Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

retour en beschadigd

16 december 2014

Graag leg ik hier even een probleem voor waar ik mee zit.
Ik heb bij uwhuisinrichting een canvas gekocht voor 90 euro.
Toen ik hem in huis had was het een oerlelijk ding met lelijke kleuren.
Ik heb hem retour gestuurd en vervolgens 3 weken niets gehoord.
Nu heb ik hem te pakken gekregen en nu blijkt dat het canvas is beschadigd.
Volgens hem heb ik dat gedaan met uitpakken (is niet zo)
Nu wil hij me de 90 euro wat ik er voor heb betaald niet terug storten.
Of ik krijg dat lelijke ding weer of ik moet akkoord gaan met 45 euro.
Handelt uwhuisinrichting nu volgens de wet?
Of ben ik altijd veel te lief met retouren die ik terug krijg.
Graag jullie reactie.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Heb je een foto van de beschadiging? Retour sturen is altijd voor risico van de koper, heb je het verzekerd retour gestuurd?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Het risico op transportschade ligt inderdaad bij de afzender, met name omdat de afzender (a) bepaalt hoe iets wordt verpakt en (b) welke vervoerder onder wel condities wordt ingezet.

Alleen ...
Ik heb hem retour gestuurd en vervolgens 3 weken niets gehoord.
Nu heb ik hem te pakken gekregen en nu blijkt dat het canvas is beschadigd.
Volgens hem heb ik dat gedaan met uitpakken (is niet zo)
Dááruit kun je wel afleiden dat deze hobbyist niet weet wat hij met deze retour aanmoet en er vooral geen geld op toe wil leggen. Hij is niet bij het uitpakken aanwezig geweest en kan dus onmogelijk concluderen dat het canvas daarbij beschadigd is. Het is een volslagen uit de lucht gegrepen aanname en een schijnargument om maar onder de verantwoordelijkheid uit te komen.

Ik vrees wel dat het bij een dergelijke amateur trekken aan een dood paard wordt. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat zulke hobbywinkeliers niet reageren op een klacht of een retour doodleuk weigeren. Onder andere met een beschadigde designradiator van enkele honderden euro's.

Is het die site waar groot het logo DEMOSTORE boven staat? Dan zegt dat ook al veel.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Schade is altijd voor de afzender. De meeste bedrijven hanteren wel een termijn van meestal 48 uur om beschadigingen of incompleet artikel te melden. Hij zal dan ook niet sterk staan om pas na 3 weken te melden dat er schade aan zit. In deze periode is het niet heel raar dat er op een andere manier schade is ontstaan.

Als jij een handtekening voor ontvangst hebt gekregen zonder aantekening van schade dan is het pakket juist afgeleverd. De transporteur zal dan hierbij melden dat zij het pakket in de juiste staat hebben afgeleverd. De transporteur vergoed alleen schade die van buitenaf zichtbaar zijn en duidelijk door schuld van de transporteur aangebracht is.

Dus handtekening zonder opmerking = goed afgeleverd zonder schade.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Is het die site waar groot het logo DEMOSTORE boven staat? Dan zegt dat ook al veel.
Klopt Ward, dat is de site.
Dit zijn de foto's die hij me heeft gestuurd.
Ik vermoed dat hij die beschadigingen zelf heeft gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Is ook duidelijk zichtbaar met die bubbel-folie eromheen :?
Was het 1 canvas doek of waren het er meerdere???

bij meerdere lijkt mij de beschadiging onwaarschijnlijk!
Ik zou vragen waarom je pas na 3 weken reactie krijgt en of hij ook een foto van de verpakking heeft!
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Ben ook nieuwsgierig waarom je uberhaupt besteld met een shop waar 'demostore' boven staat...Of ik begrijp het verkeerd.

In ieder geval; wellicht sta je hier in je recht maar het krijgen kan nog lastig worden..Koop daarom bij erkende shops die voldoen aan de voorwaarden.
Heb je al eens gekeken of je wat adres-gegevens van deze winkel kunt achterhalen? Soms wordt het de webwinkel duidelijk dat je serieus bent wanneer je dingen erbij haalt die zij liever niet hebben?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Waarom zou iemand opzettelijk zijn eigen waar beschadigen? (waarmee ik overigs niet beweer dat jij het gedaan hebt)

Overigens vind het afzeiken van zijn waar ook niet heel netjes. ("Het is niet lelijk. JIJ vind het niet mooi" zou mijn oma zeggen ;)

Maar de webshop had dit bij het in ontvangt nemen van het retour wel direct moeten melden. Niet eerst 3 weken afwachten. Je gelijk halen in deze lijkt me wel lastig. Heb je rechtsbijstand? (Al is het bedrag misschien te laag)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Dat staat op hun site met KvK. Canvas Drieluik te Oudkarspel
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Zie nu pas dat ze helemaal niet in bubbel folie verpakt zitten! Ik begrijp in ieder geval waarom je ze terug gestuurd hebt! :lol:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Hij verkoopt ze als "schilderijen", maar er lijkt weinig of niets aan geschilderd.
Zijn het niet meer een soort fotoprints? Dan heb je namelijk nog een stok om mee te slaan: de koper wordt verkeerd voorgelicht met ontoereikende productinformatie.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

het zijn idd fotoprints.
Ook nog niet eens op canvas maar op vinyl.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Dan zijn allemaal dingen die nu niet van toepassing zijn. De verkoper weigert (terecht of onterecht) terugbetaling omdat het beschadigd zou zijn door TS. Niet omdat het mooi, lelijk, canvas of vinyl is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Het is in zoverre wel van belang dat je een bestendige lijn kunt aantonen: de verkoper liegt sowieso de hele boel bij elkaar. Geen schilderij maar een foto, geen canvas maar vinyl, zogenaamd dagelijks bereikbaar maar drie weken geen gehoor en tot slot geen recht van retour.

Het wil daarnaast nog wel eens helpen als je laat doorschemeren dat je het klappen van de zweep kent.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: retour en beschadigd

16 december 2014

Hij verkoopt ze als "schilderijen", maar er lijkt weinig of niets aan geschilderd.
Zijn het niet meer een soort fotoprints? Dan heb je namelijk nog een stok om mee te slaan: de koper wordt verkeerd voorgelicht met ontoereikende productinformatie.
Ook bij verkeerde levering is de afzender aansprakelijk voor juiste verzending, de kosten voor verzending zijn in dat geval wel weer voor de verkoper!

Zie ook:
https://ictrecht.nl/webwinkels/wat-te-d ... d-product/
Bij de reacties wordt er verder op in gegaan.

Het lijkt er overgins op dat de krassen door de nietjes zijn onstaan, kan dat?
Hoe zijn ze verbonden en hoe heb je ze geretourneerd?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht