonline schreef:Kijk inderdaad heel goed uit met foto,s gebruiken van internet.
Ik heb ooit een foto van 100X100 pixels gebruikt als verduidelijking van de optie "wij pakken het voor u in"
Ik heb hem 3 maanden kunnen gebruiken en toen kreeg ik van een stockbureau een factuur van 1500 euro. :shock: :?
Hmmm.... Misschien moet ik volgende keer ook gewoon een gepeperde factuur sturen als een conculega onze afbeeldingen gebruikt! :twisted:

hier precies hetzelfde wij hebben al onze productfoto's zelf bewerkt. Die kom je af en toe ook bij conculega's tegen.... Meestal bellen wij dan op en de verantwoordelijke weet er nooit wat van af :lol: :lol: :lol: