Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RoelSQL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 januari 2015

Dag aanbiedingen website.

22 januari 2015

Hallo,

Tegenwoordig zie je veel dag aanbieding webshops voor allerlei soort producten.
Nu valt het mij op dat bijna al dit soort webshops producten verkopen die helemaal niet afgeprijsd zijn.
Als ik op het web ga zoeken naar de producten die hun verkopen vind ik vaak op eBay exact dezelfde producten voor soms nog een lagere prijs.
En toch staat op deze websites wel altijd t.w.v 100 euro nu voor 20 euro, terwijl het product elders ook 20 euro kost.
Is het nu zo dat deze webshops gewoon andere webshops zoeken die dit product ook aanbieden en dan de hoogste prijs nemen als t.w.v, of verzinnen ze gewoon een prijs?

Als ze dit verzinnen, is dat legaal?

Met vriendelijke groet,
Roel.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dag aanbiedingen website.

22 januari 2015

Hahahaha dat doen zo ongeveer alle winkels. Online en offline. Gefeliciteerd je hebt de meest gebruikte marketing truuk door.

Volgens mij was het Ward die laatst een post had met daarin de resultaten van een onderzoek hierna. Wat was het ook al weer.... 95% van de aanbiedingen waren helemaal geen echte aanbiedingen maar gerotzooi met van/voor prijzen.

Ongeveer ook het percentage van de mensen die erin trappen :lol:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RoelSQL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 januari 2015

Re: Dag aanbiedingen website.

22 januari 2015

Inderdaad

Maar ik vind het raar dat dit zomaar mag, want je bedriegt de klant eigenlijk.
Kun je hier gedoe mee krijgen als je dit doet?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dag aanbiedingen website.

22 januari 2015

Neehoor (bijna) iedereen doet het.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Dag aanbiedingen website.

22 januari 2015

Inderdaad

Maar ik vind het raar dat dit zomaar mag, want je bedriegt de klant eigenlijk.
Kun je hier gedoe mee krijgen als je dit doet?
M'n schoonmoeder kocht een doos lego voor ons zoontje in de 'lego-speciaalzaak'
Van €49,- voor €39,- toen ik liet zien dat deze doos bij de meeste winkels gewoon €39,- kost en bij enkele winkels in de aanbieding was voor €29,- was, voelde zij zich behoorlijk belazerd terwijl ze toch de reguliere prijs betaald heeft!
Het kan zeker werken om klanten te lokken, maar om klanten behouden zal je een andere strategie moeten bedenken!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dag aanbiedingen website.

23 januari 2015

Webwinkels misleiden met nepaanbiedingen: “Bijna driekwart van de speelgoedaanbiedingen op bol.com is nep. Maar ook andere webwinkels laten hun prijzen voordeliger lijken dan ze zijn. Meer dan de helft van de kortingen op speelgoedartikelen op de sites van Wehkamp en Fonq klopt niet.”

Onlangs bleek uit een Brits onderzoek zelfs dat een derde van de aanbiedingen duurder in plaats van goedkoper is.

Het is inderdaad misleiding, maar de ACM (Autoriteit Consument & Markt) treedt er vooralsnog niet tegen op.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Dag aanbiedingen website.

23 januari 2015

Mijns inziens is het ook een beetje, hoe het wordt verwoord. Ik maak me er zelf ook 'schuldig' aan. Echter redeneer ik er anders over. Ik doe bijvoorbeeld als ik een product extra onder de aandacht wil brengen ook de normale prijs verhogen en het dan als 'aanbieding' op me website met extra korting zetten.

Onderaan de streep betaald de klant dan hetzelfde, maar het lijkt een echte super deal. Ik voel mij hier niet schuldig over, omdat ik dit enkel doe met goede producten en daadwerkelijk scherpe prijzen. Mijn klanten begaan hier dus zeker geen miskoop door. Het is nou eenmaal soms noodzakelijk voor de bedrijfsvoering om te sturen in wat je verkoopt.

Nu doe ik dit meestal door gewoon op mijn website product adviezen te plaatsen. Echter leent niet elk product zich hiervoor. Neem bijvoorbeeld mijn Monopoly spellen. Als ik deze aan klanten wil aanbevelen, waar moet ik dat advies dan neerzetten? Bij een zak hondenvoer? Dat komt wel erg willekeurig over. Dus doe ik daar de 'aanbieding truc' mee om extra aandacht er op te vestigen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!