Mooie manier van linken

1
Hallo allemaal,

Ik heb een bepaalde menustructuur gezien op een webshop die mij erg aanspreekt.

Het gaat om deze site: http://www.12game.com ( ik hoop dat een url plaatsen mag )

Op de homepage zie je ongeveer in het midden aan de linkerkant een lijstje met opsommingen staat onder het kopje: 'WAAROM 12GAME.COM'

Als je op de 1e opsomming klikt: 'Voordelige prijzen' dan kom er een klein verborgen submenuutje tevoorschijn met wat aanvullende info. Klik je nogmaals, dan verdwijnt het weer.

Heeft deze manier van linken een naam?

Ik wil proberen deze structuur op mijn eigen webshop te maken, via zo'n WYSIWYG Editor. Ik hoop dat als iemand de juiste benaming hiervoor heeft, het wat makkelijker vinden is op google.

Groeten Mike !!

Re: Mooie manier van linken

2
Via een wysiwyg editor zal je dat niet kunnen maken.

Probeer het via een html editor (notepad/kladblok van windows voldoet prima). Bekijk de bron van de site die je leuk vindt en kopieer de code van het menu, en pas dit naar eigen inzicht aan.

Re: Mooie manier van linken

3
mike1212 schreef: Ik hoop dat als iemand de juiste benaming hiervoor heeft, het wat makkelijker vinden is op google.
Zoek eens op JavaScript slider, of slides oid. Ik kom dit soort menutjes dagelijks tegen in mijn epische queste voor functionele scriptjes voor mijn site :P
Kan ook in flash maar dat is uiteraard minder voordelig.

Re: Mooie manier van linken

4
Ik heb totaal geen verstand van html. Dus die broncode kopieren en aanpassen, voelt als een kansloze missie. Tenzij je me kunt overtuigen dat dit ook voor een html debiel goed te doen is...

Is dit soort menustructuur maken niet mogelijk in zo'n editor? Ai... dat zou wel erg jammer zijn.

Ik huur mn webshop dus ik heb geen toegang tot de Css ( ofzoiets... ) Zou ik een webdesigner kunnen vragen dit voor me te maken? Of is dit 1 van de nadelen van een huurshop en ben je afhankelijk van hun?

Ik hoop dat ik nog wat bruikbare reacties mag ontvangen.

Gr. Mike
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mooie manier van linken

5
mike1212 schreef:Ik heb totaal geen verstand van html. Dus die broncode kopieren en aanpassen, voelt als een kansloze missie. Tenzij je me kunt overtuigen dat dit ook voor een html debiel goed te doen is...

Is dit soort menustructuur maken niet mogelijk in zo'n editor? Ai... dat zou wel erg jammer zijn.

Ik huur mn webshop dus ik heb geen toegang tot de Css ( ofzoiets... ) Zou ik een webdesigner kunnen vragen dit voor me te maken? Of is dit 1 van de nadelen van een huurshop en ben je afhankelijk van hun?

Ik hoop dat ik nog wat bruikbare reacties mag ontvangen.

Gr. Mike
Je moet gewoon ergens HTML kunnen invoeren. Ik gebruik Joomla i.c.m. de plugin Jumi waarin ik simpel HTML, PHP of JS kan invoeren. Voor de software die jij gebruikt zal vast ook een soortgelijk iets bestaan om HTML te kunnen invoeren. Desnoods verander je wat aan de files zelf maar dat vereist wat meer kennis.

In de HTML kun je JS invoeren tussen <script> tags.