Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
J.Pollewop
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 oktober 2014
Contacteer:

Probleem: winkelwagentje leegt zichzelf

23 oktober 2014

Wij hebben een webshop bij Biedmeer, http://www.juffrouwpollewop.nl wij hebben een probleem. Ons winkelmandje leegt zich geregeld bij klanten. Ze vullen hun winkelmandje met producten, vullen hun persoonsgegevens in en als ze dan doorklikken om verder te gaan dan wist het winkelwagentje zicht weer.

(Zeer irritant en daar lopen we klanten door kwijt :-()

Contact gehad met Biedmeer, zij geven aan: "Op bepaalde Apple apparatuur zijn instellingen aanwezig die de privacy beheren en die kunnen zo ingesteld staan dat zo ongeveer alle cookies geweigerd worden. Die bezoekers zullen de instellingen van hun apparatuur moeten controleren en eventueel aanpassen zodat sessie cookies niet langer geweigerd worden. Dit is helaas iets dat door settings op die apparaten komt en echt niet door BiedMeer te beïnvloeden valt"

Heeft iemand een idee hoe wij dit kunnen oplossen, zodat het probleem zich niet meer voordoet?

Alvast mijn dank!
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Probleem: winkelwagentje leegt zichzelf

23 oktober 2014

Beste J.Pollewop,

Ik heb ons support team gevraagd om nog een keer contact met u op te nemen over deze kwestie. Ik zie namelijk dat uw domeinnaam niet helemaal juist gekoppeld is aan ons platform (doormiddel van een iframe). Dit is zeker niet bevordelijk voor het registreren van cookies in de browser. Daarnaast geeft het ook andere nadelen.

Ons support team zal u de nodige uitleg en instructies hierover verstrekken. Hopelijk lost dat de meeste problemen op.

Fijne dag!

Het BiedMeer team
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Probleem: winkelwagentje leegt zichzelf

23 oktober 2014

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Biedmeer winkel en het speelt al een paar maanden.
Het komt nu echter wel steeds vaker voor (paar x per week dat wij hier melding van krijgen).
 
BiedMeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 februari 2014

Re: Probleem: winkelwagentje leegt zichzelf

23 oktober 2014

Beste FraFra,

Ik weet helaas niet wat uw webwinkel is, anders had ik daar ook even gekeken of alle instellingen juist zijn. Maar je mag altijd even ons support team mailen zodat men kijkt of alles juist staat (of een privé bericht sturen).

Maar buiten dat, als een bezoeker niet toe staat dat cookies geplaatst mogen worden dan is er helaas heel weinig aan te doen. Zelfs bij bijvoorbeeld Wehkamp, Coolblue en bol.com werkt het bestelproces dan niet ("eenvoudig" te proberen door in je browser geen cookies te accepteren).

Hopelijk geeft dit iets meer info. En uiteraard schroom niet om ons te mailen/bellen als je zeker wilt weten of alles juist staat!

Mvg,

Het BiedMeer team
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.