Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
lizz10
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 juli 2014

foto's bewerken

05 oktober 2015

Wie kan mij zeggen met welk programma je zelf foto's kan bewerken?
Het gaat om dit: ik zie vaak 3 items die ik in 1 foto wil plaatsen met een eigen achtergrond, maar vaak zitten er nog witte randen om de foto. Welk programma gebruiken jullie hiervoor?
Het is bedoeld voor een aankomende website en wil er natuurlijk heel mooie zelf bewerkte reclame foto's op plaatsen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: foto's bewerken

06 oktober 2015

Meeste gebruiken toch Photoshop van Adobe.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: foto's bewerken

06 oktober 2015

GIMP is het beste gratis alternatief voor Photoshop.

Beide zijn echter als professionele tools ook aardig ingewikkeld. Zoek je iets eenvoudigers, dan is Photoshop Elements, een uitgeklede versie van Photoshop, een goed compromis.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: foto's bewerken

06 oktober 2015

GIMP is echt geweldig als je er mee overweg kan. Die gebruik ik voor alles. Kan je super leuke dingen mee. Kun je bijvoorbeeld een tekst in een vorm laten lopen. Kleuren naar alfa zoals wat je omschrijft is daar kinderspel mee. Je kunt dan gebruik maken van de 'magic wand' tool. Dan is het even spelen met de gevoeligheid en kun je precies die witte rand selecteren als de gevoeligheid goed staat. Doe je delete indrukken en is het weg.

Plaatjes als 'layers' inladen en zo een compilatie maken geen probleem. Achtergrond als layer er onder zetten, eveneens geen probleem.

Je kunt ook super makkelijk animated gifs maken met GIMP, bijvoorbeeld als je een effect op een knopje zou willen.

Kortom the sky is the limit, alleen je moet er even handigheid in krijgen. Bijvoorbeeld een simpele rechte lijn tekenen moet je al eerst een pad aanmaken en dan aangeven wat voor lijn je op dat pad wil hebben.

GIMP vind ik ook geweldig omdat je vrijwel alle bestandsformaten kan openen en bewerken. Je kunt zelfs vector illustraties converteren naar een pixel illustratie en bewerken of PDF bestanden openen en bewerken enzovoorts.

Kortom ik zou je adviseren je in GIMP te verdiepen!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: foto's bewerken

06 oktober 2015

Goede tip dat GIMP. Ik ken alleen het (te) dure Photoshop en een paar online editors, waar je niet zoveel mee kan.

Ik ga vanmiddag meteen kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
mbothof
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 oktober 2015
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: foto's bewerken

07 oktober 2015

een andere optie misschien Artweaver free

Dit is een soort gratis photoshop.

succes :D
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Lmpiercings.nl
 
Ronaldmagicbox
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 november 2015

Re: foto's bewerken

01 november 2015

Om een goede basisfoto te maken en daarna relatief weinig tot geen nabewerking, uiteraard afhankelijk van je wensen en eisen, is de magicbox misschien een goeie optie. Minifotostudio met aan vijf zijden daglicht verlichting. Voor meer info http://www.magic-box.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: foto's bewerken

01 november 2015

Het is even wennen,m maar Gimp is zeker de moeite waard. Je kunt er inderdaad erg veel mee. Tot nu toe erg tevreden.

Nog bedankt voor de tip.
 
Bernard81
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 november 2015

Re: foto's bewerken

07 november 2015

Helemaal mee eens, zeker even GIMP proberen. Werkt perfect en kost niks.