Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Wellicht ben ik niet handig geweest hier in te trappen, maar ondernemers: bent gewaarschuwd!

Ik kreeg gisteravond een mail van noreply@marktplaats.nl waarin zij mij 150 euro admarkt tegoed geven, als gewaardeerde klant. Ze hebben het zo in elkaar gezet dat je niet ziet dat het nep is, maar dat is het dus wel.

Vele tientallen ondernemers zijn al hun advertenties daardoor kwijt, maar ze zijn ook flink aan het adverteren geweest met iPhones, waardoor ze ook wat van mijn centjes hebben gesnoept.

De naam die zij gebruiken is "topprice24", zijn tevens hier te vinden: http://topprice24.info/. (kopie van topprice24.nl)

Ga niet in op een cadeau van AdMarkt, bel eerst de klantenservice.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Bent = wees

Bent bestaat namelijk niet.

Dus is het ook geen AdMarkt oplichting, maar is het een phisingmail.
Daarnaast hoe weet je dat er zoveel mensen erin zijn getrapt?

Wel zie ik dit op topprice24.nl >>
Opgelet!
Er zijn oplichters bezig met het misbruiken van onze naam. Bestel alleen via topprice24.nl, alle andere domeinen behoren niet tot ons.
De oplichters maken gebruik van onze beeldmaterialen en kenmerken en doen zich voor als topprice24.
Bestel absoluut niet op topprice24.info, dit domein behoort tot een groep oplichters.
Komt u iets tegen, meld dit dan aan onze team via info@topprice24.nl.
Maar wat heeft het met AdMarkt te maken? Wat ik juist nog belangrijker vind is hoe ziet de e-mail er dan uit?
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Bent = wees

Bent bestaat namelijk niet.

Dus is het ook geen AdMarkt oplichting, maar is het een phisingmail.
Daarnaast hoe weet je dat er zoveel mensen erin zijn getrapt?

Wel zie ik dit op topprice24.nl >>
Opgelet!
Er zijn oplichters bezig met het misbruiken van onze naam. Bestel alleen via topprice24.nl, alle andere domeinen behoren niet tot ons.
De oplichters maken gebruik van onze beeldmaterialen en kenmerken en doen zich voor als topprice24.
Bestel absoluut niet op topprice24.info, dit domein behoort tot een groep oplichters.
Komt u iets tegen, meld dit dan aan onze team via info@topprice24.nl.
Maar wat heeft het met AdMarkt te maken? Wat ik juist nog belangrijker vind is hoe ziet de e-mail er dan uit?
Het heeft alles met AdMarkt te maken, omdat zij na die mail de controle hebben over je AdMarkt account.

Dat weet ik omdat ik uitvoerig gesproken heb met de medewerkers van Marktplaats en de eigenaar van de echte topprice24.(NL).

De mail ziet er zo uit:
Afbeelding

En over bent: http://www.woorden.org/woord/bent het woord bestaat wel, maar het gaat om de boodschap.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Ik neem aan dat als je met de muis op de url van marktplaats staat dat er dan onderin een andere url staat en dat je dus helemaal niet naar marktplaats gaat?
Klik nooit op links in e-mail als de url onderin iets anders toont en kijk er altijd naar!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Klopt, er stond AdlMarkt, te snel geweest... Hoe kunnen ze trouwens mailen met een @marktplaats.nl account? :roll:
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Ze mailen niet vanuit dat adres. Dat is alleen het getoonde adres. Net zoals jij bij Mailchimp een nieuwsbrief kunt starten en daar je eigen domein als afzenden van een email kunt invullen, kun je daar ook marktplaats of bol.com invullen.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

http://www.radartv.nl/consumentenhulp/h ... -phishing/

Het is niet AdMarkt die je probeerd op te lichten maar oplichters die AdMarkt misbruiken. Groot verschil. Heb je de mail al geforward naar Marktplaats? Ik zie op het moment geen waarschuwingen op marktplaats misschien zijn ze er nog niet van op de hoogte
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Uiteraard is het niet admarkt, maar de betreffende hacker die de boel oplicht. :!:
Ja, is gemeld bij Marktplaats. Gelukkig was hun anti-fraude team erg snel.

Nou, heb mijn lesje wel weer geleerd! Succes komende weken allemaal.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Aan de afzender van de mail kan je toch snel zien op het niet oke is.
Ik haal zelf mijn webshop email binnen via google mail. Deze herkend het al vrij snel als het niet oke is. Ook die mails van banken enz.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014

Ik gebruik Sparrow, het enige wat ik zie is Marktplaats "noreply@marktplaats.nl", daar zag ik niks geks aan. Zie nu wel spelfouten trouwens, maar ach.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

08 december 2014


Het heeft alles met AdMarkt te maken, omdat zij na die mail de controle hebben over je AdMarkt account.

Dat weet ik omdat ik uitvoerig gesproken heb met de medewerkers van Marktplaats en de eigenaar van de echte topprice24.(NL).

De mail ziet er zo uit:
Afbeelding

En over bent: http://www.woorden.org/woord/bent het woord bestaat wel, maar het gaat om de boodschap.
In de vorm dat jij het gebruikt is het nooit bent! Dat bestaat gewoon niet. Ja jij bent of u bent is wat anders. Uitdrukking van "je bent gewaarschuwd" is ook lang niet zo kracht dan "wees gewaarschuwd" als echt een waarschuwing geven.

Daarbij als ik de mail zie is het phishingmail en it's too good to be true.

P.S. wanneer kan je toch meer dan 2 citaten in je bericht zetten of makkelijker reageren? Dit is niet fijn werken via mobiel of tablet!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

09 december 2014

ik de mail staat een link, waar gaat die link echt naar toe, denk niet naar marktplaats.
Beweeg je muis er over en je krijgt normaal te zien wat de echte hyperlink is.

als het een oplichter is 99,9999% dat de echte url anders is
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

09 december 2014

Er staan twee spelfouten in die kenmerkend zijn voor phishing en andere scams: ‘campange’ in plaats van campagne en ‘verekend’ in plaats van verrekend.
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: AdMarkt oplichting waarschuwing

09 december 2014

Ik zag dat ook, nadat ik eens goed ging kijken. Dit topic is puur als waarschuwing, als iedereen het al weet kun je er wat mij betreft een slotje op gooien of verwijderen.