Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Myrna
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2015

Ervaring Bol.com zakelijk

28 mei 2015

Beste,

Sinds 2 maanden werken wij als Bol.com verkoper. Wij krijgen een boots in onze verkopen. Maar echter schuilt er ook een adertje onder het gras:

1. de hoge fee die Bol.com vraagt 13% tot 15%.
2. vaste fee 0,99 cent voor elke verkoop
3. indien je gebruik maakt van een verzendlabel wordt het verkoop percentage van Bol.com over het gehele bedrag inclusief verzendkosten berekend. Dus als Bol.com 13% aangeeft dan is het 13% van het gehele bedrag inclusief verzendkosten en 21% btw.
4. uitbetaling alleen als klant betaald.

En dat is een punt waar wij nu mee te maken hebben. Je krijgt alleen uitbetaald als klanten betalen! Dat betekend dat wij een behoorlijk aantal verkopen niet uitbetaald krijgen omdat klanten niet betalen. Bol.com geeft aan dat zij niet verantwoordelijk hiervoor zijn, zij sturen immers meerdermalen een acceptgiro en werken samen met een incasso bureau. Tenslotte zijn wij onze producten, tijd en investering kwijt!

Dus denk goed na als je met Bol.com wilt samenwerken.

Myrna
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Ervaring Bol.com zakelijk

28 mei 2015

In de voorwaarden van Bol.com staat vermeld dat je een bedrag krijgt bij het niet betalen van de klant. Voor het overig deel kan je zelf een incassobureau inschakelen. Ik werk zelf samen met Nova Incasso in Groningen. Het maakt niet uit hoe hoog het bedrag is, want het minimale bedrag dat de wanbetaler aan incassokosten moet betalen is EUR 40,=.

Mijn man en zoon verkopen veel via Bol.com. De onkosten zijn hoog, maar je moet niet vergeten dat zij de mogelijkheid bieden om je producten te koop te bieden. Ze hebben ook een klantenservice en een administratie. Het hebben van een website kost ook veel geld.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Ervaring Bol.com zakelijk

28 mei 2015

totdat je goed loopt, dan neemt bol je producten over, en dan kun je stoppen met je zaak.
Tricky business in mijn ogen.

Gaat goed totdat je echt succesvol wordt, dan komt de 'grote boze wolf' :shock:
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ervaring Bol.com zakelijk

28 mei 2015

totdat je goed loopt, dan neemt bol je producten over, en dan kun je stoppen met je zaak.
Tricky business in mijn ogen.

Gaat goed totdat je echt succesvol wordt, dan komt de 'grote boze wolf' :shock:
Dat is maar de vraag of de leverancier ook aan bol wilt leveren, aangezien bol de levervoorwaarden en inkoopsprijs bepaald! Een leverancier van ons heeft dit gelukkig op tijd ingezien en is uiteindelijk niet met bol in zee gegaan, sterker nog, zij hebben alle dealers verzocht het merk niet meer via bol te verkopen! :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht