Parcel international, toeslagen afgelegen gebied

1
Hallo,

Ik heb een pakket naar Canada verzonden via Parcel international.
Bij het boeken via de website kreeg ik een bedrag van €29,- te zien.
Nu ontvang ik de rekening van Parcel international en die is maar liefst €338,88!
€29,- verzending, €15,- administratie en €294,88 toeslag afgelegen gebied.

Ik heb een mail gestuurd en krijg het antwoord:
Het betreffende adres lag in een afgelegen gebied. Ups hanteert hier een toeslag voor, zoals in hun algemene voorwaarden staat beschreven. Dit bedrag belasten wij door aan de klant.

Mag dit zomaar, dit is tijdens het boeken nergens aangegeven??

Re: Parcel international, toeslagen afgelegen gebied

3
Onder het kopje "Price" staat het volgende wat van toepassing kan zijn.

For work of a special nature, unusual job or work requiring a special amount of time or effort, an additional reasonable amount or surcharge may at all times be charged.

Reasonable amount is nogal breed. In mijn ogen is 10x de afgesproken prijs niet meer redelijk te noemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Parcel international, toeslagen afgelegen gebied

5
Op Higherlevel.nl is toch ook een topic over Parcel International als ik mij niet vergis?

Wij boeken zendingen direct via de software van UPS. Zodra ik een postcode invoer krijg ik te zien of ik een toeslag krijg voor afgelegen gebied.

Het bedrag wat je noemt is volgens mij echt absurd.
Als je mij de postcode doorgeeft dan kan ik wss wel zien wat de toeslag (voor ons) zou zijn.

Re: Parcel international, toeslagen afgelegen gebied

8
Dat zijn inderdaad dingen waarbij je goed de mist in kan gaan. Een collega heeft ooit eens een factuur van over de 4000,- gekregen voor een halve pallet naar Denemarken. Ik zelf een klein pakketje naar Duitsland 50,-.

Fijn dat je dit hier deelt. Ik ken dit soort taferelen van DHL, ik wist niet dat Parcel International dit ook deed. In elk geval voor mij op basis hiervan een bedrijf om met een boog omheen te gaan.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!