Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Eef
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 maart 2014

hoe zit dit bij klanten uit het buitenland

04 november 2014

Hallo (aankomende) ondernemers,

Ik ben alweer een tijdje niet op het forum actief geweest. De toekomstige webwinkel is naar de achtergrond geraakt vanwege een druk privéleven, maar de ondernemerskriebels zijn er nog steeds, dus ik ben mij weer verder aan het inlezen en orienteren.

Ik heb een vraag over verkopen in het buitenland. In eerste instantie wil ik mij richten op mijn eigen regio, maar geld is geld nietwaar :?:

Stel dat er via mijn webwinkel een buitenlander een product koopt, bijvoorbeeld speelgoed. Hoe doe ik dit met invoerrechten etc? Gelden dezelfde regels met buitenlands ingekochte producten die ik in Nederlad verkoop?
Of lossen jullie dit op door de (toekomstige) buitenslandse klanten digitaal door te sturen naar een ander gedeelte van de webshop?
De uiteindelijke verkoopprijs zal wat duurder uitvallen. Of ik als beginnend ondernemer hou nog minder over aan mijn verkochte product.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken. Groeten Eef
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: hoe zit dit bij klanten uit het buitenland

04 november 2014

Je berekend gewoon Nederlandse btw aan een EU klant.
Verzendkosten zullen wel hoger zijn dus dat moet je goed aangeven.
Denk aan verschillende betaalmethodes vor andere landen, bijv mr cash voor België, sofotbaning, giropay vor Duitsland enz.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: hoe zit dit bij klanten uit het buitenland

05 november 2014

Ja je mag de NL BTW bereken tot een bepaalde hoogte. Ik dacht dat Belgie tot 100.000 euro per jaar was. Maar er zijn ook landen van maar 35.000 euro. Kom je hierboven dan moet je in het land een BTW nummer aan gaan vragen.

Lever je aan een bedrijf dan ben je verplicht de BTW te verleggen. Kijk eens op de de site van de belastingdienst daar staat het haarfijn uitgeschreven. Ook zijn er tal van topics over
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl