Welkom om het forumGoedendag,
Ik denk in het bezit te zijn van een (erg) goed bedrijf/productidee.
Er is vraag naar de producten omdat ze al reeds worden verkocht. Er is weinig concurrentie (denk ik) en als ik de term nichemarkt goed heb begrepen bevindt dit idee zich hierin. De producten worden uiteraard wel aangeboden bij andere webwinkels, maar door deze producten te bundelen (ze horen uiteraard bij elkaar) en in één webwinkel te plaatsen denk ik een 'succesformule' in gedachten te hebben. Ik kan heel veel kanten op met het idee. Ik kan uiteindelijk met heel veel producten uitbreiden. Ik kom geen een winkel tegen waar dit al op deze manier wordt verkocht. Kan dit betekenen dat het niet populair is of heb ik gewoon een (van de vele) gat(en) in de markt gevonden? Ik hoop dat ik niet té optimistisch ben.
Ik ben vrij nieuw op dit forum en ik ben zeer geïnteresseerd in alle onderwerpen. (mij zult u hier vaker zien) Excuus dat ik als een leek klink, ik ben me aan het scholen.
Als andere webwinkels dezelfde producten al aanbieden, is de voorsprong van je 'succesformule' minimaal: andere webwinkels kunnen immers ook producten bundelen. In veel webwinkelsoftware is dat een kwestie van een paar muisklikken, dus dáárin moet je nooit je toegevoegde waarde zoeken.Er is vraag naar de producten omdat ze al reeds worden verkocht. Er is weinig concurrentie (denk ik) en als ik de term nichemarkt goed heb begrepen bevindt dit idee zich hierin. De producten worden uiteraard wel aangeboden bij andere webwinkels, maar door deze producten te bundelen (ze horen uiteraard bij elkaar) en in één webwinkel te plaatsen denk ik een 'succesformule' in gedachten te hebben.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
En dan is inmiddels jouw 'gat in de markt' al door tien anderen ontdekt en ingevuld?Bedankt voor de reactie Klaas,
Ik ga het meteen onderzoeken. Verder is het een meerjarenplan om een webwinkel op te zetten. Ik wil het liefst alles weten alvorens ik begin met het opstarten. Zo kom ik minder snel voor verassingen te staan en weet ik wat ik kan verwachten en doen. Ik wil me ook nog echt scholen d.m.v. een of meerdere studies/cursussen.
Helemaal mee eens. En daarnaast leer je het meeste door zo nu en dan te falen.En dan is inmiddels jouw 'gat in de markt' al door tien anderen ontdekt en ingevuld?Bedankt voor de reactie Klaas,
Ik ga het meteen onderzoeken. Verder is het een meerjarenplan om een webwinkel op te zetten. Ik wil het liefst alles weten alvorens ik begin met het opstarten. Zo kom ik minder snel voor verassingen te staan en weet ik wat ik kan verwachten en doen. Ik wil me ook nog echt scholen d.m.v. een of meerdere studies/cursussen.
Als je meent een gat in de markt gevonden te hebben, dan lijkt het me handig om daar nu ook actie op te ondernemen.
Je kunt het op bescheiden schaal toch meteen goed aanpakken met een tweetalige webwinkel (Nederlands + Engels), internationale betaalmethoden (creditcards en PayPal) plus "worldwide shipping".Verder vroeg ik mezelf af of ik me het beste alleen op de Nederlandse markt moet richten, of ook op de internationale markt. Zelf denk ik dat als ik in Nederland begin en het een succes wordt, het snel word gekopieerd in het buitenland, waardoor ik zelf niet kan groeien op internationaal gebied in verband met de concurrentie die er dan al is.
Wat zijn de voor en nadelen van meteen internationaal ondernemen?