Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Quantee
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 juli 2015

Webshop beginnen

19 juli 2015

Hallo allemaal,

Sinds enige tijd spookt het door mijn hoofd om een webshop te beginnen. Na wat googelen kom je er dan achter dat er wel meer bij komt kijken dan je van tevoren verwacht. Ik heb zelf dus nog 0,0 kaas van gegeten, maar het lijkt me erg leuk om te doen.

Het idee is om een relatief kleine webshop op te zetten met (ik denk) 40 tot 70 producten. Om wat voor producten het gaat laat ik nog even in het midden.

Toen ik aan het rond googelen was kwam o.a de CCV Shop, SEOshop, en professionele-shop.nl. Uiteraard kwam ik ook nog websites tegen waar wat interessante tips op stonden, maar toch zag ik door de bomen het bos af en toe niet meer. Ik kwam natuurlijk ook veel technische termen tegen waarvan ik nog niet weet wat ze precies inhouden.

Technisch ben ik op dit gebied lang niet goed genoeg om zelf een webshop te bouwen, dus daar hoop ik ook nog tips over te vinden. Ben op zoek naar een betrouwbaar iemand, die een goede en professionele webshop kan bouwen, en die relatief goedkoop is. Wat ik ook steeds lees is dat je iemand (bedrijf) moet hebben die je hoog in de zoekresultaten kan laten komen, wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een rijtje stappen waarin op volgorde wordt aangegeven wat je precies moet doen om een webshop te starten. Uiteraard heb ik ook nog een hoop vragen, maar dat komt later.

Ik hoop dat jullie wat tips en advies voor me hebben. Dat wordt erg gewaardeerd :D .

Vriendelijke groeten
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webshop beginnen

19 juli 2015

Welkom.

Als eerste is het verstandig om heel dit forum door te spitten. Is erg veel handige informatie op te vinden. ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Quantee
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 juli 2015

Re: Webshop beginnen

19 juli 2015

Welkom.

Als eerste is het verstandig om heel dit forum door te spitten. Is erg veel handige informatie op te vinden. ;)
Bedankt, Peter. Dat zal ik zeker doen :)!

Mocht iemand zn adviezen/tips toch in het topic willen plaatsen. Heel graag :D
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Webshop beginnen

20 juli 2015

Ik zou eerst zelf een puntenlijst opstellen. wat wil je bereiken, hoe wil je dat doen, wat heb je nodig. je vraagt bijvoorbeeld om iemand die een website voor je bouwt, 'relatief goedkoop'

je kunt denk ik beter beginnen bij je zelf, met een lijstje van vragen om jezelf te stellen - dingen als wat is je budget, wat heb je nodig aan artikelen, waar ga je die opslaan hoe ga je die bij de klant krijgen, wat zijn andere webshops in je branche, waarom gaan mensen bij jou kopen, hoe gaan ze je bereiken, hoe wil je dat je webshop er uit ziet (wat heb je persé nodig, hoe moet het er uit zien), is het handig er anderen bij te hebben, wat zijn de risico's, etc.

Ik denk dat je nog met te algemene vragen bij dit forum komt. Een 'relatief goedkope' websitebouwer is wel heel relatief. Iedereen kan je heel makkelijk een magento winkel opleveren, met standaard templates, maar dat gaat zeker niet zijn wat je zoekt...

Ik zie vaker mensen met dit soort algemene vragen 'ik wil een webshop beginnen maar hoe moet dat' is dan de kern van de vraag. Een webshop beginnen kan op verschillende manieren, en in de basis is dat op zich heel makkelijk. Maar je moet wel zorgen dat je de juiste concrete vragen aan jezelf en anderen weet te stellen.

Zelf ben ik begonnen met offline verkoop - in een leuke straat in Nijmegen - omdat er een relatief goedkope gelegenheid voor was. Zo kwam ik allereerst bij de leveranciers en de kvk uit, leer ik 'mijn product' steeds beter kennen en maak ik kennis met de regels van het ondernemen. Ga ik naar een startersdag, en naar een bijeenkomst van de belastingdienst. Ondertussen was ik bezig met de plannen voor onze webwinkel, en had ik een concreet doel voor ogen hoe ik daarmee wilde starten en wat ik daar voor nodig had.

Mijn eigen webwinkeltje is er pas net, en ik leer zowat dagelijks wat bij. Ik ben op deze manier begonnen, en dat hoef jij zeker niet te gaan doen. Wat ik maar wil aangeven is dat je echt eerst moet gaan denken over wat je wil en wat je nodig hebt - pas dan heeft het bijvoorbeeld zin om te gaan vragen om iemand die je website bouwt...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Quantee
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 juli 2015

Re: Webshop beginnen

20 juli 2015

..
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie.

Je hebt zeker gelijk, ik zit nog in de fase van ''het idee/plan''. Uiteraard heb ik over veel punten in je verhaal al nagedacht.

Het is meer dat ik op zoek ben naar ervaringen wat betreft het laten bouwen van een webshop. Wil graag uitzoeken welk bedrijf betrouwbaar is, en gewoon goede webshops kan bouwen + de andere aspecten goed uitvoert die erbij komen kijken. En mijn wens is een wat goedkopere webshop bouwer (bedrijf), ook omdat de webshop relatief klein zal worden.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Webshop beginnen

20 juli 2015

Een webshop neerzetten is één ding. Ook verkopen is wat anders.

Vooraleer je een webshop neerzet moet je allerhande zaken op orde hebben: Onderneming, leveranciers, wie verzend je pakketjes...

Als je een webshop gaat bouwen ga je er voor moeten betalen als je geen technische kennis hebt, hoe dan ook. De vraag is: Zijn jouw producten populair/duur genoeg om een dure Magento webshop te kunnen financieren? Misschien krijg je dit er nooit uit en start je beter met een SaaS (Software as a Service) oplossing zoals bv. SEO-shop. (onderschat ook hier de kosten niet, maar het is een kleiner risico).

De belangrijkste vraag is natuurlijk: Hoe krijg ik bezoekers en verkoop ik mijn producten. Waarom kopen mensen bij jou en niet bij de concurrent? De prijs? Service? Zijn je producten uniek?
Als je dit goed weet moet je er reclame voor gaan maken. Hoog in google staan is daar één punt van, maar ook sociale media, Adwords, ... zijn belangrijk.
Meteen een bedrijf inschakelen voor je SEO (Wat is SEO?) zal je waarschijnlijk duur te komen staan. Blijf dit forum en blogs dus lezen en je leert het vanzelf.

Tot slot: Een webshop is geen geldautomaat, realiseer je dat goed. Maar ik heb de indruk dat je hier wel realistisch in bent.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht