Multi Vendor sites in NL?

1
Goedenavond :)

ben bezig met een marktonderzoek en op zoek naar een bepaald concept die ik in NL nog niet echt ben tegenkomen.
Iemand hier misschien een voorbeeld van een ecommerce platform voor multi-vendors?

Hiermee doel ik op een site die een beetje tussen dropshipping en een site als marktplaats inzit.
Dus een platform waarbij de site zelf geen producten/voorraad in huis heeft, maar alles via 'leveranciers' laat lopen. In tegenstelling tot bij Dropshipping is dit hier dan ook bekend bij de klant, dus men kan zelfs op leverancier zoeken bijv.
En in tegenstelling tot bijv. marktplaats bedoel ik niet een advertentiesite waar jan-en-alleman produkten kan verkopen. De site zelf bepaalt wat er wel of niet op de site komt te staan. Alle leveranciers komen zeg maar door een keuring. Een goed voorbeeld is Amazon, die naast veel eigen producten ook veel externe leveranciers/partners op 't platform heeft staan als verkopers.

In NL schiet mij eigenlijk alleen Bol.com te binnen, die 2e hands boeken verkoopt via partners/leveranciers.
Iemand nog andere voorbeelden van een soortgelijk concept?

Bvd,

Re: Multi Vendor sites in NL?

3
Ik heb dit overwogen ook te gaan doen. Wilde het via Affiliate websites. Moet nog de website tegen komen die mij goedkeurt om hun campagne te gebruiken. Een andere vorm zie ik niet zitten, dus vond het moeilijk op te zetten.

Ik redeneerde zo, als ik collega shops die al heel veel adverteren bij mij vermeldt, schaadt dit mij niet. Klanten zullen vrijwel altijd die collega toch vroeg of laat tegen komen. Als deze dan een beter aanbod heeft dan ik, zijn die klanten toch weg. Dus kan ik net zo goed er nog wat aan verdienen via affiliate inkomsten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Multi Vendor sites in NL?

4
@Wouter
hmmm dat klopt volgens mij niet.
Even snel wat willekeurige produkten bekeken en genoeg gevonden die via via Bol zelf lopen.
Tenminste volgends de site, waar vermeld staat "Verkoop door bol.com"

terwijl bij vele andere producten vermeld staat "Verkoop door Heuvelplein" (willekeurig voorbeeld).
incl resenties van bewuste leverancier.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Multi Vendor sites in NL?

5
remcodec schreef:@Wouter
hmmm dat klopt volgens mij niet.
Even snel wat willekeurige produkten bekeken en genoeg gevonden die via via Bol zelf lopen.
Tenminste volgends de site, waar vermeld staat "Verkoop door bol.com"

terwijl bij vele andere producten vermeld staat "Verkoop door Heuvelplein" (willekeurig voorbeeld).
incl resenties van bewuste leverancier.
Hij heeft wel gelijk. Ik verkoop ook via Bol en ik verkoop niet bepaald tweedehands boeken :)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Multi Vendor sites in NL?

6
:D Klopt inderdaad, veel produkten (dus niet alleen 2e hands boeken) gaan via externe leveranciers. Waar ik op doelde is dat Bol zelf ook wel produkten 'verschuift' dus dat niet alles via externe partijen loopt.

Re: Multi Vendor sites in NL?

7
Waar ik op doelde is dat Bol zelf ook wel produkten 'verschuift' dus dat niet alles via externe partijen loopt
Je gaf ook Amazon zelf als voorbeeld en die verkoopt ook zelf.