Netbook, Ipad, tablet of laptop?

1
Hallo.
Ik heb net een nieuwe webwinkel (http://www.waterwereld.nl) en vraag me af wat het beste, makkelijkste en relatief goedkoopste manier is om bereikbaar te zijn. Ik wil, als ik buiten de deur ben, mijn email kunnen lezen en beantwoorden en kunnen googlen om bv antwoorden te vinden.
natuurlijk wil ik een goedkope oplossing maar moet wel goed zijn en werken.
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende mogelijk heden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ben
www.vloerenoutletstore.nl. Vloeren en alles voor uw vloeren.

Re: Netbook, Ipad, tablet of laptop?

3
Hallo Ben,

Om per email bereikbaar te zijn volstaat een smartphone/iPhone prima, echter laat het surfen op het web nog steeds te wensen over. Een iPad of vergelijkbaar hiervoor als aanvulling lijkt leuk, maar ik denk dat je tegen beperkingen aan gaat lopen.
Persoonlijk heb ik graag een toetsenbord en wat meer opslagruimte ter beschikking en de mogelijkheid om alle programma's te installeren die ik op mijn desktop ook gebruik. Dan kom je al snel op een netbook uit (die ook een stuk voordeliger is)

Voorheen had ik altijd een HTC en een 10" Samsung netbook bij me. Op de HTC las ik mijn mail en als het nodig was gebruikte ik de Samsung waarbij de HTC als modem diende (tethering)
Nu heb ik dezelfde constructie, maar dan met een iPhone (simlock vrij t.b.v. de tethering) en een MacBook Air. Dat werkt nog iets soepeler en sneller, maar is al snel 3x duurder.

Tip: gebruik DROPBOX om gegevens tussen je desktop en je laptop te synchroniseren. Dit is tot 2GB gratis en werkt echt super! Werkt ook op je iPhone.

Groet, Kris
http://www.dropinmedia.nl ✩ Synchronising the world of print
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Netbook, Ipad, tablet of laptop?

5
Hallo.
Merci voor jullie reacties, geeft precies aan waar ik een beetje mee zit, of een smartphone of mobiel en net of laptop. Ik zal er eens rustig over denken, alles heeft zijn voor en nadelen zoals een groot voetballer eens zei :)
Voor allen een goed weekend en tot horens.
BEN
www.vloerenoutletstore.nl. Vloeren en alles voor uw vloeren.

Re: Netbook, Ipad, tablet of laptop?

6
Ik gebruik mijn Iphone in principe voor alles, hij kan alleen niet printen ;) Ik doe er het volgende mee:

- Bij nieuwe orders krijg ik automatisch een mail binnen via IMAP
- Ik kan order statussen wijzigen
- Klantvragen per mail beantwoorden
- Ebay biedingen/aankopen/verkopen bij houden
- Paypal rekening beheren
- Rabo Internetbankieren (geen pasje en reader nodig) Zo kan ik ieder moment van de dag zien of klant betaald heeft, als betaling binnen is kan ik de order status aanpassen en krijgt klant automatisch een mailtje

In principe heb ik de vaste pc alleen nodig om pakbonnen/facturen te printen
http://www.mx-5parts.nl