Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
boeyink
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2015

Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw concept

21 augustus 2015

Goedemorgen!

Ik ben bezig met uitwerken van een nieuw uniek concept voor kleine en middelgrote webshops, The Webshop Network™

Laat ik beginnen met vertellen waarom ik dit concept aan het opstarten ben. Ik ben directeur en eigenaar van een internet technologie bedrijfje IQNOMY (de technologie die we daar hebben ontwikkeld is ook de basis van dit concept) maar ik heb daarnaast samen met mijn vrouw 2 kleine webshops; http://www.hockeyfashion.nl en http://www.jammypack.nl .

Ik probeer deze 2 webshops in de markt te zetten en loop daar tegen een hoop frustratie op:

• Organische zichtbaarheid op Google is zeer lastig en duur. In de meeste gevallen nemen de grote brands zoals Zalando, Wehkamp. Fonq, Beslist, Coolblue de top 10 van zoekresultaten in
• Zichtbaarheid op Google via Adwords is erg kostbaar gezien de moordende concurrentie
• Remarketing actie bvb via Sanoma zijn erg duur
• Ik verkoop mijn artikelen ook op Bol.com maar behalve dat ik een hoge commissie moet afstaan begint Bol.com steeds meer eisen te stellen (verplicht gratis retourneren)
• Adverteren op FB kost een hoop en levert behalve Likes weinig verkoop op

En zo kan ik we even doorgaan :D

Door deze frustraties ben ik ga nadenken op welke manier ik toch zichtbaarder kan worden tegen betaalbare kosten. Hieruit is het Webshop Network™ concept ontstaan.


Het concept: The WebShop Network™


The Webshop Network™ is een online platform, waarop kleine en middelgrote webshops met elkaar samenwerken door bezoekers en acties met elkaar te delen. Het delen van bezoekers, acties gaat via zogeheten Webshop Network Cirkels.(geen concurrentie binnen een cirkel) Voorbeelden van Cirkels zijn zoals wonen en woonaccessoires, dameskleding, mode accessoires, tuin en terras enzovoort. Cirkels worden weer automatisch gelinkt aan aanverwante cirkels waardoor er een dynamisch en levendig netwerk van cirkels, webshops, producten en bezoekers ontstaat.

Het delen van bezoekers en acties is er voor bedoeld dat de deelnemende webshops tegen lagere kosten meer bezoekers naar hun webshop krijgen (zichtbaarheid) en uiteindelijk dus meer omzet. Daarnaast biedt het platform de webshops hun bezoekers een betere en completere ervaring waardoor de engagement zal toenemen, bezoekers vaker zullen terugkeren en niet onbelangrijk dat ze het tegen anderen doorvertellen.

Een Webshop Network Cirkel™ bestaat uit een groep van bvb maximaal 25 aan elkaar verwante webshops (geen concurrentie).

Een voorbeeld:

Een bezoekster op een webshop van jurken wordt tijdens haar bezoek, na een aankoop, bij verlaten webshop of in de nieuwsbrief van de wesbhop etc) suggesties, bvb via een pop-up, het logo van The Webshop Network™ van andere aanverwante gave shops/producten binnen de betreffende Cirkel van bijvoorbeeld een schoenen webshop, een webshop die sieraden verkoop en een make-up webshop enzovoort. Daarnaast krijgt de bezoekster suggesties van Cirkels die verwant zijn aan de betreffende cirkel. Op die manier ervaart de bezoeker een unieke ervaring die hem of haar van cirkel naar cirkel verleidt.


Naarmate het aantal deelnemende webshops groter wordt, er meer diensten bijkomen zal het front van The Webshop Network™ steeds groter en machtiger worden.

Als blijkt dat op deze manier samenwerken tussen webshops werkt, wat ik wel verwacht , dan zal er The Webshop Network™ portal worden ontwikkeld waar consumenten kunnen zoeken naar producten, deelnemende shops, cirkels en waar nieuwe shops zich natuurlijk kunnen aanmelden.

Deelname aan de testcase

Het doel is om in de periode september, oktober, november en december een testcase te doen met ongeveer 50-100 webshops om aan te tonen dat de basis van het concept werkt.

Het doel is om een aantal cirkels op te zetten rondom bepaalde topics. Bvb wonen, mode (hebben jullie zelf nog suggesties)

Bij het verlaten van een bezoeker op jouw webshop (werkt op basis van muisbeweging) komt er automatisch een popup van The Webshop Network waarin de bezoeker wordt gewezen op de andere aanverwante webshops. We gaan meten hoe vaak bezoekers wel of niet doorklikken naar een andere webshop. (dit gaan we allemaal met jullie natuurlijk delen en bespreken)

We vragen deelnemende webshops een kleine bijdrage in de kosten. (24,95 per maand, totaal 4 maanden) Het enige dat je zelf hoeft te doen is het plaatsen van 1 scriptjes op je webshop. Wij zorgen voor de rest!

Als blijkt dat het concept werkt gaan we op Symbid (http://www.symbid.nl) via crowdfunding geld binnenhalen om het concept versneld verder te ontwikkelen en in de markt te zetten.

Rob
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Beste Rob,

Welkom op het forum!
Het concept klinkt leuk, maar de eerste vraag die in mij opkomt is 'hoe krijg je bezoekers naar The Webshop Network?' Hoe ga je concurreren met alle bestaande 'webwinkel netwerken' en productportalen?

Wat maakt jouw concept uniek en waarom gaat jouw 'webwinkel netwerk' wel succesvol worden?

Gr. Mick
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Door deze frustraties ben ik ga nadenken op welke manier ik toch zichtbaarder kan worden tegen betaalbare kosten. Hieruit is het Webshop Network™ concept ontstaan.
Hoewel die frustraties herkenbaar en heel begrijpelijk zijn, is negatieve emotie geen garantie dat je het anders en/of beter kunt doen.
Ik ben bezig met uitwerken van een nieuw uniek concept voor kleine en middelgrote webshops, The Webshop Network™
En daarmee bedoel ik dan specifiek: als je dit forum doorspit, dan zul je zien dat er ongeveer twee keer per jaar iemand voorbij komt met het zoveelste "unieke concept" voor een online warenhuis met meerdere webshops, een (web)winkelstraat, een marktplein voor webkramen, enzovoort, enzoverder. Het is zelden of nooit uniek en, helaas, mislukken de meeste — of lijden ze een op sterven na dood bestaan in de marge, want je hoort er na de eerste tamtam nooit meer iemand over.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

buhhhh heb niet eens zin om dit allemaal door te lezen.
uniek, concept, het is de zoveelste .
Klinkt voor mij als weer een '' unieke '' verzamelsite die alleen werkt als iedereen er voor in de rij gaat staan (wat niet gebeurd).

Kun je in 2 zinnen zeggen waarom jouw concept gaat werkek tov al die anderen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Als je echt een testcase wilt doen dan laat je de deelnemende webshop geen 25 euro per maand betalen! Het wordt dus gewoon een opzet om er zelf aan te verdienen.
En hoeveel moet men betalen na de testcase?
 
boeyink
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Hoi Nick,

Je vraag over hoe we bezoekers gaan trekken is eenvoudig te beantwoorden. (hoe uniek is het concept en hoe gaan we de concurrentie aan)

Uitgangspunt is en blijft natuurlijk de klant. De klant staat centraal in dit concept. Bezoekers willen continu persoonlijk verrast worden met leuke unieke shops, producten, uitstekende service en een goeie prijs.

De meeste kleine en middelgrote webshops hebben als deze ingrediënten in huis. Door deze kwaliteiten te bundelen ontstaat er een unieke situatie.

De webshops die meedoen aan een Webshop Network Cirkel (bijvoorbeeld een Cirkel tuin) hebben zelf al bezoekers. Doordat ze deze bezoekers delen (een bezoeker wordt verrast met aanverwante webshops) met met de andere shops binnen de cirkel gaat er een organische groei van bezoekers ontstaan binnen de betreffende cirkel. Webshops kunnen ook deel uitmaken van meerdere Cirkels doordat hun assortiment dat toelaat. Een webshop met verlichting heeft zowel verlichting voor buiten als voor binnen. Daarnaast zijn cirkels verbonden met gerelateerde andere cirkels waardoor er dus een netwerk van cirkels met webshops ontstaat.

Naarmate er meer webshops meedoen zal het aantal bezoekers verder toenemen. Daarnaast gaan we natuurlijk ook marketingacties doen om meer bekendheid te creëren. Maar daarom gaan we ook op Symbid.nl financiering regelen.

Wat we daarnaast doen is dat we van iedere individuele bezoeker een interesse profiel opbouwen om hem een persoonlijkere en relevantere ervaring te bieden. We herkennen bijvoorbeeld het type shopper op basis van zijn gedrag op de webshop(koopjes jager, product gericht etc) .

Op het moment dat een bezoeker van shop A naar Shop F gaat binnen de cirkel geven we bepaalde profiel informatie door waardoor Webshop F beter kan inspelen op de betreffende individuele bezoeker. Stel dat er een koopjesjager van Shop A naar Shop F wordt doorgezet dan kan Shop F ervoor zorgen dat betreffende shopper direct de aanbiedingen krijgt te zien. Deze functionaliteiten zijn standaard beschikbaar.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Rob
 
boeyink
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Beste Ward,

Het feit dat er al vaker pogingen zijn ondernomen om krachten te bundelen betekent dus dat er behoefte bestaat bij webshops.

Gezien mijn kennis, ervaring en netwerk binnen de internet branche zie ik wel mogelijkheden om dit concept succesvol in de markt te zetten. Ik kijk liever naar de mogelijkheden dan naar de onmogelijkheden maar sta zeker open voor suggesties van anderen.

Heb jij nog tips?

Rob
 
boeyink
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Hoi Bertje,

Een mooie uitdaging om in 2 regels duidelijk te maken wat The Webshop Network uniek maakt :)

Het gaat er in ieder geval om dat bezoekers continu verrast worden door een netwerk van gave en leuke aan elkaar verwante webshops die doordat ze profielgegevens aan elkaar doorgeven de bezoekers ook een persoonlijke en relevante ervaring bieden.

Ik ben dit concept samen met een partner aan het ontwikkelen. De partner, Michiel Gerbrande van het bedrijf Oogt (http://www.oogt.nl) gaat de branding van The Webshop Network op zich nemen.

Groeten,

Rob
 
boeyink
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

21 augustus 2015

Beste Paulg,

Als een webshop die wilt meedoen aan dit unieke concept niet bereid is om totaal 75,00 euro bij te dragen dan is de kans op commitment ook laag. We willen alleen met webshops de testcase doen die daadwerkelijk commitment tonen.

We willen op basis van abonnementen te gaan werken. De hoogte van het abonnement is afhankelijk vn het aantal unieke visits per maand.

Heb jij interesse?

Groeten,

Rob
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

27 augustus 2015

Vaak is het lastig betalende klanten te krijgen. Ik heb mezelf voorgenomen voor niks meer te betalen als er geen resultaten zijn. Gratis proberen prima. Geeft het wat resultaat dan is probleem. Het mooiste zou nog zijn betalen naar omzet.

Bol.com is erg duur maar ik moet hierbij ook wel toegeven dat ze aardig wat spenderen aan reclame. Ik ben de enige verkoper van een product en ze adverteren flink ermee. Ook bij google shopping bijna bovenaan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

27 augustus 2015

buhhhh heb niet eens zin om dit allemaal door te lezen.
Dat is begrijpelijk maar door reacties als dit er aan toe te voegen maak je het voor andere mensen alleen maar erger. Als een topic je niet boeien kan blijf er dan vooral uit de buurt!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

27 augustus 2015

Dus een testcase waarbij je hoopt 100 webshops te krijgen die allemaal 24,95 per maand betalen. Oftewel je wilt aan je testcase 2495,- per maand over houden. Met nadruk op testcase. Je vraag mijn webshop als proefkonijn te fungeren en je ook nog eens te helpen 2495,- per maand aan je experiment te laten verdienen... Succes met je project, ben benieuwd hoeveel hier in mee gaan :lol:
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Webshops gevraag voor het testen van een uniek nieuw con

27 augustus 2015

buhhhh heb niet eens zin om dit allemaal door te lezen.
Dat is begrijpelijk maar door reacties als dit er aan toe te voegen maak je het voor andere mensen alleen maar erger. Als een topic je niet boeien kan blijf er dan vooral uit de buurt!
Waarom pak je een gedeelte van mijn reactie om vervolgens te misbruiken?
Deze zin heeft duidelijk wel een meerwaarde en is niet daar neergezet puur om te zeuren. Het benadrukt dat van deze concepten er honderd per jaar langskomen en dat degene die dit organiseert zich bewust moet zijn wat een dergelijk concept anno 2015 teweeg brengt bij (sommige) ondernemers.

Vind jouw reactie eerlijk gezegd een beetje onzinnig en ongegrond.
Het heeft niks te maken met ''niet boeien''.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht