Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Haai,

Ik ben bezig met het bouwen van een webshop. hij is nog niet helemaal af maar ik vroeg me af of jullie je mening al zouden kunnen geven. Wat vinden jullie verbeterpunten hiervan?
http://thuisplustuin.nl/

De concurrent is http://www.thuisentuin.nl/ zouden jullie hem ook daarmee willen vergelijken?

Ik hoor graag jullie mening!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Als je de vergelijking met de concurrent neem dat is jou eerste pagina er leeg. Je collega knalt deze helemaal voor met producten en aanbiedingen.

Tevens zou ik ook meer categorieën maken waardoor het wat meer opvalt
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Je zegt dat hij niet af is. In welke richting? De concurrent wint het nog makkelijk van je op vele punten. Zoals layout, navigatie.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Ik zie dat je site is ontworpen door 'bsr online', geven zij geen advies of wil je juist een second oppinion over hun geleverde werk?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Als je de vergelijking met de concurrent neem dat is jou eerste pagina er leeg. Je collega knalt deze helemaal voor met producten en aanbiedingen.

Tevens zou ik ook meer categorieën maken waardoor het wat meer opvalt
Dankje :) dat was inderdaad wat we van plan waren. Meer op de pagina zetten, aanbiedingen duidelijker enzo.

De persoon waarvoor ik deze site maak wil echter dat de categorieën zo zijn ingedeeld vind hij beter.

Je zegt dat hij niet af is. In welke richting? De concurrent wint het nog makkelijk van je op vele punten. Zoals layout, navigatie.
Er komt waarschijnlijk nog een navigatie menu aan de zijkant.
En we willen nog wat sleutelen aan het design, verder wat kleine dingen.
Wat zou je aanraden?
Ik zie dat je site is ontworpen door 'bsr online', geven zij geen advies of wil je juist een second oppinion over hun geleverde werk?
Ik werk bij BSR Online. Het bouwen van webshops is niet mijn specialiteit. Iemand die ik kan wilde een webshop dus ben ik die gaan maken zodat ik daar wat meer over kon leren en het voortaan zelf goed kan doen.
Daarom vraag ik jullie mening omdat jullie hier meer van weten dan ik.

En ik leg mijn werk sowieso het liefst altijd nog een keer bij anderen omdat die vaak met dingen komen waar ik zelf niet aan zou denken
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Mijn eerst indruk, mm wordt hier nog aan de site gewerkt.

sommige artikelen hebben een basic uitstraling nodig maar dit is extreem basic qua uistraling, te veel open wit, koud.

Bol, hello world, even is er op zetten zodat dat weg is.

Klantservice onderaan, verdeel het over 2 kolommen, het maakt je pagina nu te lang en de ruitme heb je.

Als ik 06 nummer zie bij een site komt dat voor mij meteen niet serieus over. Voor 10 tot 30 euro heb je een voip nummer, prepaid voor is jaar. cheapconnect, budgetphone.

gezien de ruimte die je hebt plaats het logo links van home waardoor het bovenste witte gedeelte als voor een groot deel komt te vervallen.
Creditcard. Vanwege de hoge kosten die deze betaalservice aan de klant doorberekent, hebben wij besloten deze dienst nog niet aan te bieden.
Als je het niet aanbiedt zet je het er niet neer, je zeurt nu over hoge kosten, max 3%
Neem aan dat je marge dat gewoon moet dekken.
Wij rekenden 2% extra voor creditcard en payal. Nadat we dat afgeschaft hadden kregen we 150% meer betalingen via paypal en creditcard, het werkt dus wel en laat je marge het toe doen.

Lettertype mag van mij 1 stap groter, is nu vrij klein.

Hier hou ik het even bij voor nu.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

07 januari 2015

Wel lullig als klant een zending betaald met zijn creditcard en daarna een chargeback opent omdat hij de zeding wil retouren of het er niet mee eens is. Dit kost al snel 20 euro
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

08 januari 2015

Mijn eerst indruk, mm wordt hier nog aan de site gewerkt.

sommige artikelen hebben een basic uitstraling nodig maar dit is extreem basic qua uistraling, te veel open wit, koud.

Bol, hello world, even is er op zetten zodat dat weg is.

Klantservice onderaan, verdeel het over 2 kolommen, het maakt je pagina nu te lang en de ruitme heb je.

Als ik 06 nummer zie bij een site komt dat voor mij meteen niet serieus over. Voor 10 tot 30 euro heb je een voip nummer, prepaid voor is jaar. cheapconnect, budgetphone.

gezien de ruimte die je hebt plaats het logo links van home waardoor het bovenste witte gedeelte als voor een groot deel komt te vervallen.
Creditcard. Vanwege de hoge kosten die deze betaalservice aan de klant doorberekent, hebben wij besloten deze dienst nog niet aan te bieden.
Als je het niet aanbiedt zet je het er niet neer, je zeurt nu over hoge kosten, max 3%
Neem aan dat je marge dat gewoon moet dekken.
Wij rekenden 2% extra voor creditcard en payal. Nadat we dat afgeschaft hadden kregen we 150% meer betalingen via paypal en creditcard, het werkt dus wel en laat je marge het toe doen.

Lettertype mag van mij 1 stap groter, is nu vrij klein.

Hier hou ik het even bij voor nu.
Dankje! Hier kan ik wel wat mee :)
Het wit is inmiddels weg en ik denk inderdaad dat het zo al veel beter is.
Die blogpost gaat inderdaad nog weg.
Klantenservice gaan we opdelen dat zal inderdaad beter zijn.

Bij creditcard heb je ook zeker een punt. kunnen we beter weglaten ziet er beter uit.

lettertype ga ik ook aanpassen :)
Dankje :)
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

08 januari 2015

Wel lullig als klant een zending betaald met zijn creditcard en daarna een chargeback opent omdat hij de zeding wil retouren of het er niet mee eens is. Dit kost al snel 20 euro
Mee eens inderdaad. De persoon voor wie ik deze shop maakt wil dit zo dus daar kan ik niet veel mee doen maar ik ben het er wel mee eens.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

09 januari 2015

Heb de achtergrond aangepast.

Wat vinden jullie er nu van? Ik denk zelf een stuk beter.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

09 januari 2015

ik denk niet een stuk beter maar eerder slechter.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

09 januari 2015

Maak de achtergrond nog lichter en zet deze vast!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

09 januari 2015

Beste Stephan,

Je werkt bij BSRonline, als ik jullie website bekijk bieden jullie een compleet assortiment van diensten aan, van marketing tot grafisch design en van SEO optimalisatie tot webhosting.
Dan is een dergelijk projectje, toch ideal om met je collega's op te pakken of om advies te vragen? Zeker als je de website refereert naar je werkgever, lijkt mij dit geen overbodige luxe!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Mijn gevoel zegt dat BSRonline een eemansbedrijfje is en dat Stephan de enige werknemer is.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Mijn gevoel zegt dat BSRonline een eemansbedrijfje is en dat Stephan de enige werknemer is.
Je gevoel heeft gelijk :)
 
HiPmetaal
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 januari 2015

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Hoi Stephan,

Leuke producten heb je! Ik zag al wat leuks voor in de tuin.

Paar suggesties
  • Op je homepage zou ik meer concrete productensoorten of acties laten zien, ipv de hoofcategorieen.
  • Kijk naar een goede SEO plugin, bijv. van Yoast, zodat je descriptions en titels kan aanvullen voor een betere vindbaarheid
  • Tags / blog zou ik uit je menu halen als je het niet gebruikt. Ook woord Adsense zou ik weghalen, en zeker geen advertenties op die plek gaan plaatsen
En kijk even naar je cadeaubonnen. Als ze zo prominent op de homepage staan, verwacht je er ook iets leuks voor. Nu ontbreekt foto en omschrijving (geldigheid, hoe in te wisselen) nog. En je cadeaubon van 10 euro is gratis. Ik heb er net 20 bonnen besteld, dus ben benieuwd wanneer ik ze geleverd krijg :wink:

Succes met je webwinkel!
HiP Metaal: webwinkel in emaille servies en industriële lampen, poefen & woonaccessoires
http://www.hipmetaal.nl
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Hoi Stephan,

Leuke producten heb je! Ik zag al wat leuks voor in de tuin.

Paar suggesties
  • Op je homepage zou ik meer concrete productensoorten of acties laten zien, ipv de hoofcategorieen.
  • Kijk naar een goede SEO plugin, bijv. van Yoast, zodat je descriptions en titels kan aanvullen voor een betere vindbaarheid
  • Tags / blog zou ik uit je menu halen als je het niet gebruikt. Ook woord Adsense zou ik weghalen, en zeker geen advertenties op die plek gaan plaatsen
En kijk even naar je cadeaubonnen. Als ze zo prominent op de homepage staan, verwacht je er ook iets leuks voor. Nu ontbreekt foto en omschrijving (geldigheid, hoe in te wisselen) nog. En je cadeaubon van 10 euro is gratis. Ik heb er net 20 bonnen besteld, dus ben benieuwd wanneer ik ze geleverd krijg :wink:

Succes met je webwinkel!
Bedankt :)

Die producten willen we er inderdaad onder gaan zetten. Of zou je alleen producten doen en helemaal geen categorieën?
Yoast is al geinstalleerd moet alleen alles nog goed instellen inderdaad :)
Tags en blog gaan er inderdaad uit.

Oh haha dat wist ik niet goed dat je het even zegt bedankt :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Je achtergrond zou ik als foto weer verwijderen. Tussendoor was de bovenkant een keer lichtgroen. Dat vond ik mooier.
De witte achtergrond misschien iets donkerder. Heel licht groen?
Rechts staat "adsense" dat moet weg neem ik aan.
Als je een foto vergroot laat zien valt het kruisje om af te sluiten soms onder het menu.
 
Speelgoedmannetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 januari 2015
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Hoi Stephan,

Ik sluit me aan bij de goede tips die je al hebt ontvangen. Ik ben recent een webwinkel begonnen en heb mijn website zelf gebouwd. Aangezien ik, net zoals jij zoals je aangeeft, hier weinig verstand van had heb ik hulp gehad van vrienden die wel wisten hoe dit in zn werk gaat.

De tip die ik je mee wil geven is om iets pas te publiceren op je site op het moment dat je pagina, product of foto's helemaal naar wens zijn. Je geeft zelf aan dat er nog het nodige moet gebeuren. Hou er rekening mee dat wanneer een pagina bv nog niet helemaal af of naar wens is een bezoeker dit echt wel door heeft en het "afhaakmoment" groter is. Dit wil je natuurlijk niet.

Compliment voor de duidelijke foto's en productbeschrijving.! Succes!
Https://www.speelgoedmannetje.nl Het adres voor houten speelgoed
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze webshop

10 januari 2015

Hoi Stephan,

Ik sluit me aan bij de goede tips die je al hebt ontvangen. Ik ben recent een webwinkel begonnen en heb mijn website zelf gebouwd. Aangezien ik, net zoals jij zoals je aangeeft, hier weinig verstand van had heb ik hulp gehad van vrienden die wel wisten hoe dit in zn werk gaat.

De tip die ik je mee wil geven is om iets pas te publiceren op je site op het moment dat je pagina, product of foto's helemaal naar wens zijn. Je geeft zelf aan dat er nog het nodige moet gebeuren. Hou er rekening mee dat wanneer een pagina bv nog niet helemaal af of naar wens is een bezoeker dit echt wel door heeft en het "afhaakmoment" groter is. Dit wil je natuurlijk niet.

Compliment voor de duidelijke foto's en productbeschrijving.! Succes!
Hey speelgoedmannetje,

Bedankt!
De enige bezoekers die nu komen zijn de mensen van dit forum. En ik zelf. Ik heb hem gepubliceerd zodat ik aan jullie kon vragen wat jullie er van vonden. Google indexeert hem ook nog niet.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht