Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Verlichtingkopen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2015

merknaam van schakelmateriaal gebruiken in webshop

21 april 2015

Hoi allemaal,

Ik had een vraag, wij zijn een bedrijf dat verlichting verkoopt. Nu hebben wij een eigen merk pulsdimmer op de markt gebracht voor led verlichting te dimmen (vele malen goedkoper en beter dan de huidige led dimmers). Het enige dat nog nodig is op deze pulsdimmer is een pulsdrukker. Dit kan van alle merken schakelmateriaal zijn zoals busch jeager, gira, niko, ph, jung enzovoort. Nu verkopen deze bekende merken ook led dimmers, zowel puls als draaidimmers.

Mijn vraag is dus, mag ik bijvoorbeeld onderstaande merknamen vermelden:

led pulsdimmer geschikt voor alle merken pulsdrukkers zoals busch jeager, gira, jung enzovoort...

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: merknaam van schakelmateriaal gebruiken in webshop

21 april 2015

led pulsdimmer geschikt voor alle merken pulsdrukkers zoals busch jeager, gira, jung enzovoort...
Ja, dat mag: de dimmer is geschikt voor alle merken en de genoemde merknamen zijn daarvan voorbeelden.

Maar misschien beantwoordt dat je eigenlijke vraag niet helemaal?
Het wordt namelijk aanzienlijk lastiger als je een kloon/kopie verkoopt die slechts op één merk is aan te sluiten.
 
Verlichtingkopen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2015

Re: merknaam van schakelmateriaal gebruiken in webshop

21 april 2015

waarom wordt het lastiger als het voor slechts 1 merk is?

Het is absoluut geen kloon of kopie, dit is een universele pulsdimmer voor led te combineren met een puls schakelaar van de genoemde merken.

Het gaat me er om dat ik geen gedonder krijg als ik de merken van schakelmateriaal vermeld
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: merknaam van schakelmateriaal gebruiken in webshop

22 april 2015

Zolang het niet misleidend is, of verwarrend en daardoor mogelijk misleidend, is het geen probleem.

Verwarrend en misleidend is bijvoorbeeld:

Merk: Foo

als je daarmee bedoelt "geschikt voor het merk Foo", want het kan ook worden gelezen als "van het merk Foo". Dan kun je achteraf wel komen aanzetten met een "maar zo had ik het helemaal niet bedoeld", maar dan is het kwaad al geschied.

Hetzelfde geldt dus voor:

Merken: Foo, Bar, Baz en Qux.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Verlichtingkopen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 april 2015

Re: merknaam van schakelmateriaal gebruiken in webshop

28 april 2015

oke harstikke bedankt voor de info, ik zal als ik alles toegevoegd heb je even de link sturen. Denk dat ik het allemaal wel goed omschreven heb.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht