Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

4
MIsschien dat ik mijn vraag anders had moeten stellen :

Met welke pc of laptop is prettg te werken bij het uitvoeren van werkzaamheden aan je webwinkel. Ik snap heel goed hoe het allemaal werkt, echter ben ik opzoek naar een pc en laptop van alle gemakken voorzien voor het runnen van webwinkel op grote schaal !!

Tips en trics, en welke apparaten werken jullie??

Gr
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

5
Een 486 met een 33K3 modem lijkt me toch lastig voor een website met veel flash/animaties/ajax ;-)

Toen ik zelf een laptop kocht, heb ik bewust voor een groter scherm (17 inch) gekozen, omdat ik dat overzichtelijker vind met meerdere vensters open. Een groter scherm is voor werken op een pc ook handiger, vind ik.
Groet,
DJL
http://www.populairewebwinkels.nl

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

6
danny1980 schreef:Met welke pc of laptop is prettg te werken bij het uitvoeren van werkzaamheden aan je webwinkel.
Misschien dat Eentje het met zijn modempje inderdaad wat overdrijft maar dit is gewoon zo persoonlijk en afhankelijk van alles wat je er omheen mee doet dat dit niet echt een logische vraag is.

Een beetje vergelijkbaar met: "op welke bureaustoel kun je het beste zitten om je webwinkel bij te werken?"
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

7
voor het runnen van een webshop heb je alleen de back end nodig en daar zit bij magento geen flas of ajax in...

Natuurlijk is het overdreven wat ik er mee bedoel dat het met elke reguliere computer en laptop mogelijk is en er niets speciaals nodig is om een webshop te kunnen runnen... beetje snelle internet verbinding is wel handig als je producten gaat uploaden...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

8
Wij werken met standaard computertjes van 250 of 300 euro per stuk. Werkt prima als je hem puur zakelijk gebruikt. Wil je er tussendoor een leuk spelletje op spelen dan gaat dat niet werken.

Ook kan ik een 24" scherm aanbevelen. Zeer handig om 2 browserschermen naast elkaar te openen en zo te copy pasten etc.

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

9
Dus zaken als "touchscreen" e.d. heeft totaal geen meerwaarde begrijp ik. Gewoon huis tuin en keuken pc voor zakelijk gebruik. Ik was in de veronderstelling dat er wel computers waren die gericht waren op webwinkels, maar blijkt niet zo te zijn......

En printers is dat het zelfde verhaal? Gewoon all in one van bijv € 59,- of zullen hier wel opties belagrijk in zijn?

Tot nu toe bedankt voor de reacties !

Gr

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

10
Touchscreen zal zeker overbodig zijn in het begin. Een eenvoudige computer met een groot beeldscherm is meer dan genoeg.
Voor een printer neem je best een laser printer en dan gewoon een basic model. Als het zo goed gaat met je zaak dat je veel moet printen en dat de printer dan te veel slijt of te duur is in gebruik, dan kan je altijd nog kijken naar een zwaarder (dus duurder) model.

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

11
Niet één pc maar twee. Onze kantoorserver begaf het ooit op een vrijdagochtend, waarna we pas maandag weer online was. Drie dagen uit de lucht is in ons geval té lang. Sindsdien hebben we alles dubbel uitgevoerd: er zijn altijd minimaal twee pc's, twee printers én twee internetverbindingen bij twee verschillende access providers operationeel. Behalve wanneer de stroom uitvalt ... zoals vorige week :(
StoreCore.io

Re: Welke PC en Laptop voor webwinkel??

12
Ward schreef:Sindsdien hebben we alles dubbel
Soms komen er vervelende situaties voor maar om alles dubbel uit te voeren. Heb je ook dubbel zoveel personeel in het geval ze ziek worden, twee kantoren als er een afbrand, en al je medewerkers twee leaseautos voor als er een niet start?

Als je webwinkelbeheer deels offline wordt geregeld, zoals voorraad, emails of Excelsheets is een online backup geen overbodige luxe maar verder moet je gewoon accepteren dat ondernemen risicos met zich meebrengt.

Server offline? Sowieso zou ik webhosting uitbesteden. Kan meestal zelfs goedkoper (door volume) en beter (door upload snelheid vs download snelheid).
Nu op mijn weblogs: