Bereikbaarheid

1
Hallo,

Graag hoor ik jullie op welke manier jullie bereikbaar zijn.

Daarnaast nog aantal vragen :

- Wat als er meerdere telefoontjes binnen komen tegelijk? Dan een toestel waar lijntjes in de wacht kunnen?
- Wat als je op inkoop bent ( of ergens anders ), voicemail? of doorschakelen naar GSM ?
- Welke tijden bereikbaar? Ik zelf dacht van 0830 tot 1900 uur en Zaterdagochtend tot 1200 uur.


Graag nog andere tips !

Gr Danny

Re: Bereikbaarheid

2
Ligt er natuurlijk helemaal aan of je de webshop naast je gewone werk doet of fulltime.

Wij zelf doen de webshops naast ons normale werk dus onze klantenservice is geopend maandag t/m vrijdag van 17.00 t/m 22.00. En zaterdag van 9 t/m 17.00.

En buiten die tijden kunnen ze mij eventueel mobiel bereiken maar als ik geen tijd heb om op te pakken moeten ze inspreken.

En tsja als je in gesprek bent, kun je daar niks aan doen. Aan het begin is het misschien jammer dan. Mocht je groeien kun je dus eventueel personeel in dienst nemen of een telefoonbeantwoordservice inschakelen :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Bereikbaarheid

3
Lijnen in de wacht hangt niet zo zeer af van je toestel, maar meer van de verbinding. Je hebt ISDN of VOIP nodig voor meerdere lijnen, waarbij VOIP het meest gebruikt is.

8.30 tot 19.00 uur is heel lang. Dat is heel positief voor jouw klanten maar als je de winkel in je eentje runt dan ben je hier snel van genezen. Doorschakelen naar voicemail is een dooddoener. Als je zegt dat je een bepaalde tijd bereikbaar bent, dan moet je dit ook zijn.

Re: Bereikbaarheid

4
Allereerst dank jullie voor de reacties,

Ik ga dit idd fulltime doen. ISDN is wat er nu zit en word volgende week nog even gecontroleerd e.d door een bedrijf gespecialiseerd in woonhuis/klein bedrijf automatisering.

Maar wat te doen als ik niet op kantoor ben? Ik heb zoiets van doorschakelen naar GSM. Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Met VOIP kan ik een gewoon net nr behouden toch?

Hoor graag van jullie !

Hoe ben jij bereikbaar Wouter?

Gr Danny
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bereikbaarheid

5
Als je de keuze hebt, en afgaande op de vraag heb je die nog, dan zou ik kiezen voor een vast nummer dat je bij afwezigheid doorschakelt naar je mobiel. Je hebt terecht de onderwerptitel "Bereikbaarheid" gebruikt, want een gemist contactmoment kan leiden tot een gemiste klant of een gemiste bestelling.

Een vast telefoonnummer dat bereikbaar is tijdens kantooruren, komt betrouwbaarder over dan een mobiel nummer dat je uitsluitend 's avonds mag bellen. Maar dan nog: zelfs als je zegt dat je tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar bent, kun je op zondagochtend om 7:30 uur uit je bed gebeld worden. Dan is het nog wel eens moeilijk om een klant netjes en beleefd te woord te staan, maar ergens hoort dat bij een 24x7-bedrijf.

Per saldo maakt het niet eens zoveel uit hoe je het oplost, als je maar bereikbaar bent. Direct contact met klanten uit de weg gaan door je bedrijf te verbergen achter een contactformulier is pas echt "bad for business".

Misschien kun je, nu of over enkele maanden, uit je verkoopstatistieken afleiden wanneer je in elk geval bereikbaar moet zijn. Aangezien wij vooral kinderspeelgoed verkopen, hebben we bijna dagelijkse de hoogste verkooppiek 's avonds tussen 21:00 en 23:00 uur. Dan liggen de kinderen namelijk op bed en gaan ouders op zoek naar cadeaus... Goede tweede is zaterdagmiddag, niet zaterdagochtend want dan wordt er uitgeslapen.

ISDN gaat overigens verdwijnen. Dat wordt VoIP en je kunt overstappen met behoud van nummers. Als het technische gebeuren binnenkort toch op de schop moet, zou ik meteen kiezen voor VoIP.

Re: Bereikbaarheid

6
Ward,

Dank je voor je bericht !

- Ik zal buiten de bereikbaarheidsuren ( is dat een juist woord? lol ) wel een antwoordapparaat instellen. Dus tussen 0830 en 1900 uur ben ik bereikbaar, daarna overschakelen op antwoordapparaat. Zelfde geldt voor de Zaterdagochtend.

- Is het niet zo dat dit alles ook geregeld kan worden met VOIP? Dat je dan ook de berichten gewoon op je pc kan afspelen?

Gr Danny

Re: Bereikbaarheid

7
Voor de webwinkels in eigen beheer maak ik gebruik van XOIP daar heb ik diverse internet nummers die naar believen doorgeschakeld kunnen worden.

Ook is het mogelijk tegen betaling een vast lokaal nummer te bestellen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Bereikbaarheid

8
Wij hebben een VOIP systeem met meerdere toestellen. Tussen 10.00u en 17.00u kan men bellen en dan zit er ook een team klaar om de telefoon snel op te kunnen nemen. Buiten deze tijden staat er een boodschap te horen dat wij enkel tussen 10.00u en 17.00u telefonisch te bereiken zijn.

Als je de zaak in je eentje runt dan is het niet aan te raden om van 8.30 tot 19.00 uur bereikbaar te willen zijn. Je zult dan geen tijd meer voor je zelf hebben en ook zal gebeld worden tijdens het diner of tijdens andere zaken waarbij je liever niet tegelijkertijd telefoneert. Neem dan bijvoorbeeld 9 tot 12 en 13 tot 18 uur. Dan heb je ruim tijd voor een middagpauze. En bedenk ook dat je nog andere zaken te doen hebt, zoals bijvoorbeeld het inpakken van bestellingen of het bijhouden van je administratie.

Re: Bereikbaarheid

9
Wouter,

Daar heb je helemaal gelijk in !

Maar bedoeling is om tot 1730 uur op de zaak te zijn maar dan toch nog extra 1,5 uur bereikbaar te zijn, maar dan doorverbonden op de GSM. Werklocatie is anders dan thuislocatie. Maar zo ben ik toch extra bereikbaar. Inpakken, admin kan allemaal tussendoor als niemand belt. Als het dusdanige vorm gaat krijgen dat het niet te combineren is moet er iemand bij lijkt me!

Na 19 uur moet de voicemail automatisch aanspringen. ( is dat mogelijk bij VOIP? )

Hoor grag van jullie,

Gr Danny