Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mary84
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 november 2014

Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

16 november 2014

Goedenavond!

Over een tijdje wil ik misschien een kleine webshop gaan starten in babykleding.
Ik ben een beetje aan het onderzoeken of dit haalbaar is.
Ik weet dat je je moet inschrijven bij de kvk en een website moet maken..En de belastingdienst moet inlichten.
Ik heb trouwens een wajong uitkering en op zoek naar werk. Ik heb voor volgende week een afspraak bij het UWV staan.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Heb bijvoorbeeld geen flauw idee wat mijn startkapitaal zou moeten zijn.
En mag je zomaar naar alle groothandels.

Kortom..Geen idee en ben erg benieuwd :)
Ben ontzettend enthousiast en heb er veel zin in. Maar ik lees ook dat er al ontzettend veel webshops zijn.

Groetjes!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

17 november 2014

Is google offline?

1 van de dingen die je moet hebben voor het starten van een eigen business is een stukje zelfredzaamheid. Als dat niet verder gaan dan al je vragen om een forum neerplempen en achterover gaat zitten totdat iedereen alles voor gaat kauwen dan red je het niet.

Een webwinkel beginnen is heel veel werk en verre van gemakkelijk. Als je denkt ff pakketje huren, wat kleding kopen en verdienen maar kom je van een koude kermis thuis.

ik zou de branche waarin je wilt gaan beginnen afraden. Die markt is al zo verzadigd dat je met iets heel bijzonders moet komen om daar nog iets in te verdienen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

17 november 2014

Gelijk maar een +1 gegeven.

Je opening komt wat rot over naar de topicstarter maar je verhaal is gewoon zo.

@Mary84
Wat heb je al onder elkaar gezet wat je allemaal moet regelen? Start eens met een excel. Tabblad 1 kun je zo al 30 regels vullen met wat er allemaal moet gebeuren. Dit topic heeft ook een zoekfunctie en kan je prima helpen. Punten waar je echt niet uitkomt kun je natuurlijk gewoon vragen.

De branche lijkt me inderdaad overvol te zitten; google maar eens op KvK CBS starters stoppers. Wat mij betreft besteed je tabblad 2 en 3 aan Doel onderneming en Doelgroep. Daarna je swot analyse.

We horen het wel.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

17 november 2014

Hoi Mary84,

Varaantje is wel vaker direct (zeg maar rustig zuur) maar dit keer heeft ze wel een beetje gelijk met haar reactie. Je lijkt namelijk nog niet zo goed voorbereid. Zelfs nog niet zeker van je zaak.
Over een tijdje wil ik misschien een kleine webshop gaan starten in babykleding.
Ik ben een beetje aan het onderzoeken of dit haalbaar is. Ik weet dat je je moet inschrijven bij de kvk en een website moet maken..En de belastingdienst moet inlichten. Ik heb trouwens een wajong uitkering en op zoek naar werk. !
Wil je nou een webwinkel, een website, of gewoon werk? Want een website en een webwinkel zijn niet hetzelfde en ook al is een webwinkel heel veel werk, als je bij het UWV zegt dat je werk zoekt gaan ze je niet helpen om een webwinkel te starten. Bedenk eerst eens goed wat je precies wilt. Waar ben jij goed in en wat zou jij langdurig, mogelijk zelfs onder stress of tegenvallende resultaten, willen blijven doen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

17 november 2014

Misschien anders formuleren?

Een webwinkel is immers ook gewoon werk. Dat werk levert alleen het eerste jaar niets op en het tweede jaar betrekkelijk weinig. Velen halen dat eerste en tweede jaar mede daarom niet.

Dát is wat je moet meenemen in je voorbereiding.

Puur statistisch gezien is de kans dat je het niet haalt al 50%. Met een slechte voorbereiding zal die kans hoger liggen. Bezint eer ge begint.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

Mary is onwetend en daarom opent zij deze topic. Als ze het allemaal zo goed zou weten dan had zij haar vragen niet gesteld. Zij wil zich juist goed voorbereiden.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

Mary is onwetend en daarom opent zij deze topic. Als ze het allemaal zo goed zou weten dan had zij haar vragen niet gesteld. Zij wil zich juist goed voorbereiden.
Vragen mag natuurlijk altijd, maar als je vooraf al niet de moeite neemt om zelf te zoeken, heeft het weinig zin om heer serieus op in te gaan.

Er is een verschil tussen iemands huiswerk maken of corrigeren. De meesten willen graag helpen, maar dan moet je zelf ook de intentie tonen!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

Grappig die reacties en de bekende voorspelbare botte reacties.

Een webshop kost tijd geld en in de baby branche is er zeker veel concurrentie. Bedenk echter ook dat er buiten het web een hele grote markt is die nog steeds aanwezig is.

Kinderkleding is duur, voor kleine kinderen een vermogen als je om de paar maanden weer een maatje groter moet kopen.
Waar je dus ook aan zou kunnen denken is het lekker lokaal te houden.
Doe iets in gebruikte kinderkleding, je kan het op internet kopen of bij mensen uit de buurt en verkoopt het lokaal.

Een webshop opzetten is helaas niet meer eenvoudig, veel regels en bij kleding veel retourzendingen waar je weer mee kan blijven zitten maar wel al betaald hebt.
Vraag je dan ook af hoe veel je met een webshop voor kinderkleding kan verdienen ?

Wil je toch iets doen kijk naar gebruikte kinderkleding, investering zal weinig zijn, je kan het er in het weekend en de avonduren bij doen.
Tot een x bedrag ben je kleine ondernemer en hoe je je niet eens in te schrijven, zie ook deze link: http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzig ... derneming/

Als dat nu echt loopt kun je altijd nog een stapje verder nemen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

Ik heb wel eens ergens gelezen, dat iemand met een Wajong uitkering geld van het UWV kreeg om een eigen webwinkel te beginnen. Zij moet daar navraag naar doen.

Ik vind het juist positief, dat iemand die beperkingen heeft niet afhankelijk wil zijn van een uitkering.

Wij weten veel, maar wij mogen ons ook wel eens verplaatsen in mensen, die een idee hebben en een droom willen najagen.

Bij mij kwam 11 jaar geleden ook het idee om een webwinkel begonnen. De naam was er al. Software gekocht en mijzelf laten inschrijven bij de KvK en vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de software en catalogi van de groothandel.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

Natuurlijk is het positief dat iemand voor zichzelf wilt beginnen! Maar ik denk dat iedereen op het WWF wel weet hoeveel tijd en energie in een webwinkel gaat zitten!
Je kan met een relatief laag bedrag starten, maar de kans dat je suc-6 hebt met je onderneming is ook een stuk kleiner! Kijk maar eens naar het aantal webwinkels dat het eerste jaar niet overleefd of te koop staat!
Ook hier op het WWF zal maar een handje vol mensen zitten wat een fulltime salaris/goed belegde boterham uit de inkomsten haalt, voor de rest is het een 2e inkomen/hobby

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat het UWV deze richting op stuurt, hoewel de instap drempel laag ligt, ligt de lat om goed te presteren vele malen hoger!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014


Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat het UWV deze richting op stuurt, hoewel de instap drempel laag ligt, ligt de lat om goed te presteren vele malen hoger!
Denk je dat iemand die de skill's en mogelijkheden heeft om zelf een goed lopend (e)commerce bedrijf te runnen werkcoach bij het UWV zal worden?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

24 november 2014

De droombaan van elke webshop ondernemer! :wink:

Er wordt altijd erg makkelijk over gedacht, men denkt nog steeds dat iedereen een webshop uit de grond kan stampen en slapend rijk kan worden. Maar m'n vergeet dat er veel tijd, energie en een hoop kennis (of een enorme zak geld) in gaat zitten!
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

25 november 2014

Ik denk dat jullie inmiddels mary84 wel hebben afgeschrikt....
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuw in de webwinkel wereld en veel vragen!

25 november 2014

Ik denk dat jullie inmiddels mary84 wel hebben afgeschrikt....
Agossiepossie.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht