Conversie: bezoeken of bezoekers?

1
Hallo,

2 korte simpele vragen.

1.Wordt conversie normaal gesproken berekend over bezoekeRS of over bezoekeN?
2.Kun je je eigen ip-adres ook 'uitzetten' op analytics? Dus zodat deze niet wordt meegeteld? Want zeker in het begin, als je nog niet veel bezoekers hebt, tellen je eigen bezoeken erg mee. Toen ik voorraad aan het invoeren was checkte ik dat altijd aan de voorkant. Maar als je een hele dag in en uit gaat beinvloedt dat natuurlijk wel heel erg het aantal bezoeken (als je, zoals in de eerste weken, weinig bezoekers hebt)
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!

Re: Conversie: bezoeken of bezoekers?

3
Sportzone schreef:1.Wordt conversie normaal gesproken berekend over bezoekeRS of over bezoekeN?
Leuke vraag!

Als het even kan per unieke bezoeker.

Veel mensen surfen wat rond voordat ze tot een keuze komen. Daar kunnen meerdere bezoeken aan vooraf gaan, soms zelfs verspreid over dagen of weken. Ik heb er zelfs tussen zitten die er máánden over doen om net dat éne collector's item te bestellen.

Nog beter is helemaal niet met één conversieratio rekenen, want "de conversieratio" bestaat eigenlijk helemaal niet. Als je dat eenmaal apprecieert, zul je vaak zien dat de conversieratio onder terugkerende bezoekers hoger is. En dat de conversieratio onder terugkerende klanten nog hoger is.
StoreCore.io

Re: Conversie: bezoeken of bezoekers?

4
ikwilzitzakken schreef:Ik hanteer zelf altijd bezoeken.
Ja, gelukkig kan dat. Zie https://support.google.com/analytics/an ... 4840?hl=nl
Super, bedankt!

Het is inmiddels gelukt, maar dat duurde wel even. Misschien dat iemand me hier een antwoord op kan geven, want ik kom er niet uit.

Ik zocht mijn ip adres op via netwerkverbindingen. dat was een IPv4-adres (das t zelfde toch?) Maar met dit nummer lukte het me niet het filter in te stellen. Toen naar de onderhoudstool van biedmeer gegaan, daar worden de ip-adressen van bezoeken bijgehouden. Daar blijkt mijn ip adres een ander nummer te zijn. Hiermee lukte het uitzetten wel.

Hoe kan dat nu, dat ik 2 verschillende ip adressen heb? of is een IPv4- adres toch iets anders?
Zeer benieuwd!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Conversie: bezoeken of bezoekers?

5
Als consument (internet gebruiker) heb je een eigen IP-adres, je webshop (die in dit geval gehost wordt door biedmeer) heeft ook een eigen IP-adres.

In de statistieken wordt het IP adres van de internet gebruiker weergegeven, het andere IP adres verwijst naar de server waar je site op gehost wordt.

Re: Conversie: bezoeken of bezoekers?

8
Ward schreef:
Sportzone schreef:1.Wordt conversie normaal gesproken berekend over bezoekeRS of over bezoekeN?
Leuke vraag!

Als het even kan per unieke bezoeker.

Veel mensen surfen wat rond voordat ze tot een keuze komen. Daar kunnen meerdere bezoeken aan vooraf gaan, soms zelfs verspreid over dagen of weken. Ik heb er zelfs tussen zitten die er máánden over doen om net dat éne collector's item te bestellen.

Nog beter is helemaal niet met één conversieratio rekenen, want "de conversieratio" bestaat eigenlijk helemaal niet. Als je dat eenmaal apprecieert, zul je vaak zien dat de conversieratio onder terugkerende bezoekers hoger is. En dat de conversieratio onder terugkerende klanten nog hoger is.
Juist, meet per type bezoeker de conversie, anders heb je er niets aan. Dus bijvoorbeeld adverteer je op Marktplaats? Geef dan de URL's naar je website een GET variabele mee. Schakel die dan wel even uit met Google Webmaster Tools, zodat Google niet denkt dat je tig duplicate URL's hebt. Dan kan je met die variabele weer meten wat voor conversie je daar op hebt. Dan weet je precies hoeveel clicks een klant zijn via Marktplaats. Als je dit via alle kanalen doet, heb je pas een goed beeld en heeft het meten van conversies pas zin.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!