Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
louitjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 maart 2015

Iets verkopen vanuit belgië

15 maart 2015

Hallo

Ik zal kort eens een scenario schetsen om men vraag makkelijker te stellen. :D
Stel: ik wil men graafmachine van pakweg 20000euro verkopen.
En ik wil hem verkopen aan een noord-amerikaan die handelt in kranen. (want hij geeft meer :D :D :D )
Wat zal ik moeten betalen aan taksen (douanekosten,...), vervoer met zogenaamde roro-ship?
Hou er rekening mee dat ik ook in een onderneming zit.
Is het de moeite waard of is het gewoon mogelijk?
Ik kan de kraan zelf naar de haven brengen.
Breek het idee niet af aub :wink: het is gewoon een fictief scenario dat ik schets.

Alvast bedankt voor de hulp en de moeite om het gewoon eens te lezen :D
ps: indien u een betere naam weet voor het onderwerp, laat het gerust weten 8)
Ik ben namelijk nog een groentje op dit forum :D
sorry omdat het niet direct over een webwinkel gaat :wink: :wink:
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Iets verkopen vanuit belgië

15 maart 2015

Wordt de kraan als breakbulk of in een container vervoerd? Kan de kraan wel als breakbulk vervoerd worden? Je krijgt dus vrachtkosten en kosten voor het uitmaken van een connossement. Ook moet je handlingskosten betalen, maar dat is allemaal per cargadoorsbedrijf verschillend. Ik denk niet dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven, want het is en blijft gissen.
 
louitjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 maart 2015

Re: Iets verkopen vanuit belgië

15 maart 2015

Bedankt voor het duidelijke antwoord.
Het principe van een roro-schip is dat de kraan op eigen kracht in het schip gereden wordt.
Roro-schip staat dus voor roll-on-roll-offschip.
Moet de amerikaan die de kraan koopt iets van kosten betalen zoals bv. Douandekosten?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Iets verkopen vanuit belgië

16 maart 2015

Als jij het vervoer gaat regelen zullen alle risico's bij jou komen te liggen. Als de klant de kraan om wat voor reden niet komt afhalen in de haven dan zullen de hoge opslagkosten ook voor jou rekening komen. Waarom laat je jou klant het niet zelf regelen? Je brengt het naar de haven en daarna is het risico en geregel voor de klant. Tevens denk ik ook het het goedkoper is om een Amerikaanse vervoerder in de had te nemen. Deze kan precies alle kosten uitrekenen en is beter op de hoogte van veranderingen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
louitjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 maart 2015

Re: Iets verkopen vanuit belgië

16 maart 2015

Oke, bedankt voor de tips! :D
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht