Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Marchel0023
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 oktober 2015

Website omgebouwd naar andere besturing

02 oktober 2015

Hallo,

Ik ben in 2013 een webshop gestart in wierook producten. De keuze van deze producten is omdat ik niet teveel hoef te investeren in de voorrraad en ik ben een liefhebber van het product. Nu ben ik in 2013 begonnen met de webshop in Woocommerce maar ik miste toch enkele mogelijkheden waardoor ik 4 maanden geleden ben overgestapt naar Magento. Nu krijg ik allemaal positieve reacties over de layout en de werking van de webshop maar ik vind de conversie tegen vallen. De website staat op de eerste pagina en op de 5e plek. Nu krijg ik toch gemiddeld 1500 bezoekers per maand maar het aantal verkopen zijn zeer laag. Nu zou ik graag een professionele kijk willen hebben op de webshop, wat mis ik nog of wat doe ik fout waardoor de webshop niet zo goed verkoopt.

Het gaat om de webshop http://www.wierookshop.eu

Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

02 oktober 2015

Leuk, een webwinkel in wierook.

Het feit dat er een lage conversie is, zou te maken kunnen hebben met de uitstraling van je winkel. Het grote beeld met de green... geeft mij de neiging weg te klikken. De tweede foto is beter. Nadeel van de grote foto's is dat alle andere info onder de vouw terecht komt.

Wellicht vervelend om te horen, maar de .eu extensie zal waarschijnlijk ook zorgen voor twijfel bij kopers. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar dan moet de hele site wel professioneel overkomen.

Ik zie her en der een typefout staan in je teksten.

De pagina onder de knop info wierook is leeg.


Kan je aangeven bij welke pagina's de bezoekers afhaken?

Het gedeelte met het overzicht van het assortiment is veel netter dan de rest van de site. Daar zou ik persoonlijk op verder borduren.

PS:
staat dit topic wel op de juiste plek (feedback topic?)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

02 oktober 2015

Mijn scherm staat op 1024 px
Dit is wat ik zie:

Afbeelding

en even verderop

Afbeelding

Tja ik snap het wel, maar het leest anders.... en als er opeens verzendkosten komen haken mensen af.
Je zet het wel overal maar dat lezen ze niet altijd en hier zie je het in een overzicht.
Het lijkt echt op gratis verzenden.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

02 oktober 2015

de pagina voor het aanmelden van de nieuwsbrief geeft een error 404.

Je flowchart voor het retourproces ziet er niet professioneel uit.

Detail: laat je infopagina's doorverwijzen naar de bijbehorende productpagina.


Her en der moeten de puntjes nog even flink op de I worden gezet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Marchel0023
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 oktober 2015

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

03 oktober 2015

Bedankt allemaal ik ga hier eens naar kijken.

Meer en deel van de bezoekers haken af op de Hoofdpagina volgens analytics.
 
mbothof
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 oktober 2015
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

07 oktober 2015

het menu blijft niet op 1 lijn wanneer je naar beneden scrolt. Deze verspringt naar 2 regels.

En bij wierook op de homepagina heb je een kleine alinea geschreven, dit is een te grote lap tekst. Deze kun je het beste opdelen in 2 alinea's. Regel is dat het beste is maximaal 4 regels per alinea te gebruiken zodat dit voor de klanten makkelijk te lezen is.

Heel persoonlijk vind ik het onderin te druk, en weet je niet meer waar je moet kijken, waardoor je van je "doel" afgeleid word.

Verder wens ik je succes met de verkoop :wink:

Groetjes Miranda
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Lmpiercings.nl
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Website omgebouwd naar andere besturing

08 oktober 2015

Persoonlijk denk ik dat het voor een groot deel puntjes op de i zetten is.

Je twitter widget geeft:

Hmm, een lege tijdlijn. Dat is vreemd.



Ik ben het met twitter eens, dat is inderdaad vreemd!

Geen telefoonnummer?

Het blok met:


Gratis bezorgd
Gratis bezorgd
Vanaf €30,-
Verzendkosten
Verzendkosten
maar €4.95
Retour
14 dagen
bedenktijd
Levertijd
Geleverd
binnen 1 werkdag


Zou ik echt veel hoger zetten. Dat blok met 'berichten' ontgaat mij een beetje het nut van?

Verder is met een aantal van 1500 per maand de conversie natuurlijk weinig over te zeggen. Net als de pagina waar men afhaakt. Het zijn gewoon te kleine aantallen om harde conclusies uit te trekken. Om je een beeld te geven. Ik heb meer bezoekers dan dit per dag. Desondanks heb ik fluctuaties in omzet, dat ik de ene dag soms wel 3 keer zoveel omzet heb als de andere dag. Dus op basis van zo'n aantal per maand, kun je ook gewoon de ene maand met dezelfde aantallen 3 keer zoveel orders krijgen als de andere maand...

Wees dus daar in niet te hard voor jezelf en probeer nu vooral na te denken over hoe je meer bezoekers kunt krijgen. Je hebt het over afhakers op de homepage? Is dit ook de belangrijkste pagina waar men op binnenkomt? Zo ja, zou ik je adviseren om te proberen de categorie en productpagina's een betere ranking op te krijgen. Probeer daar te kijken naar eventueel meer content en deeplinks van andere pagina's te krijgen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht