Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
taxidriver
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 september 2015

Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij klant

18 september 2015

Stel nu dat ik een webwinkel wil opstarten maar ik vind geen leverancier die wil dropshippen.
Er zijn wel andere winkels onlien die de producten aanbieden die ik wil aanbieden...

Kan ik dan die producten bij hen kopen en het afleveradres veranderen zodanig dat de bestelling bij mijn klant terechtkomt?

Bedankt
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mag dit?

18 september 2015

Ja, dat mag.
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

18 september 2015

Dat kan, maar op deze manier zal je:
1. Niet veel verkopen
2. Geen winst maken
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

18 september 2015

Dat kan, maar op deze manier zal je:
1. Niet veel verkopen
2. Geen winst maken
Vreemde aanname, al helemaal door iemand die zegt iets met marketing voor webwinkels te doen.

Wat nou als hij, bijvoorbeeld, de marketing van zijn shop een stuk beter op de rit heeft dan de shops die hij als leverancier gebruikt?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

18 september 2015

Het kan zeker maar als je rekening houdt dat de webshop waar jij undercover wil gaan inkopen wellicht niet blanco verzend.

Als ik schoenen bij jou koop die jij via Zalando naar mij stuurt, dan krijg ik een mooie doos van Zalando. Dan zie ik vanzelf dat jij 20/30/40/50% er op gegooid hebt. Dropshippers zorgen voor neutrale verpakking. Tevens zorgen reguliere webshops er ook vaak voor dat zij in Google gevonden worden dus wellicht dat jij dan door de mand valt. Ook zal je je eigen productfoto's moeten maken. Ook moet je met bepaalde merken opletten dat je wel het recht hebt deze te verkopen. Wij verkopen namelijk twee merken waar wij officieel leverancier van zijn in Nederland, iedere ander zgn. leverancier van onze merken (het A-merk en net niet A-merk) die gebruiken meestal andere C/D merken met onze namen, die zijn in overtreding.

Ik zou het je afraden, beter kan je erachter proberen te komen waar die beoogde webshop van jou inkoopt. Wellicht een merk waar je achteraan kan gaan? Welke branche zit je?
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

21 september 2015

Dat kan, maar op deze manier zal je:
1. Niet veel verkopen
2. Geen winst maken
Vreemde aanname, al helemaal door iemand die zegt iets met marketing voor webwinkels te doen.

Wat nou als hij, bijvoorbeeld, de marketing van zijn shop een stuk beter op de rit heeft dan de shops die hij als leverancier gebruikt?
M'n reactie is inderdaad snel door de bocht. Echter vrees ik dat de winstmarges zo klein zullen zijn dat het erg moeilijk wordt om inderdaad je marketing e.d. beter op orde te hebben dan de concurrent. Je zal erg veel moeten gaan verkopen om er wat uit te halen, naar mijn inziens.

Ik denk dat je dit enkel kan doen als je bijvoorbeeld een vaste klant hiermee kan helpen omdat deze een product zoekt en niet kan vinden. Of je bijvoorbeeld iets zelf niet meer in voorraad hebt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

21 september 2015

Ik zou niet uitsluiten dat de TS met "andere webwinkels" Chinese webwinkels bedoelt en dan verandert het verhaal in andere opzichten.

Misschien kan de TS dat zelf verduidelijken?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

25 september 2015

Als een leverancier niet wil dropshippen lijkt mij altijd nog dat je aan huis kan laten bezorgen.

In noodgevallen koop ik ook wel eens in bij een concullega. Het gebeurt wel eens dat een artikel niet leverbaar is op korte termijn. Ik laat het wel hier bezorgen en ik verstuur zelf.

Soms moet je wel eens iets erop toeleggen in de hoop dat de klant een andere keer ook weer bij je koopt.
 
smartphone24
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 september 2015
Locatie: nieuwegein
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

26 september 2015

Misschien kort door de bocht.. maar ik denk ook hetzelfde als Morris. Het lijkt me nou niet echt dat dit idee je een financiering in de shark tank zal opleveren.:P Als je het bij DX .com gaat bestellen is het natuurlijk een ander verhaal. Maar als je wel bij een nederlandse webshop je producten gaat inkopen en doorverkopen zou ik contact opnemen met de betreffende webshop. Ik bedoel jij wilt hun producten voor ze verkopen... Zullen ze vast niet al te veel problemen mee hebben.
http://www.smartphone24.nl Smartphone reviews, previews en tests
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

27 september 2015

Als je het bij DX .com gaat bestellen is het natuurlijk een ander verhaal.
Mocht je dit van plan zijn. Houd er dan rekening mee dat de klant evt douane kosten moet betalen. Mocht je art 23 hebben bij de belastingdienst dan is het niet toegestaan op een ander adres af te leveren dan waar je ingeschreven staat.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

27 september 2015

Als je het bij DX .com gaat bestellen is het natuurlijk een ander verhaal.
Mocht je dit van plan zijn. Houd er dan rekening mee dat de klant evt douane kosten moet betalen. Mocht je art 23 hebben bij de belastingdienst dan is het niet toegestaan op een ander adres af te leveren dan waar je ingeschreven staat.
huh wat? Wat is art 23?

Betekend dit dat dropshipping officieel niet is toegestaan??
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

27 september 2015

Met een vergunning artikel 23 betaal je geen BTW bij invoer. Dat is, als je regelmatig importeert, nogal zinloos schuiven met geld.
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

04 oktober 2015

Een concurrent heeft dit enkele jaren gedaan via Amazon. Niets in zijn winkel was eigen voorraad.

Hij deed het zelfs overkomen alsof Amazon exclusief met hem samenwerkte, zelfs reviews op Trustpilot vermelden kopers de Amazon verpakking en vonden het allemaal geweldig. Als er al eens een negatieve review kwam over iemand die zich bekocht voelde werd die snel verwijderd.

Intussen is hij gestopt met zijn site sinds 1 oktober.

Waarschijnlijk wegens het afschaffen van de gratis verzending bij Amazon UK en het steeds meer invoeren van beperkte hoeveelheden per klant. Al nieuwe releases mag je maar vijf stuks per zeven dagen kopen. Daar kan je natuurlijk geen dropship zaak mee openhouden.

Het probleem was ook dat als je de prijs wil verbergen op de factuur, het verzonden moet worden als gift (weliswaar zonder cadeau verpakking) echter kreeg je van Amazon dan geen correcte btw factuur, waardoor ook ik in uitzonderlijke gevallen niet meer rechtstreeks kan bestellen bij Amazon als ik iets niet op voorraad heb, want ik kan de aankoop niet inbrengen in de boekhouding.
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Mag dit? Bij andere webwinkel bestellen & bezorgen bij k

05 oktober 2015

Ik vind het altijd jammer als de topicstarter niet meer terugkomt en het topic laat doodbloeden. Had graag wat beweegredenen aan willen horen.