Doelen instellen in google analytics

1
Hallo iedereen,

Ik heb vanavond geprobeerd doelen in te stellen in google analytics. Nu loop ik tegen het probleem aan dat google vraagt om het url gedeelte ná je eigen url.

Ik heb een biedmeerwebwinkel en tijdens het bestelproces veranderd mijn 'gewone' url (domein.nl) naar domein.securearea.eu. Hetzelfde geldt voor inschrijven voor de nieuwsbrief.

Google kan dus op deze manier niks vastleggen wat er gebeurt tijdens het bestelproces?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij helpen met het instellen van doelen voor mijn site?

Re: Doelen instellen in google analytics

2
Cathelijne schreef:Hallo iedereen,

Ik heb vanavond geprobeerd doelen in te stellen in google analytics. Nu loop ik tegen het probleem aan dat google vraagt om het url gedeelte ná je eigen url.

Ik heb een biedmeerwebwinkel en tijdens het bestelproces veranderd mijn 'gewone' url (domein.nl) naar domein.securearea.eu. Hetzelfde geldt voor inschrijven voor de nieuwsbrief.

Google kan dus op deze manier niks vastleggen wat er gebeurt tijdens het bestelproces?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij helpen met het instellen van doelen voor mijn site?
Kom je na het bestelproces nog op een speciale pagina op jouw website terug? Een bedankpagina bijvoorbeeld?
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: Doelen instellen in google analytics

3
Hoi!

Ja dat wel en deze heb ik uiteraard al ingesteld. Dus de conversie is wel bij te houden.

Ik zou graag kunnen zien in welke stap in het bestelproces de klanten het winkelmandje verlaten, zoals bijvoorbeeld bij het invullen van de gegevens of bij het betalen zelf..

Re: Doelen instellen in google analytics

4
Cathelijne schreef:Hoi!

Ja dat wel en deze heb ik uiteraard al ingesteld. Dus de conversie is wel bij te houden.

Ik zou graag kunnen zien in welke stap in het bestelproces de klanten het winkelmandje verlaten, zoals bijvoorbeeld bij het invullen van de gegevens of bij het betalen zelf..
Heb je de mogelijkheid om op die andere site ook een analytics code toe te voegen?
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Doelen instellen in google analytics

5
Ik zou hier graag even op in willen haken. Hoe hebben jullie de "E-commerce tracking" voor elkaar gekregen? Ik zie momenteel wel conversie naar aanleiding van gestelde doelen, maar zie geen bedragen, volumes en producten, ook niet wat nou tot die conversie heeft geleid.

Iemand tips?

Re: Doelen instellen in google analytics

6
ikwilzitzakken schreef:Ik zou hier graag even op in willen haken. Hoe hebben jullie de "E-commerce tracking" voor elkaar gekregen? Ik zie momenteel wel conversie naar aanleiding van gestelde doelen, maar zie geen bedragen, volumes en producten, ook niet wat nou tot die conversie heeft geleid.

Iemand tips?
Welk systeem gebruik je voor je webshop? Afhankelijk van het pakket zijn er over het algemeen standaard plugins in te schakelen.

Handmatige implementatie kan wel vrij technisch zijn.

Groet, Adriaan
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.